معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز از اتمام عملیات اجرایی فاز دوم تقاطع شهدای مدافع حرم در بلوار جواد الائمه خبر داد.
شوشان: معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز از اتمام عملیات اجرایی فاز دوم تقاطع شهدای مدافع حرم در بلوار جواد الائمه خبر داد.
محمد صفری گفت: فاز اول پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای مدافع حرم در بلوار جواد الائمه شامل پل اصلی در مسیر بلوار جمهوری اسلامی به بلوار شهید علی هاشمی سال گذشته افتتاح شده بود و فاز دوم این پروژه شامل پل فرعی است که این مسیر را به بلوار دانش واقع در فاز دوم پادادشهر متصل می کند هم اکنون آماده بهره برداری است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به مشخصات و ابعاد این پروژه اظهار داشت: این پل دارای ۳۶۰ متر طول ، ۷/۵ متر عرض بوده، ۷ پایه بتنی و ۲۸ شمع کارگزاری شده در عمق ۴۰ متری است. وی همچنین اعتبار احداث فاز دوم پروژه را شش میلیارد تومان اعلام کرد.
صفری به اهمیت پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: هرم این تقاطع غیر همسطح مرکب شامل یک پل اصلی و یک رمپ فرعی است و سبب رفع یکی از مهمترین گره های ترافیکی مصوب در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اهواز شده است، به طوریکه با بهره برداری از پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای مدافع حرم، سفرهای شهری به میزان ۳۰۰ هزار ساعت در سال کاهش یافته و به میزان ۲/۵ میلیون لیتر در سال صرفه جویی در مصرف سوخت ، کاهش آلودگی هوا و افزایش سرعت تردد از ۱۵ به ۴۰ کیلومتر در ساعت را شاهد هستیم.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت رینگ ارتباطی مهم پل پنجم در ترافیک کلانشهر اهواز گفت: پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای مدافع حرم در امتداد پروژه های زیرگذرشریعتی ( که سال گذشته به بهره برداری رسید ) ، برش کوه گلف و احداث تقاطع غیرهمسطح ولایت بر روی اتوبان اهواز_ماهشهر، تکمیل کننده ی رینگ ترافیکی پل پنجم بوده و تردد از شرق به غرب اهواز را آسان می کند.
وی تصریح کرد: شهرداری اهواز در سالهای اخیر در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته است و گامهای تاثیرگذاری را برداشته است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز همچنین در خصوص اهمیت پروژه تقاطع غیر همسطح ولایت و آخرین وضعیت این پروژه گفت: این پروژه ی مهم که با برش کوه گلف امکان پذیر شد ،با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه ی بهره برداری قرار دارد و علاوه بر اتصال کوی ولایت و شهرک آغاجاری به کوی رمضان و کاهش ترافیک و زمان سفرهای درون شهری، تکمیل کننده ی رینگ ترافیکی پل پنجم خواهد بود.