شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
معاون عمرانی وزیر کشور : وزارت کشور آمادگی خود را برای حمایت نامحدود از پروژه مترو اهواز اعلام ‌می‌کند / پیمانکار کنونی پروژه مترو اهواز به نحو شایسته ای اقدام نکرده است / در صورت ادامه این وضع ، به طور قطع نسبت به تغییر پیمانکار متروی اهواز اقدام می کنیم / بسیج امکانات کشور برای تکمیل پروژه متروی اهواز
بگذارید فعلا نام پیمانکار جدید را نگوییم. پیمانکار کنونی این پروژه به نحو شایسته ای اقدام نکرده است...
 


شوشان: معاون عمرانی وزیر کشور درخصوص آخرین وضعیت متروی اهواز اظهار کرد: مترو از پروژه‌ های شهرداری است و توفیق برای اجرای هر پروژه‌ ای از جمله پروژه مترو تا حد زیادی به نحوه‌ رفتار کارفرما برمی‌گردد. ما تلاش زیادی کردیم تا زمینه این رفتار مناسب را فراهم کنیم که شاید در این رابطه به اندازه کافی توفیق حاصل نشد.

به گزارش شوشان ، وی با بیان این که وزارت کشور آمادگی بسیج امکانات کشور را برای راه اندازی متروی اهواز دارد، گفت: وزارت کشور آمادگی خود را برای حمایت نامحدود از پروژه مترو اهواز اعلام ‌می‌کند. پیش از این نیز در یکی از نشست ها با افتخار گفتم که واقعا آمادگی داریم امکاناتی از نقاط دیگر کشور به نفع این پروژه کم کنیم تا برای تسریع در بهره برداری این پروژه مورد استفاده قرار بگیرد ولی در این رابطه هم کارفرما و هم مدیران محلی این پروژه باید زمینه را فراهم کنند.

 معاون عمرانی وزیر کشور در پاسخ به احتمال برکناری شرکت کیسون پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز و جایگزینی شرکت خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار عنوان کرد: بگذارید فعلا نام پیمانکار جدید را نگوییم. پیمانکار کنونی این پروژه به نحو شایسته ای اقدام نکرده است و کارفرمای پروژه یعنی شهرداری باید هرچه زودتر تکلیف خود را با چنین پیمانکارانی روشن کند.

وی ادامه داد:  اگر وضعیت فعلی پروژه مترو اهواز ادامه یابد، حتما نسبت به تغییر پیمانکار پروژه اقدام می کنیم. پیمانکاران شایسته دیگری در کشور وجود دارند که می توانیم کار را به آن ها محول کنیم؛ پیمانکارانی که عملکرد آن ها در دیگر شهرستان ها نشان می دهد که به برنامه زمان بندی شده وفادار بوده اند و اگر به اهواز بیایند هم این گونه عمل خواهند کرد.

خندان دل درخصوص وجود اشکال در مبانی قرارداد پروژه قطار شهری اهواز اذعان داشت: زمانی که دو فرد یا نهاد توافق می‌کنند که براساس یک متن عمل کنند، باید به آن پایبند باشند و اگر پایبند نباشند و مشکلی ایجاد شد به هرحال باید از این مرحله عبور کنند.

وی در مورد این که آیا ضرب الاجلی برای پیمانکار پروژه متروی اهواز تعیین شده است یا نه، گفت: باید مدیریت جدید شهری در اهواز مستقر شود تا تصمیم بگیریم. کارفرمای این پروژه شهرداری اهواز است که از عملکرد اش رضایت نداریم و باید از مرحله بگذریم. 

معاون عمرانی وزیر کشور درخصوص وضعیت کلانشهر اهواز بیان کرد: شهر اهواز و به طور کلی استان خوزستان در این سال‌ ها واقعا پیشرفت‌ های محسوسی داشته است. در خوزستان از یک سو با مشکلات طبیعی مثل گرمای هوا و ریزگردها روبرو هستیم و از سوی دیگر واقعا مایلیم شتاب پیشرفت رو به جلو در خوزستان و به ویژه اهواز بسیار بیش تر از روند کنونی باشد. در این راستا در وزارت کشور تلاش کردیم تا زمینه های تحقق چنین امری را فراهم کنیم. فکر می‌کنم این خیزش آغاز شده و امیدواریم به شکلی محسوس و به نحوی که مورد تایید افکار عمومی مردم خوزستان باشد ادامه یابد.

وی در واکنش به پرسشی مبنی بر کمبود امکانات تخصیص یافته به خوزستان گفت: در اهواز شرایطی را  ایجاد کردیم که سالیانه یک میلیون تومان سرانه ارائه خدمات به شهروندان تامین شود. به بیان دیگر، اگر پولی که شهرداری اهواز سال گذاشته هزینه کرده بر جمعیت اهواز تقسیم شود عدد حاصل نزدیک یک میلیون تومان است. این سرانه یک میلیون تومانی اگرچه برای من رضایت بخش نیست ولی از بسیاری از شهرهای دیگر بالاتر است. این سرانه را به عنوان یک شاخص کلی در ذهنم در نظر می گیرم و می گویم موفق شدم اهواز را در موقعیتی قرار دهم که کمی از متوسط ها بالاتر برود. البته ممکن است مشکلات به اندازه ای باشد که سال‌ها طول بکشد تا با پیشی گرفتن از متوسط ها بتوانیم مشکلات را حل کنیم ولی در هر صورت نتیجه بخش است.

خندان دل با اشاره به تخصیص چندین دستگاه اتوبوس به حمل و نقل عمومی شهری خوزستان خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته نزدیک 50 دستگاه اتوبوس به حمل و نقل اهواز، آبادان، خرمشهر و دو شهر دیگر استان تخصیص یافت که امیدواریم ظرف 4 تا 6 ماه آینده به ناوگان حمل و نقل افزوده شود تا مورد استفاده مردم قرار بگیرد. همه این ها نشان می دهد که حل و فصل و اولویت دادن به مسایل استان ها در تفکر ما وجود دارد و به آن پایبندیم؛ هرچند شتاب اش مورد رضایت ما نباشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار