اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
گزارش شوشان از آیین بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در خوزستان / آیت الله حسن زاده: . باید قوانین متزلزل را که امنیتی برای صنعت گر ندارد به قوانین حمایتی و مفید تبدیل کنیم / نیاز امروز جامعه رفع بیکاری است/ باید به خوزستان نگاه ویژه داشت و به مردم حس شخصیت داد
نباید نگاه به استانی که در تامین ثروت کشور نخست است، نگاهی دست چندم باشد. باید به خوزستان نگاه ویژه داشت و به مردم حس شخصیت داد
 

شوشان: آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده در آیین بزرگداشت روز ملی صنعت  معدن که صبح امروز 21 تیرماه در سالن همایش خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان برگزار شد، با اشاره به ارزش کار صنعت گر اظهار کرد: صنعت گری زوایای متفاوت و ابعاد گوناگونی دارد که باید بررسی شود ولی یکی از مهم ترین ابعاد آن سودی است که برای جامعه دارد و بهره ای که مردم از صنعت می برند.     

امام جمعه موقت اهواز با ذکر آیه 31 سوره مریم که به سود و برکت حضرت عیسی برای مردم اشاره دارد، گفت: در قرآن آیات زیبایی درباره حضرت عیسی هست و یکی از آن ها آیه "و جعلنی مبارکا.." است که بیان می دارد حضرت عیسی مبارک بود یعنی سود داشت و مایه برکت برای مردم بود.

وی به پرسش یکی از صحابه رسول اکرم از ایشان درباره محبان نزد خداوند اشاره کرد و اذعان داشت: از پیامبر پرسیدند "من احب ناس الی الله" و ایشان فرمود کسی که نفع اش برای دیگران بیش تر است نزد خداون محبوب تر است، نه کسی که عبادت ات اش بیش تر باشد و گوشه ای بنشیند و به خلق کاری نداشته باشد. 

حجت الاسلام حسن زاده ثواب خوشحال کردن مومن را از هر کاری بیش تر دانست و گفت: اولویت نخست استان ما بحث اشتغال است و هر کاری که منتهی به شغل شود، ایجاد خرسندی زیادی در بین مردم می کند بنابراین ثواب این کار از همه اقدامات بالاتر است.

وی با اشاره به سخن امام جعفرصادق درخصوص برآوردن حاجت دیگران که می گوید «هر که در راه حاجت برادر مسلمان خود گام بردارد، خداوند سایه 75 هزار فرشته را بر او خواهد افکند»، خاطرنشان کرد: عمل صالح در زمان ما ایجاد شغل است. البته شغل های واقعی نه شغل کاذب؛ و نگاه ما به صنعت گر این است که نیاز امروز جامعه و خلا مهم جامعه یعنی بیکاری را برطرف کند.
حسن زاده  افزود: به عنوان یک شهروند اهوازی مایه شرمساری است که در مرکز استان با این همه ثروت عظیم، در گرما و در کنار خیابان بنزین می فروشند. باید با حمایت صنعت گران به سمت رفع شغل های کاذب و ایجاد شغل های واقعی گام برداریم.

وی ایجاد شغل را بالاترین عبادت در جامعه خواند و گفت: ایجاد تسهیلات برای صنعت گران از ملزومات ایجاد شغل در کشور است. باید قوانین متزلزل را که امنیتی برای صنعت گر ندارد به قوانین حمایتی و ثابت و مفید تبدیل کنیم که خوشبختانه در این دولت اتفاق افتاد.

امام جمعه موقت اهواز انعکاس زیاد اخیر منفی از استان را موجب زیان های انسانی و اقتصادی درآینده دانست و بیان کرد: مدتی است از خوزستان تنها پیام های منفی به مرکز می رود، مثل ریزگردها، انتقال آب، گرما و..تمام این پیام های منفی به معنای افزایش مهاجرت از استان و کاهش جذب سرمایه انسانی یا مادی است. 

وی افزود: با اخبار منفی، نخبگان و دانشجویان به استان نمی آیند و دانشگاه ما درجه چند می شود چون در جذب سرمایه های نخبه انسانی با مشکل مواجه می شویم. باید تسهیلات بیش تری ارائه و مالیات کمتر شود. باید مشکلات طبیعی استان را با دادن تسهیلات کم رنگ کنیم و قوانین دست و پاگیر را که در استان ما زیاد است کم کنیم و از راه های دیگر اثرات منفی بلایای طبیعی را کاهش دهیم.

حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر لزوم استفاده از کالای داخلی، کیفیت بزرگ ترین تبلیغات و فرهنگ سازی خواند و گفت: طبق فرمایش رهبری و خواست مسئولین باید در راستای استفاده از کالای داخلی گام برداریم ولی باید توجه داشت که برای مصرف کننده دو مسئله قیمت و کیفیت مهم ترین چیز است. هر اندازه شعار بدهیم و تبلیغ کنیم، وقتی کالای خارجی کیفیت و قیمت بهتری داشته باشد، هیچ کاری نمی توانیم بکنیم. 

وی تاکید کرد: بخشی مربوط به فرهنگ تولید ماست ولی بخشی دیگر به قیمت و کیفیت هر کالا بر می گردد. با تبلیغ نمی توانیم به سراغ مبارزه با کالاهای خارجی برویم باید با بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی، مصرف کننده را به خرید کالای داخلی ترغیب کنیم.

امام جمعه موقت اهواز کار صنعت گر را به " ایثار" تشبیه کرد و گفت: باید در کنار صنعت گران ایثار گر باشیم و با حمایت از آن ها در جهت بهبود تولید ملی گام بردارم. بیایید تلاش کنیم تا سال آینده حداقل 10 ماده از قوانین دست و پاگیر را برداریم و نسبت به سال گذشته پیشرفت کنیم. باید در این زمینه قوه قضاییه طبق فرمایش مقام معظم رهبری عمل کند و مایه آرامش مردم باشد و در جهت مشکلات مردم و صنعت گران قدم بردارد.

وی یادآور شد: اکنون قوه مجریه، جمهور و دولت آمادگی کامل برای خدمت به خوزستان دارند. بخش مهمی از این توجه باید در بخش خصوصی تجلی یابد و خود را نشان دهد. وظیفه ما این است که از ظرفیت دولت برای بهبود شرایط خوزستان استفاده کنیم و به یاد بسپاریم که اگر تمام مسئولان، بخش خصوصی مردم جناح های مختلف اختلاف و نزاع را کنار بگذاریم و برای آبادی استان تلاش کنیم باز هم وقت کم است.

حسن زاده با تاکید بر این که باید در مردم حس شخصیت را زنده کرد، گفت: مردم ما در خوزستان باید احساس شخصیت کنند. نباید نگاه به استانی که در تامین ثروت کشور نخست است، نگاهی دست چندم باشد. باید به خوزستان نگاه ویژه داشت و به مردم حس شخصیت داد.






























نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار