اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
حاشیه نگاری شوشان از بازدید یوسفی نماینده اهواز و مدیران شهری از منطقه منبع آب / همایون یوسفی : همه مناطق محروم اهواز نیازمند توجه هستند/ مدیرعامل آبفا اهواز: بزودی آب کانال غدیر به منبع آب و کوی رمضان می رسد / مدیرعامل برق اهواز: بحث روشنایی منطقه منبع آب در شرف حل است / معاون شهردار منطقه 7 اهواز: بحث تغییر کاربری زمین های فضای سبز پیگیری می شود
منطقه منبع آب در حومه شهر اهواز نیست اما خصوصیات یک منطقه حاشیه و کم برخوردار را در دل خود دارد....
 


شوشان: منطقه منبع آب در حومه شهر اهواز نیست اما خصوصیات یک منطقه حاشیه و کم برخوردار را در دل خود دارد. این منطقه از هسته های اولیه حاشیه نشینی در اهواز بود که به مرور زمان به یکی از مناطق محروم در قلب اهواز تبدیل شده است. 

علاوه بر ریخت و فرم نامناسب شهری ، با کوچه های باریک و بافت فرسوده در کنار آمار بالای بیکاری.  منبع آب مشکلات دیگری هم دارد که برازنده مردم این منطقه نیست. اگر بخواهیم از قول مردم منطقه منبع آب ، مشکلات را بازگو کرده باشیم ، نخستین مشکل این منطقه در حوزه آب و فاضلاب است.

درست است که اسم این منطقه از شهر ، منبع آب است، ولی در برخی از خیابان های این منطقه مشکل قطعی و افت فشار آب همیشگی است و زندگی را برای مردم سخت کرده است. دیگر آن که با نخستین بارش باران لجن زارها و باتلاق هایی ایجاد می شود که تردد را برای وسایل نقلیه هم با مشکل مواجه می کند چه برسد به انسان.

مشکل دیگری که ترسی همیشگی را در دل کودکان کوی رمضان برقرار کرده، موضوع سگ های ولگرد است که در شب در این منطقه مانور می دهند و موجب آزار و اذیت می شوند. این مشکل را با خیابان های تاریک و فاقد روشنایی تصور کنید تا بهتر از وضعیت منطقه ای در دل کلانشهر اهواز مطلع باشیم.

این منطقه نمونه کامل یک منطقه "ندار" است،  چرا که درخواست مادران و جوانان داشتن یک فضای سبز و وسایل مرسوم ورزشی برای گذران اوقات فراغت و سرگرمی کودکان شان است.

مشکل مربوط به آسفالت را در کنار همکاری نکردن نهادهای مربوطه برای حل مشکل اسناد خانه های ملکی اضافه کنید تا اهمیت بازدید از این منطقه و مناطق مشابه برای مسئولان روشن شود‌.
این بازدید مهم است، چرا که نماینده مردم در مجلس به وظیفه خود عمل کرده است و پیگیر مشکلات مردم شده است و در این راه برخی از مدیران شهری را ( فردوس کریمی مدیر آب و فاضلاب اهواز، سیاوش کریمی مدیرعامل برق اهواز و عباس پور معاون شهردار منطقه 7) برای پاسخگویی و دیدن معضلات زندگی مردم با خود همراه کرده است.

این بازدیدها مهم است ، چرا که اصحاب رسانه از نزدیک مشکلات مردم را شنیدند و با درخواست های مردم برای پوشش اخبار مناطق محروم مواجه شدند. در این بازدید مردم با درخواست ها و گوشزد کردن وظایف رسانه جایگاه و نقش آن ها را در بیان کردن مشکلات و پیگیری قول های مسئولان باز تعریف کردند. امیدواریم که چنین بازدیدهایی در نهایت منجر به برقراری عدالت اجتماعی و فضایی در کلانشهر اهواز شود.

بزودی آب کانال غدیر به منبع آب و کوی رمضان می رسد

فردوس کریمی در حاشیه بازدید از مناطق محروم منبع آب و کوی رمضان، درخصوص اقدامات آبفای خوزستان برای رفع مشکل آب این مناطق اظهار کرد: یکی از بحث های کوتاه مدت تامین آب و اولویت منابع آب بود. بر همین اساس از کانال غدیر و از سمت آرامگاه علی بن مهزیار یک خط 750 میلی متر لوله گذاری شده، و بزودی آب را به مخازن منتقل و مشکل فشار آب را در مناطقی مثل کوی رمضان ، منبع آب ، پادادشهر و بخشی از کوت عبدلله حل خواهد کرد.

وی افزود: پروژه در حال اجراست ولی چون مخازن سال ها رها شده بودند به لحاظ نشتی و شیرآلات باید بررسی شوند و امیدواریم تا دو ماه آینده مشکل آب این مناطق حل و مشکل قطع آب این مناطق رفع شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: چون طراحی آب این منطقه بیش از 30 سال پیش بنا شده و به دلیل توسعه مسکن این مناطق، مقاطع هیدرولکی یا فشار آب باید تغییر کند که در این خصوص دو مخزن 25 هزار متر مکعبی را در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به عملکرد شرکت آبفا برای حل مشکل فاضلاب این مناطق گفت: رفع مشکل فاضلاب به صورت کلان مصوبه دولت در یک دوره 3 ساله است و 860 میلیارد اعتبار برای آن تعریف شد تا مشکل فاضلاب همه مناطق اهواز حل شود. در همین راستا یک کولکتور(جمع کننده فاضلاب) برای منطقه منبع آب نصب خواهد شد که کارش هدایت فاضلاب به سمت تصفیه خانه خواهد بود.

کریمی با بیان این که به زودی مناقصه عملیات اجرایی طرح فاضلاب منطقه منبع آب حل خواهد شد، یادآور شد: فاضلاب اهواز به 24 منطقه تقسیم شده تا عملیات اجرایی آن در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود ولی از آن جایی که قرارگاه خاتم الانبیا بحث عملیات اجرایی شبکه فاضلاب اهواز را نپذیرفت، به زودی مناقصه برگزار خواهد شد و تا سال آینده عملیات اجرایی طرح آغاز می شود که مناطق سپیدار و کوی رمضان و منبع آب در اولویت قرار خواهند گرفت.

 


بحث روشنایی منطقه منبع آب بزودی حل می شود 

در ادامه سیاوش کریمی مدیرعامل برق اهواز در خصوص وضعیت برق مناطق منبع آب و کوی رمضان توضیح داد و گفت: منطقه منبع آب منطقه متراکمی است و با وجود وسعت کم اش 25 هزار نفر را در خود جای داده و بزرگ ترین دلیل وجود مشکل برق هم به دلیل همین جمعیت بالاست. 

وی ادامه داد: به دلیل جمعیت بالای این منطقه، حتا اگر اکنون مشکل برق وجود نداشته باشد، در آینده با مشکل مواجه خواهد شد که باید فکری به حال آن کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: در مجموع مشکل خاصی درخصوص برق دریافت نشده و مشکلات، موردی و به علت تراکم یا گرمای زیاد هواست ولی بحث روشنایی منطقه منبع آب هم وجود دارد که باید حل شود و برنامه هایی برای رفع آن در کم ترین زمان ممکن در نظر گرفته شده است.

 


بحث تغییر کاربری زمین های فضای سبز پیگیری می شود

عباسوند درخصوص تغییر کاربری زمین های فضای سبز توسط شهرداری، به خبرنگار شوشان گفت: مواردی که دکتر یوسفی مورد بازدید قرار دادند و اشاره کردند مورد بررسی قرار می گیرد و در نخستین فرصت جلساتی با واحد حقوقی و شهرسازی گرفته می شود و مواردی که مد نظر شهروندان است و همچنین تغییر کاربری ها و مواردی که نماینده اهواز به آن ها اشاره دارند  پیگیری و نتیجه آن به دفتر وی ارسال خواهد شد.

معاون شهردار منطقه 7 درخصوص بحث آسفالت منطقه بیان کرد: در بحث آسفالت مشکل قیر داریم ولی آسفالت این مسیر در دست اقدام است و برنامه منطقه 7 این است که عملیات اجرایی آسفالت نزدیک به 40 خیابان فرعی کوی رمضان و منبع آب که به تایید کارشناس نیازمند به آسفالت است، را آغاز کند.

وی یادآور شد: در این منطقه مشکل گره ترافیکی وجود دارد که امیدواریم امسال بتوانیم طرحی را برای رفع این مشکل اجرایی کنیم.

 


همایون یوسفی : همه مناطق محروم اهواز نیازمند توجه هستند

همایون یوسفی نماینده اهواز در بازدید از مناطق کوی رمضان و منبع آب و گفتگو با مردم این مناطق در خصوص مشکلات شهری شان، اظهار کرد: همه مناطق محروم اهواز نیازمند توجه هستند و من نیز قصد دارم از همه آن ها بازدید کنم ولی من فرزند این منطقه هستم و تعلق خاطری که به این مناطق دارم، موجب شد تا نخست از این مناطق بازدید کنم.

وی افزود: مردم این منطقه مردمی متدین هستند که همواره منشا امنیت برای کشور و استان بوده اند لذا لایق خدمت رسانی و توجه بیش تری هستند.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه با اشاره به برخی مشکلات مناطق منبع آب و کوی رمضان گفت: در خصوص مشکل فاضلاب منطقه قرار شد در طرحی که در کل اهواز اجرا می شود این منطقه ویژه دیده شود. بر اساس این طرح، فاضلاب اهواز به 24 منطقه تقسیم شده که مناقصه مربوط به این منطقه به زودی برگزار و عملیات اجرایی آن تا سال آینده آغاز می شود و در کنار آن تامین آب هم در اولویت خواهد بود و درخصوص تامین آب مورد نیاز و قطعی آب، بحث کمبود آب، قطعی آن و پایین بودن فشار آب با انتقال آب به این منطقه حل می شود.

وی ادامه داد: در بحث فضای سبز منطقه که تغییر کاربردی داده شده و بحث آسفالت منطقه با هماهنگی شهرداری اقدامات لازم صورت خواهد گرفت و مشکلات در این زمینه مرتفع خواهد شد از جمله این که سه نقطه فضای سبز در این منطقه احداث می شود، 40 خیابان منطقه را که نیاز به بازسازی دارند آسفالت می شوند و زیرساخت هایی مثل زمین های ورزشی هم با همکاری شهرداری و اداره ورزش برای نوجوانان و جوانان تدارک دیده شده است.

همایون یوسفی یادآور شد: عملیات اجرایی پلی که اتوبان چهارشیر را به این منطقه متصل می کند و بناست گره گشای بار ترافیکی این منطقه شود، تسریع می شود تا مردم شریف منطقه مشکل کمتری باشند.

وی درخصوص بحث برق منطقه گفت: در این زمینه پیگیری هایی شد؛ خوشبختانه این منطقه مشکل برق عمده ای ندارد و ریاست برق اهواز قول داده مشکل افت ولتاژ یا مشکلات دیگر را در اسرع وقت رفع کند و در خصوص روشنایی این منطقه و رفع مشکل تاریکی هم قول پیگیری داده شد.


 


نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه با بیان این که مشکل خانه های ساخته شده در دل تپه یا در جوار آن حل می شود، اذعان داشت: خانه های در جوار تپه و مشکل ریزش پیگیری می شود ولی چون نیاز به تصویب و تخصیص اعتبار دارد، شاید به تدریج اجرا شود. بین دفتر ما و سازمان های مسئول جلساتی برای پیگیری برگزار و طبق برنامه زمان بندی کارها بهتر و جدی تر انجام می شود.


 


































نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار