شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
جوابیه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز / عده ای سودجود درخت نخل را آتش زدند / سیم های شبکه برق هیچ ارتباطی با آتش گرفتن درخت نخل نداشت
روز پنجشنبه ۵ تیرماه ۹۶ شاهد انتشار فیلم کوتاهی از آتش گرفتن یک نفر نخل در اهواز بودیم. در این خبر آمده بود...


شوشان: روز پنجشنبه ۵ تیرماه ۹۶ شاهد انتشار فیلم کوتاهی از آتش گرفتن یک نفر نخل در اهواز بودیم. در این خبر آمده بود که : به دلیل نزدیکی درخت نخل به سیم های برق و گرمای بیش از حد این سیم ها ، درمنطقه پادادشهر اهواز خیابان ۱۱ غربی ، درخت نخل دچار آتش گرفتگی شد. 

در همین زمینه ، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز نوشت: پس از بررسی میدانی درخصوص فعل صورت گرفته توسط فردی معلوم الحال با هدف معین ، مشخص گردید که شبکه برق هیچگونه تاثیری و یا ارتباطی به تنه درخت نداشته و از درخت مذکور فاصله داشته و شخص ذی نفع از تخریب و سوزاننده درخت توسط مواد متشعل کننده، با استفاده از شرایط جوی موجود قصد انحراف افکار عمومی و مسئولین محترم فضای سبز را داشته و بخاطر جلوه نمودن تابلو و محل کار خود ، آتش زدن تنه درخت مذکور را به سیم های برق و گرمای بیش از حد هوا منتسب نموده تا به خیال واهی، خود را از فعل انجام شده مبرا نماید.

با کمی دقت به فیلم ، هر بیننده ای  متوجه سیاه بودن تنه درخت از پایین به سمت بالا خواهد شد که نشان دهنده آن است که شعله های تعمدی آتش از پایین تنه درخت به سمت بالا سرایت نموده  است.

حال با توجه به اینکه فعل منتشر شده این فرد سودجو، جز اینکه باعث تشویش و جریحه دار نمودن اذهان عمومی و منحرف کردن فکر مسئولین محافظ فضای سبز بوده بلکه بنوعی باعث اتهام بی پایه و اساس به این خدمت ارزشمند و مهم گردیده یعنی برق بوده است. 

طبق مستندات و تصاویرتهیه شده توسط کارشناس ایمنی  از محل شبکه برق فشار ضعیف مشخص گردید سیم های برق هیچگونه ارتباطی با تنه درخت مذکور ندارد.

لذا ضمن پیگیری های جدی که از سوی صنعت برق کشور برای این فرد خاطی در جریان قرار گرفته است از متولیان و مسئولین استانی و شهرستان اهواز و گروه های حافظ محیط زیست تقاضا داریم بمنظور جلوگیری از ترویج این قبیل افعال غیر انسانی و اخلاقی ، با تهیه کننده و منتشر کننده  اصلی این عمل قبیح از طریق پلیس فتا و مراجع قضایی برخورد جدی صورت گرفته و خبر حکم صادره برای این فرد سودجو بمنظور جلوگیری از وقوع چنین افعالی در جامعه،  در رسانه های گروهی منتشر گردد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار