اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
گزارش شوشان از نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان / معاون سیاسی استاندار: کمتر طرح و برنامه ای برای تصویب به جلسات شورای فرهنگی آورده می شود/ واکنش مردم و برخی فعالان به محکومیت توهین به صحابه پیامبر بحق بود / هیچ آدم عاقل و منصفی نمی تواند از اظهارات خلاف واقع عبور کند/
باید دید تاکنون در حوزه فرهنگ چه کرده ایم و باید بدانیم که از آموزه های مان بسیار دور هستیم و مسئولیت آموزش ها و فراهم کردن زمینه و پیگیری آن بر دوش ماست.
 


شوشان: علی حسین حسن زاده معاون سیاسی استاندار در نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان ، با انتقاد از این که کمتر طرح و برنامه ای برای تصویب به جلسات شورای فرهنگی آورده شده اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی جزو بالاترین کمیسیون های استان است و چون همه اعضای آن را متخصصان حوزه فرهنگ تشکیل می دهند و جنس شان جنس فرهنگی است، انتظار بیش تری از آن ها ست تا با جدی گرفتن این شورا به سیاست گذاری ها در جهت فرهنگ دینی گام کمک کنند.

وی افزود: باید از پتانسیل حوزه و دانشگاه استفاده کنیم و طرح و برنامه های موثر را به شورای فرهنگ عمومی بیاوریم به ویژه این که به لحاظ اعتبارات، اگر در این شورا مصوباتی داشته باشیم که نیاز به اعتبارات استانی داشته باشد، از این حیث مشکلی نخواهیم داشت.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به اهمیت پژوهش محور کردن کارهای فرهنگی بیان کرد: در حوزه فرهنگی کمتر شاهد انعکاس آموزه های دینی در زندگی اجتماعی توسط طرح ها هستیم بنابراین باید به سمتی برویم که سبک زندگی اسلامی-ایرانی در قالب طرح های پژوهشی و مطالعات علمی مورد بررسی قرار گیرند و با ارائه راهکارها و پیشنهادهایی، آن ها را در زندگی اجتماعی دخیل کنیم.

وی ادامه داد: اگر مباحث فرهنگی در استان پژوهش محور شوند، پیشنهاد ها و راهکارها برای مسایل استان از جمله بحث آسیب های اجتماعی و دیگر محورها اثربخش خواهند بود. 

وی آموزش را بحث اساسی در فعالیت های فرهنگی خواند و گفت: در بحث های فرهنگی کمتر بر پایه آموزه های دینی مثل پرهیز از اصراف گام بر می داریم. هنوز فرهنگ صرفه جویی را یاد نگرفته ایم و آموزش ندیده ایم چگونه از منابع مان استفاده کنیم و تا زمانی که به افراد در بحث فرهنگ آموزش ندهیم و آن را ترویج ندهیم و در شورای فرهنگی به پیش نبریم، هنوز دچار مشکل خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک 15 میلیون پرونده در دستگاه قضایی کشور رسیدگی  و مختومه شد که کار بزرگی است ولی طرف دیگر ماجرا وجود این حجم از پرونده قضایی در کشوری است که مبنای آن فرهنگ است و انقلاب اش فرهنگی است. باید دید تاکنون در حوزه فرهنگ چه کرده ایم و باید بدانیم که از آموزه های مان بسیار دور هستیم و مسئولیت آموزش ها و فراهم کردن زمینه و پیگیری آن بر دوش ماست.

حسین زاده با اشاره به اظهارات خلاف واقع درباره صحابه پیامبر که از سوی یکی از فعالان سیاسی عنوان شده بود گفت: جایگاه سلمان فارسی این صحابه بزرگمنش پیامبر برکسی پوشیده نیست و همه مسلمانان بویژه شیعیان و ایرانیان برای این صحابه ایرانی احترام قائل هستند. اگر تاریخ را مرور کنیم متوجه شخصیت والای این صحابه می شویم که همیشه حامی و پشتیبان امام علی(ع) در سکوت 25 ساله بوده است. برای همین است که ولایت مداری را از سلمان فارسی آموختیم و این یکی از شاخص های شخصیت والای سلمان فارسی است.

وی افزود: از فعالان سیاسی استان استدعا دارم مسایل مذهبی را وارد مسایل سیاسی نکنند و مردم را در اعتقادات خود دچار مشکل نکنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندارخوزستان تصریح کرد: هیچ آدم عاقل و منصفی نمی تواند از این اظهارات خلاف واقع عبور کند و واکنش مردم و برخی فعالان به این مساله بحق است. فردی که چنین چیزی را گفته اصلا اهل مطالعه نیست و گفتار نابخردانه ای را در جلسه مطرح کرده است.




































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار