شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷
احمدی معاون سیاسی وزارت کشور در نشست مشترک دبیران احزاب خوزستان: احزاب باید بتوانند دولت سایه تشکیل دهند / حق مردم خوزستان بیش از خدماتی است که تمام دولت‌ها ارائه داده‌اند / تشکیل احزاب یکی از ابزارهای لازم برای تحقق مردم سالاری است / احزاب نقطه مقابل افراط گرایی هستند / / انتقاد از توهین به رییس جمهور منتخب مردم
معاون سیاسی وزیر کشور در نشست مشترک دبیران احزاب و گروه های سیاسی که بعد از ظهر امروز در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد...



شوشان: معاون سیاسی وزیر کشور در نشست مشترک دبیران احزاب و گروه های سیاسی که بعد از ظهر امروز در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، با اظهار خرسندی از راه اندازی خانه احزاب در استان خوزستان اظهار کرد: امروز در تعامل با استان امکان راه اندازی خانه احزاب در خوزستان فراهم شده است و خوزستان نخستین استانی است که به عنوان معاون سیاسی کشور و رییس کمیسیون ماده 10 احزاب در انتخابات خانه احزاب آن شرکت می کنم.

وی خوزستان را دروازه ورود اسلام به ایران خواند و گفت: خوزستان مشهد شهدای ایران است و همه ایرانی ها نشانی در خوزستان دارند. خوزستان استان بزرگی است و مقوله های زیادی دارد. دولت های جمهوری اسلامی همه به سهم خود برای این استان زحماتی کشیدند، و با وجود خدماتی که تاکنون به این استان ارائه شده، حق مردم بیش تر از این است که دولت ها تاکنون به این استان ارائه داده اند.

قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی با بیان این که بین احزاب و خانه احزاب تفاوت وجود دارد، عنوان کرد: احزاب مجموعه تشکل های سیاسی هستند که بر اساس مفاد ماده 10 قانون احزاب دارای مرام نامه، اساسنامه و ساختار هستند و کارکرد آن ها صد در صد سیاسی است؛ ولی رتق و فتق امور صنفی احزاب، در خانه احزاب انجام می شود که مامنی برای احزاب شناسامه دار است و بر خلاف حزب ها سیاسی نیست، بیانه سیاسی نخواهد داد و متعلق به همه احزاب عضو این خانه است. 

وی با اشاره به حق تعیین سرنوشت در قانون اساسی کشور و تاثیر احزاب در این انتخاب سرنوشت ، گفت: حزب یعنی چارچوب ، مسئولیت پذیری و پاسخگویی. در قانون اساسی ما انتخاب و حق تغییر سرنوشت به انسان ها واگذار شده است و از آن به عنوان میثاق ملی همه ایرانیان یاد می شود. یکی از راه های تعیین این حق سرنوشت انتخابات است که در کشور ما در قالب چهار انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و شورا ها برگزار می شود.

احمدی ادامه داد: بر اساس آمار ، در انتخابات اردیبهشت امسال، 56 میلیون و 410 هزار نفر بالای  18 سال سن داشتند و این پرسش مطرح می شود که برای اعمال تعیین حق آیا همه مردم باید بیایند، بگویند، بنویسند و مراجعه کنند یا این که بهتر است عده ای با مرام نامه، چارچوب، مانیفست و تفکر مشترک، خود را به جامعه عرضه و مردم آن ها را انتخاب کنند؟

وی با اشاره به کثرت احزاب در ایران یادآور شد: مردم ما تا پیش از انقلاب اسلامی ذهنیت خوبی از حزب نداشتند و پس از انقلاب اسلامی هم احزاب زمانی فتیله شان پایین آمده و از جایگاه نخستین شان کاسته شده است. در کشور ما بالای 250 حزب هست اما این کثرت به نفع است یا باید بر اساس برنامه های کیفی و کمی به جایی برسند که کثرت حزب نداشته باشیم؟ هر چند برابر قانون، تشکیل احزاب حق است اما باید بستری فراهم شود تا احزاب در جایگاه واقعی خود قرار گیرند. احزاب باید بتوانند دولت سایه تشکیل دهند، کابینه درست کنند و برای اداره کشور برنامه ارائه دهند. 

دبیر کل حزب همبستگی با بیان این که رای مردم در انتخابات ریاست جمهوری امانتی بود که به درستی صیانت شد، عنوان کرد: مردم با حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری، برگ زرینی بر تاریخ پر افتخار نظام جمهوری اسلامی اضافه کردند. از مجموع 56 میلیون و 410 هزار نفر، 42 میلیون نفر در کشور رای دادند. این آرا امانت مردم در دست فرمانداران و استانداری ها بود که به درستی صیانت شد و خدا را شکر که حتا یک درگیری منجر به قتل نداشتیم و حتا یک صندوق باطل نشد.

وی ادامه داد: در کنار امنیت و عظمتی که در انتخابات حاکم بود، نقش اصلی را مردم داشتند و با هدایت های رهبری، مشارکت حداکثری باعث بقا و ارتقا ضریب امنیت ملی کشور شدند. مردم با رای بالای خود با دنیا صحبت کردند و نشان دادند که اینجا بیشه شیران است که نمی توان به آن مثل کشورهای دیگر نزدیک شد.

احمدی با اشاره به نقش احزاب در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در کنار نقش مردم در انتخابات، نباید نقش احزاب را در این امر نادیده گرفت. احزاب در لیست ها، تبلیغات و سخنرانی ها مشارکت داشتند و در کنار انتخابات بودند و در شکل گیری این عظمت نقش داشتند.

قائم مقام وزیر در امور سیاسی با دعوت احزاب در اصلاح قانون انتخابات خاطرنشان کرد: قانون انتخابات کشور ممکن است اشکالاتی داشته باشد لذا احزاب باید اظهار نظر کنند و در اصلاح این قوانین به فرمانداری ها و استانداری ها کمک کنند.

وی  تحقق مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی را هدف احزاب دانست و یادآور شد: تشکیل احزاب، یکی از ابزار لازم برای تحقق مردم سالاری است. احزاب نقطه مقابل افراط گرایی هستند و باید قلم بردارند و مقابل افراط گرایی بایستند. احزاب بهترین بلندگو و تریبون برای رساندن مطالبات مردم هستند و اگر نسبت به جامعه احساس مسئولیت کنند و آگاهانه در جهت رشد و تعالی مردم گام بردارند، مشکلات کوچک به معضلات بزرگ تبدیل نمی شود.

احمدی با اشاره به نقش احزاب در توسعه و تعالی در کشور گفت: احزاب باید مطالبه گر باشند، برای دفاع  از آزادی های سیاسی و منشور حقوق ملت ایران تلاش و اعتماد مردم را جلب کنند، در جهت تقویت و وحدت هویت ایرانی و کارآمدی نظام گام بردارند و برای کرامت انسانی و حقوق شهروندی و توسعه سیاسی اظهار وجود کنند تا جامعه به نقطه مطلوب برسد. 

وی ادامه داد: احزاب باید شئونات شان رعایت کنند و تلاش کنند تا ساز و کار اجتماعات و راه پیمایی های قانونی که در قانون اساسی تصویب شده فراهم شود و در زمینه تکمیل قانون تلاش کنند. باید به سمن ها کمک کنیم چون هر چیزی که چارچوب دار و پاسخگو باشد به نفع کشور است. به علاوه کمک کنیم تا جوانان و بانوان به عنوان مدیران آینده در کارسازی با کمک احزاب گام بردارند. 

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر نقش و مسئولیت حکومت در قبال احزاب خاطرنشان کرد: حکومت باید به دور از شعار، راهکارهای توسعه گرایانه ارائه دهد و تقویت احزاب را دنبال کند و حفظ و ارتقا منزلت اجتماعی احزاب را مورد توجه قرار دهد.

وی یادآور شد: قانون برنامه ششم توسعه تازه تصویب شده، رییس جمهور تازه انتخاب شده، انتخابات شورا ها تازه به پایان رسیده و دولت به زودی فعالیت اش را آغاز می کند. همه این ها را باید به عنوان یک نقطه آغاز و پله جدید برای آغازی جدید در نظر گرفت که در آن مطالبات مردم در انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد و احزاب به دنبال مطالبات مردم باشند و آن ها را پیگیری کنند.

احمدی با انتقاد از توهین برخی افراد به رییس جمهور منتخب مردم گفت: در شبکه های اجتماعی به رییس جمهوری که لباس روحانیت به تن دارد و واژه امام را پیش از انقلاب برای بنیانگذار بزرگ جمهوری اسلامی برای نخستین بار به کار برد، توهین می شود. باید اخلاق مداری در احزاب رونق پیدا کند و آن چه از رسول یاد می گیریم مردم مداری و خدمت به مردم و تحمل در سختی ها باشد. مردم را دو قطبی نکنیم و بگذاریم ید واحد باشند.

وی افزود: پس از انتخاب رئیس جمهور متأسفانه فردی با کمال بی شرمی در فضاهای اجتماعی منتخب ملت را مورد بی احترامی قرار داد و اعلام کرد که رئیس جمهور کار حرام انجام داده است؛ در شأن این جلسه نیست که موضوع را تشریح کنم و فقط باید بگویم پس اخلاق کجا رفته است؟









































نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار