اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
نگاهی به اتفاقات اخیر کنز المال اولین بازار آزاد منطقه اروند
شوشان: هفته ی گذشته خبری مبنی بر اعتراض تعدادی از کسبه ی بازار کنزالمال نسبت به شرایط حاکم بر بازار منتشر شد . برخی رسانه ها بدون تحقیق میدانی و اطلاع دقیق از ماجرا خبر را منتشر کردند.

 در پی این تجمع و برای ابهام زدایی از این اختلاف امور روابط عمومی بازار کنزالمال ضمن تماس با تحریریه شوشان در خرمشهر پیام و بیانیه ی زیر را منتشر کرد : 

جوابیه به اتفاقات اخیر مجتمع تجاری کنزالمال: 

در 26 آذر ماه سال 92 با برنده شدن از بین 11 شرکت رقیب بر آن شدیم تا خدمتی ماندگار را به مردم ساکن منطقه آزاد اروند برسانیم.

با تلاش شبانه روزی بازار قدیم چینی ها را که مخروبه ای بیش  نبود  به کنزالمال کنونی که مظهر زیبایی و نگین تجاری منطقه  است تبدیل نمودیم . بودجه ای که برای بازسازی از طرف سازمان منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده بود،چیزی در حدود 400 الی 500 میلیون تومان بود ولی با توجه به مستندات تیم بازسازی شرکت گلایل کار اروند مدیریت فعلی بازار نزدیک به 12 میلیارد تومان در همان روزهای ابتدایی جهت سازه ای ماندگار و در شان منطقه آزاد اروند  هزینه نمود.

-2800 متر سقف جدید

-8000 متر سقف کاذب

-12000 متر سنگفرش

-2500 متر ساندویچ پنل

-3000 متر سکوریت

و بسیاری از خدمات دیگر که گوشه ای از این پروژه ی بزرگ است .

متاسفانه اخیرا شاهد هستیم کوچکترین مسائل مربوط به مجتمع دستمایه انتقاد در جهت تخریب مدیریت مجتمع شده و افزایش 15 درصدی اجاره بها بر اساس نرخ تورم سالیانه را بحث داغ اینروزها کرده اند.

مواردی از قبیل : افزایش حق هزینه انبار داری که در این 3سال بسیار ناچیز بوده آن هم صرفا جهت بهینه سازی و استاندارد نمودن محیط انبار ها ، یا تعویض ساندویچ پنل ها ،سیستم اطفا حریق و امکانات دیگر مواردی کاملا قانونی و مرسوم هستند که طبیعتا دارای بار مالی و سازو کار مهندسی حساب شده هستند . قابل ذکر است که این نوع خدمات ماندگار و در راستای خدمت دهی به خود غرفه داران گرامی و مردم هستند و تمام سرویس گیرندگان علم به این موضوع دارند که هزینه های تعمیر و نگهداری انبارها و امکاناتش بسیار سنگین است . کنز المال طی این مدت ثابت کرده است که در کنار مردم و کسبه ی منطقه بوده و درهر وضعیتی از خدمت رسانی به آنها دریغ نکرده است .

در تمام این مدت در نظر داشتیم علاوه بر خدمات تجاری گامی در جهت زمینه فعالیت های فرهنگی نیز برداریم .برگزاری  اعیاد مختلف ،برگزاری همایش ها و جشنواره ها ، برگزاری تئاتر فتح خرمشهر و ... نمونه کوچکی از فعالیت های کنزالمال با مدیریت شرکت گلایل کار اروند در این 3 سال بوده است.

در پایان ، واحد روابط عمومی  و واحد حقوقی مجتمع تجاری اروند-کنزالمال و شرکت گلایل کار اروند ضمن حفظ حق  دفاع از عملکرد خود آمادگی خود راجهت پاسخگویی به هرگونه ابهام در هرمرجع قانونی و رسانه ای برای تنویر افکار عمومی اعلام میدارد.

با تشکر روابط عمومی مجتمع تجاری اروند-کنزالمال

محل کنونی بازار کنزالمال در گذشته بازار چین بود که بعد از آتش سوزی و مشکلات ترانزیتی و حقوقی مدتها خالی مانده و عملا ویرانه شده بود . بعد از آن پیمانکار جدید با عقد قرار دادی آن را تبدیل به یکی از جاذبه های تجاری توریستی منطقه آزاد اروند کرد . 

بنابر شواهد مالک اصلی این بازار منطقه آزاد اروند است که به دلایل نامعلومی از تمدید قرار داد با پیمانکار سرباز زده است .با توجه به سابقه ی این مسٸله در گذشته ، گمان میرود این عدم تمدید ، به حضور یکی از مسولین منطقه آزاد در یک پست مدیریتی بالا ارتباطی داشته باشد که ظاهرا تعامل با پیمانکار فعلی به مذاقش نیست . 

در ابتدای آغاز بکار کنز المال ، منطقه ی آزاد تماما نقش حمایتی و تبلیغی برای این بازار داشت و دایما کسبه و مردم را به استفاده از خدمات آن ترغیب میکرد . اخیرا اما این رویکرد حمایتی تبدیل به قوه ی قهریه علیه آن شده تا هرچه سریعتر دست اندارکاران سازنده ی آن را خلع ید کند . این تفاوت رویکرد طی این مدت علاوه برسوال برانگیز بودن ، عملکرد و برنامه ریزیهای سازمان منطقه آزاد را نیز زیر سوال میبرد . 

منطقه آزادی که اءمه ی جمعه ی محترم خرمشهر و آبادان طی خطبه های نماز جمعه ی این هفته ی خود  ضمن انتقاد از عملکرد آن گفتند : "اخبار خوبی از منطقه آزاد بگوش نمیرسد ." 
 بازار کنز المال طی سه سال گذشته علاوه بر جذب توریستهای تجاری زیاد از اقصی نقاط ایران ، میزبان برنامه های فرهنگی و مذهبی زیادی بوده که آن را از سایر بازارهای منطقه متمایز کرده است . بجز برگزاری مراسم عید فطر طی ماه گذشته ، محوطه بازار میزبان تعدادی از تاترهای میدانی جشنواره تاتر فتح خرمشهر نیز بوده است.

در مقابل تجمع مخالفان ،  دیده شده جمعی از کسبه ی بازار کنزالمال ضمن اعلام رضایت از پیمانکار فعلی در اعتراض به عدم تمدید قرار داد با مدیریت فعلی دست به تجمعی جلوی ساختمان منطقه آزاد زده اند .تصاویر زیرکه مربوط به همین تجمع است نشان میدهد این کشمکشها برای گرفتن حق ، به پشت دربهای سازمان منطقه آزاد رسیده است . 






 

 ماجرا هرچه که هست بیم آن میرود این کشمکش ها پیش از اینکه بخاطر عملکرد کنزالمال باشد ، تحت تاثیر فشارهای مقامات مسول باشد. در هرصورت طرفین این اختلاف ملزم به پاسخگویی به افکار عمومی هستند .تحریریه ی شوشان خرمشهر جهت شفاف سازی این موضوع طی روزهای آینده به سراغ مدیریت این بازار و مسولین منطقه آزاد و کسبه ذینفع خواهد رفت تا از نزدیک اظهارات هر دوطرف را بازتاب دهد. 
برچسب ها: کنز المال
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار