اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
در سال 95 بالغ بر 1040 مقاله توسط اعضاء هیئت علمی و محققان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به چاپ رسیده است که ضریب رشد نسبت به سال 94 بیش از 1/7 برابر بوده است

دکتر بهزاد شریف مخمل زاده معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تغییرات رخ داده در میزان انتشارات سال 1395 نسبت به سال 1394 افزود: در سال 95 بالغ بر 1040 مقاله توسط اعضاء هیئت علمی و محققان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به چاپ رسیده است که ضریب رشد نسبت به سال 94 بیش از 1/7 برابر بوده است.

وی با تأکید بر اهمیت چاپ مقالات در پایگاههای اطلاع رسانی معتبر گفت: درصد قابل توجهی از مقالات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایگاههای اطلاع رسانی ISI ،Pub Med و Scopus به چاپ رسیده است که از این تعداد بیش از 580 مقاله در ISI و 250 مقاله در Pub Med و 230 مقاله در Scopus نمایه شده است و این آمار نشان از افزایش کیفی سازی مقالات و تحقیقات در سطح دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دارد.

مخمل زاده در خصوص تعداد ارجاعات به مقالات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: در سال 95 با توجه به رشد قابل توجه در استناد به مقالات دانشگاه، میتوان گفت این روند رشد به گونه ای بوده است که در سال 94 آمار ارجاعات به مقالات حدود 2100 مورد بوده است و در سال 95 به 3300 مورد افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: در سال 94 تعداد25 مقاله در مجلات Q1 توسط اعضای هیئت علمی به چاپ رسید و در سال 95 تعداد بالغ بر 60 مقاله در این مجلات از آمارهای بسیار قابل توجه است. همچنین به لحاظ آمار و ارقام تعداد مقالات چاپ شده اعضاء هیئت علمی در سال 94 عملا" نسبت مقالات چاپ شده به تعداد اعضای هیئت علمی 1/01 بوده است،در حالی که هم اکنون این آمار به 1/6 رسیده است یعنی به ازای هر عضو هیئت علمی، 1/6 مقاله چاپ شده است و عمدتا" چاپ مقالات در پایگاه های استنادی بسیار معتبر، نشان از رشد علمی رخ داده در دانشگاه است.

معاون توسعه و پژوهش فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اضافه شدن دو مجله جدید به مجلات دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: ضریب تاثیر (IF) مجله میکروبیولوژی دانشگاه در سایت ISI بالغ بر یک شده است که این مورد اعتباری بسیار بالا برای مجله میکروبیولوژی دانشگاه جندی شاپور است و برای اعضای هیئت علمی و محققان جای تبریک دارد و از سردبیر این مجله باید تشکر کرد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: از مجله میکروبیولوژی با دریافت Impact Factor (ضریب تاثیر) بعنوان یکی از مجلات خوب دانشگاه می توان نام برد و همچنین مجله دارویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که یکی دیگر از مجلاتی است که توسط دانشکده داروسازی در دست اقدام است، ضریب فاکتور 0/5 را دریافت خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار