اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
گزارش شوشان از روند رسیدگی پرونده علی بروایه کودک سه ساله اهوازی/ گفتگوی شوشان با معاون استاندار خوزستان و خانواده کودک اهوازی/ دادگستری : 40 درصد شهرداری ،40 درصد آب و فاضلاب و 20 درصد خانواده مقصر هستند / مسئولین چاه های روباز فاضلاب را جدی بگیرند
پدر و مادر علی تا به امروز 39 روز سخت را سپری کرده اند ؛ روزهایی که در آنها صدای "علی" در خانه چند متری شان نمی پیچد. علی 39 روز پیش تاوان کودکانه هایش...



شوشان: پدر و مادر علی تا به امروز 39 روز سخت را سپری کرده اند ؛ روزهایی که در آنها صدای "علی" در خانه چند متری شان نمی پیچد. علی 39 روز پیش تاوان کودکانه هایش را با سقوط در چاه فاضلاب بدون سرپوش کنار خانه شان داد و فریاد کمک پدر و مادر نیز نتوانست از خفگی و مرگش جلوگیری کند. پیکر بی جان "عــلی" را دو روز بعد از سقوط در چاه فاضلاب " کوی عــلوی "، چندین کیلومتر آن طرف از محل زندگی اش، در حوالي ورودي فاضلاب منطقه «چنيبه» اهواز پيدا کردند. خبر مرگ هولناک " عــلی" به صورت گسترده، در رسانه های ملی و استانی منتشر شد و افکار عمومی منتظر پایان رسیدگی به این پرونده و صدور حکم هستند. 

" ام البنین" خواهر 7 ساله علی هنوز هم سراغ برادر را از پدر و مادر می گیرد و نمی تواند مرگ علی را باور کند. مادر هنوز بهت زده است از رفتن کودکش، و پدر هم جواب کسی را نمی دهد و گوشی تلفنش را به برادرش سپرده است. شماره پدر علی را می گیرم تا احوال پدر و مادرش جویا شوم. صادق بروایه ، عموی " عـــلی " تلفن را جواب می دهد. وی با اظهار اینکه بارها خانواده های ساکن کوی علوی به مسئولین برای حل مشکل این فاضلاب هشدار داده بودند ،گفت: بعد از مرگ "عــلی " منفذ این فاضلاب پرشد، اما علی دیگر به خانه بر نمی گردد.

صادق بروایه در شرح روز حادثه اظهار کرد: عصر پنج شنبه 25 خردادماه 96 ، مادر علی برای بردن "فِرنــی نـذری" 21 رمضان به داخل خانه، چند دقیقه ای علی را جلوی در تنها گذاشت و علی به سمت چاه فاضلاب رفت و از منفذ روی دریچه به درون آن سقوط کرد.

عموی علی که از مرگ برادر زاده اش به شدت متاثر است، ادامه داد: پدر و مادر علی حاضر نیستند رخت عزا را از خود دور کنند و پدر علی که از مشکل کلیوی نیز رنج می برد، بعد از وقوع این حادثه در پیله تنهایی فرو رفته و با کسی سخن نمی گوید.

وی با اظهار اینکه پرونده علی در مراجع قضایی در حال رسیدگی است، گفت: دیروز به دادگستری مراجعه کردیم و به ما گفتند که تا اینجای پرونده 40 درصد شهرداری ،40 درصد آب و فاضلاب و 20 درصد خانواده مقصر هستند.

بروایه گفت: مرگ علی باید برای دیگر خانواده ها عبرت شود و سعی کنند تا جلوی بروز چنین وقایع تلخی را بگیرند و از مسئولین هم می خواهیم که به صورت ریشه ای به این مسئله رسیدگی کنند و چاه های فاضلابی که به صورت رو باز در سطح شهر وجود دارند را جدی بگیرند. 

پرونده زندگی کوتاه پسربچه اهوازی در حالی بسته شد که پس از سقوط این کودک معصوم به درون چاه فاضلاب، مسئولین شهرداری اهواز و آبفا انگشت اتهام این حادثه را به سمت یکدیگر نشانه گرفتند و هر کدام دیگری را مسبب این مرگ تاثرآور عنوان کردند. رسیدگی به این مسئله به سرعت آغاز شد و با دستور استاندار خوزستان كميته‌اي در سازمان مديريت بحران، برای بررسی علت مرگ " عــلی" تشكيل شد که کماکان رسیدگی به این پرونده سیر قانونی خود را طی می کند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان:  

باید مقابله با رفتارهای پرخطر در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

فرامند هاشمی زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان، که پس از وقوع این حادثه از سوی استاندار خوزستان مسئول کمیته ویژه تحقیق و بررسی علل بروز این حادثه شده است ،در گفت و گو با شوشان اظهار کرد: بلافاصه پس از وقوع این حادثه کمیته ای کارشناسی برای پیگیری این موضوع با دستور دکتر شریعتی تشکیل شد و پس از تحقیق و بررسی، نظر این کمیته در اختیار مقامات استانی و قضایی قرار گرفت.

وی با اشاره به احضار مسئولین شهرداری و آب و فاضلاب به دادگاه گفت: این پرونده توسط مراجع قضایی در حال رسیدگی است و در دادگاه فرآیند قانونی خود را طی می کند اما هنوز حکمی در این خصوص صادر نشده است .

هاشمی زاده تصریح کرد: قطعا پس از صدور حکم، دستگاه های مقصر بر اساس حکم دادگاه عمل خواهند کرد و حق خانواده کودک پرداخت می شود.

وی با اظهار تاسف از وقوع چنین حوادثی، گفت: به تمامی دستگاه ها بر اساس بخشنامه های متعدد ، وظایف قانونی و ذاتی که در ارتباط با تامین امنیت عمومی دارند، تذکر داده می شود ولی برای ریشه کن شدن چنین اتفاقات ناگواری، باید مقابله با رفتارهای پرخطر در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

هاشمی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قوانین راهنمایی و رانندگی و تخلفاتی که از این قوانین صورت می گیرد، گفت: هر چقدر که این قوانین از شدت و قاطعیت برخوردار باشند اما تا رانندگان از سرعت مجاز استفاده نکنند و ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نباشند، نمی توانیم جلوی تصادفات را بگیریم و میزان آنها را به صفر برسانیم.

معاون استاندار خوزستان در ادامه افزود: خوشبختانه امروزه با گستردگی رسانه ها و شبکه های مجازی مردم در جریان گردش آزاد اطلاعات قرار می گیرند و آگاهی جامعه نسبت به مسائل و رفتارهای پرخطر افزایش پیدا کرده است و تمام تلاش مسئولین نیز این است که با تاکید و تذکر به نهادها ،ارگان ها و دستگاه ها آنها را موظف کنند که تدابیر ویژه ای برای ایمنی بخشی به تاسیسات شهری خود به کار بگیرند تا شهروندان بتوانند در یک محیط امن زندگی کنند. 

شهرداری، آبفا و خانواده علی، " سه ضلع مثلثی" هستند که با بی تدبیری ، غفلت و کوتاهی چنین مرگ غم انگیزی را رقم زدند. گرچه تا هنگام صدور قطعی حکم دادگاه نمی توان سهم هر کدام را در این حادثه مشخص کرد اما آنچه آشکار است اینکه در هر جایگاهی که هستیم باید از بی تدبیری، غفلت و کوتاهی دوری کنیم تا عواقبش به گریبانمان چنگ نیندازد.....


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار