اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۲۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
مدیرکل بازرسی خوزستان: 257 مورد بازرسی از دستگاههای اجرایی خوزستان/معرفی 400متخلف به دستگاه قضایی / تشکیل پرونده برای برخی مدیران شهرداری اهواز / حقوق های نجومی برخی مدیران استانی
بازرسی استان سال گذشته در راستای پیشگیری از تخلف و نقض قانون در دستگاههای اجرایی ، 700 پیشنهاد اصلاحی ارائه کرد.
مدیرکل بازرسی خوزستان گفت: پارسال 257 مورد بازرسی (به صورت مستمر و استقرار هیات) از دستگاههای اجرایی و عمومی استان انجام و 400خاطی و متخلف نیز به دستگاه قضایی معرفی شدند که برای تعدادی از آنان رای صادر شد.

به گزارش ایرنا ، محمد آقاجری روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و نمایندگان رسانه های گروهی در محل اداره کل بازرسی خوزستان با بیان اینکه بر اساس اصل 174قانون اساسی ، سازمان بازرسی باهدف نظارت بر دستگاههای اجرایی و عمومی و اجرای صحیح قانون شکل گرفت افزود: آرا صادر شده علیه متخلفان در دستگاههای اجرایی که اداره کل بازرسی به مراجع قضایی معرفی کرده است شامل اخراج ، تنزل مقام ، بازنشستگی با یک گروه کمتر ، انفصال از خدمت ، کسر حقوق ، شلاق ، جریمه مالی ، حبس و جبران خسارت مالی بوده است.

وی گفت: بازرسی استان سال گذشته در راستای پیشگیری از تخلف و نقض قانون در دستگاههای اجرایی ، 700پیشنهاد اصلاحی ارائه کرد.

آقاجری گفت: نظارت بر دستگاههای اجرایی به صورت بازرسی مستقیم، احضار افراد ، ارائه مدارک و مستندات ، بیان عملکرد و تکالیف قانونی دستگاهها بوده است.

پیگیری هشت پرونده زمین خواری در استان

مدیرکل بازرسی خوزستان از پیگیری هشت پرونده زمین خواری در استان ، مواردی از آلایندگی هوا ، ریزگردها ، حوزه بهداشت و درمان و شهرداری های استان خبر داد.

آقاجری افزود: در خصوص پدیده زمین خواری ، بازرسی استان با تشکیل 12 پرونده با 257هکتار که به صورت تغییر کاربری و واگذاری غیرقانونی انجام شده بود ورود کرد و به 12دستگاه اجرایی در این ارتباط تذکر داد.

وی بیان کرد:بازرسان استان سال گذشته از مجموع سه هزار و 129 مورد مناقصه و معامله دولتی در استان ، به 534مورد مناقصه ورود کردند که منجر به ابطال یا اصلاح برخی معامله ها به ارزش هفت هزار و 850میلیارد و حکم به عودت 500میلیارد داده که از این میزان 250میلیارد ریال مسترد شد.

 تشکیل پرونده برای برخی مدیران شهرداری اهواز

بازرس کل استان خوزستان در خصوص تشکیل پرونده برای برخی مدیران شهرداری اهواز گفت:پرونده ای در این خصوص به مراجع قضایی فرستاده شده است ولی هنوز منجر به صدور رای نشده است.

آقاجری افزود: اظهار نظر در باره اتهام های مدیران شهرداری و رسیدگی به آن در حوزه اختیارات اداره کل بازرسی نیست و مرجع قضایی(قاضی مربوطه) باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی گفت:مدیران شهرداری اهواز با اتهاماتی از قبیل عدم دریافت عوارض قانونی شهرداری ، تغییرکاربری اراضی بدون مجوز قانونی و ... بوده ولی تا زمان صدور رای ، مجاز نیستیم جزئیات آن را رسانه ای کنیم.

مدیرکل بازرسی خوزستان در خصوص حادثه سقوط کودک سه ساله اهواز به کانال فاصلاب گفت: بازرسی استان در این موضوع ورود نکرده و این پرونده در دادستانی اهواز مفتوح بوده و در مرحله تحقیقات است.

هشدارها به مدیران دستگاههای اجرایی با هدف پیشگیری از تخلفات

مدیرکل بازرسی خوزستان در این نشست خبری با اشاره به هشدارهای بازرسی به مدیران دستگاههای اجرایی و عمومی استان گفت: این هشدارها که سال گذشته بیش از 50مورد بوده با هدف پیشگیری از تخلفات و اجرای دقیق قانون صورت گرفته البته بنا نداریم تخلف ها را برجسته کنیم.

آقاجری افزود: مبنا این است که قانون صحیح اجرا شود و اطمینان بیشتری به مدیران دستگاههای اجرایی برای انجام کار داده شود هرچند ما مخالف مچ گیری هستیم.

وی در پاسخ به سئوال ایرنا در خصوص ضرورت آموزش به مدیران اجرایی با هدف پیشگیری از تخلفات و قانون شکنی با محوریت سازمان بازرسی گفت: به نظر می رسد ضرورت چنین کاری برای مدیرانی که قرار است متصدی پست اجرایی شوند وجود دارد ولی راهکار اجرایی آن باید در جای دیگری جست و جو شود تا این مساله شکل قانونی به خود بگیرد. 

آقاجری با اشاره به اینکه بروز برخی تخلفات از روی ناآشنایی مدیران به قانون بوده است اظهار کرد: در درجه اول سعی می کنیم نظارت درون سازمانی منسجم و کارآمد را افزایش دهیم تا ضرورت ورود بازرسی به دستگاه اجرایی به وجود نیاید.

سامانه ملی رسیدگی به شکایات مردمی 

مدیرکل بازرسی خوزستان از راه اندازی سامانه ملی رسیدگی به شکایات از سوی سازمان بازرسی خبر داد و افزود: این سامانه مدارک و مستندات مردم در خصوص تخلف صورت گرفته را احصا کرده و آن را مورد رسیدگی قرار می دهد.
آقاجری افزود:شماره تلفن 136 در طول ساعت اداری نیز برای دریافت نظرات و شکایان مردم از دستگاههای اجرایی نیز در اداه کل بازرسی استان فعال است.

حقوق های نجومی برخی مدیران استانی

مدیرکل بازرسی خوزستان گفت: با درخواست سازمان متبوع ، موضوع دریافت حقوق های نجومی برخی مدیران اجرایی استان مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از آن به تهران ارسال شد.

آقاجری بدون اشاره به مدیرانی که حقوق غیرمتعارف دریافت کرده اند افزود: بر اساس قانون ، امسال قرار است سامانه ای تعریف شود تا همه کسانی که حقوق از دولت دریافت می کنند در این سامانه منتشر شود تا مردم در جریان میزان دریافتی حقوق بگیران قرار گیرند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
احمد موسوی
|
Germany
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
comment
0
0
comment با عرض سلام و خسته نباشی . خواستم به خدمت شما برسانم در مسیر سه راه خرمشهر روبروی [...] شرکت [...] مستقر بوده و به دلایلی انجا را ترک کردن و شرکت به وسعت 7 هکتار تحت تصرف زمین خواران قرار گرفت که با جعل اسناد قسمتی از ان را ساخته و قسمتی را فروختن این ملک متعلق به دولت و بیت المال می باشد ولی متآسفانه کسی رسیدگی نمی کند. خواهشا رسیدگی یا راهنمایی بفرماید . با سپاس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار