اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
مدير جهاد كشاورزی آبادان از آغاز برداشت رطب از سطح نخلستان‌های این شهرستان خبرداد. ناجی شهيب زاده با اعلام اين خبر اظهار کرد: هر ساله در روزهای پايانی تيرماه فصل برداشت خارك و رطب از نخلستان‌های شهرستان آغاز و تا اواسط فصل پاييز ادامه دارد.

وی افزود: در صـــورت عدم بروز شرايط آب و هوايی خاص پيش بينـــی می‌شود امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزايش محصول داشته و همچنين شاهد بالا رفتن كيفيت خرما در سال جاری خواهيم بود.

شهيب زاده با اشاره به اين‌كه خرمای آبادان از مرغوب‌ترين محصولات خرمای جهان است، گفت: هم اكنون 13هزار و 200 هكتار نخلستان در آبادان وجود دارد كه بخشی از محصول آن به صورت خارك و رطب برداشت می‌شود.

وی همچنین از عمليات رديابی آفت قرنطينه‌ای سوسك سرخرطومی حنايی با روش‌های علمی در نخلستان‌های آبادان خبر داد و گفت: سوسك سرخرطومی حنايی آفتی است كه با ورود به تنه درخت خرما بدون اين‌كه علائمی از بيماری برجای بگذارد باعث خوردگی تنه درخت و از بين رفتن آن می‌شود.

شهیب زاده ادامه داد: عمليات رديابی هرساله در سطحی معادل 3 هزار و 600 تا 4 هزار هكتار از نخلستان‌های شهرستان به دو طريق پايش بصری و تله‌گذاری به روش‌های علمی توسط كارشناسان جهاد كشاورزی به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدير جهاد كشاورزي شهرستانآبادان اظهار کرد: هدف از رديابی، آگاهی از ورود احتمالی آفت به شهرستان است كه اين عمليات بر اساس پايش‌های چشمی و مشاهده علائم و همچنين استفاده از فرمون‌های جنسی مخصوص اين سوسك صورت می‌گيرد.

 شهيب زاده يادآور شد: شهرستان آبادان حدود 13 هزار و 200 هكتار نخيلات بارور دارد كه ارقام استعمران، برحی، زاهدی، گنطار و ليلويی از جمله ارقام موجود در شهرستان هستند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار