اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
ملاقات خانواده‌های قربانیان ترور در ایران با مقامات اینترپلتعدادی از خانواده های قربانیان ترور در ایران، با مقامات اینترپل،دیدار و رایزنی کردند و با ارائه کتب، اسناد بین المللی و بروشورهایی در خصوص فعالیتهای منافقین در ایران به افشاء ماهیت واقعی این گروهک تروریستی پرداختند.
به گزارش ایسنا، روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، اعلام کرد: این انجمن در حاشیه دومین اجلاس اینترپل در تهران نمایشگاهی را از آثار تروریسم بر مردم ایران و نقش استرداد در مهار تروریسم برگزار کرد و همگام با برپایی این نمایشگاه خانواده‌های شهدا و جانبازان ترور ایران در خصوص موضوعات فوق با مقامات و نمایندگان اینترپل در کشورها به رایزنی پرداخته و نسبت به نقش قربانیان ترور در عرصه بین‌الملل تاکید کردند.

هم‌چنین قربانیان ترور با ارائه کتب، اسناد بین‌المللی و بروشورهایی در خصوص فعالیت‌های منافقین در ایران به افشاء ماهیت واقعی این گروهک تروریستی پرداختند.

یورگن اشتاک، دبیرکل اینترپل در دیدار از نمایشگاه انجمن در حاشیه این اجلاس ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان ترور، این نمایشگاه را اقدامی ارزشمند در نشان داده واقعیت پدیده شوم ترور عنوان کرد.

این اجلاس در تیرماه با حضور 70 محقق از 28 کشور جهان با موضوع "اجرای ساز و کارهای عملی ضد تروریسم" برگزار شد، بررسی راهکارها و شناسایی خلأها در زمینه‌های اطلاعاتی برای مختل کردن فعالیت‌های فراملی تروریست‌ها و مطالعه موردی برخی از آنها، از موضوعات محوری اجلاس بود که اعضای انجمن دفاع از قربانیان تروریسم نیز موضوع استرداد را یکی از خلأها و راهکارهای محوری در مهار تروریسم عنوان کردند.

در این اجلاس انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در راستای تبیین نقش استرداد در مهار تروریسم، گزارشی از یک نمونه موفق از استرداد اعضای گروهک تروریستی منافقین را تدوین و ارائه کرد.

ابراهیم خدابنده و جمیل بصام در سال 2003 در پی مامورریتی برای انتقال دو میلیون دلار پول نقد و مقادیری طلا از کشور سوریه به پاریس توسط پلیس سوریه دستگیر و با سیر مراحل قضایی و حقوقی به پلیس اینترپل ایران استرداد می‌شوند. نامبردگان پس از 17 سال در ایران ازدواج کرده و مشغول فعالیت‌های فرهنگی مبنی بر توجیه افکار عمومی در جلوگیری از گرفتار شدن جوانان در دام فرقه‌های تروریستی شدند. این نتیجه ثمره یک مورد استرداد در شبکه اینترپل از کشور سوریه به ایران است و می‌توان با تقویت همکاری‌ها و تبادل اطلاعات به نتایج بیشتری در این زمینه دست یافت و ریشه‌های تروریسم را در بستر اجتماع خشکاند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار