اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
«محمود جهان» خواننده پیشکسوت موسیقی اقوام، صبح امروز در بیمارستان ممکوی شهرستان ماهشهر در گذشت.

 محمود جهان که با خواندن ترانه های بندری به شهرت رسیده بود، امروز در بیمارستاتی در شهرستان ماهشهر در گذشت . محمود جهان که برای اجرای کنسرت در بندر ماهشهر به سر می برد به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان صنایع پتروشیمی این شهرستان در گذشت.

ا ین خواننده مشهور کشورمان قرار بود پس فردا دهم مردادماه به مناسبت ولادت امام رضا (ع) کنسرت اجرا کند که ساعتی پیش دچار عارضه قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان صنایع پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر دار فانی را وداع گفت.

 محمود جهان اینچنین بیوگرافی خود را شرح می دهد: خاک پای همه جنوبی ها و به ویژه خوزستانی های خونگرم هستم. خودم را متعلق به جنوب می دانم و عاشق این خاک هستم و اگر خدای بزرگ و حمایت های امیدوار کننده مردم صبور جنوب نبود موفقیتی حاصل نمی شد. در سال ۱۳۳۰ در آبادان و در محله احمدآباد به دنیا آمدم. کارمند بازنشسته شرکت نفت هستم و پس از ۵۹ سال زندگی با پنج فرزند در تهران زندگی می کنم. تک پسرم امید جهان است که صدای او البته با سبکی متفاوت از من، در نوار فروشی ها موجود است.

وی ادامه داد : خانواده جهان از جمله خانواده های هنرمند بود چرا که پدر و عمو و برادر و حتی پسرم و از این سو خواهر و دختر عموهایم، در مناسبت های مختلف مداحی می کنند. پدرم که اهل تنگستان بوشهر بود شروه خوانی می کرد و از جمله چهره های شناخته شده این شهر بود.

محمود جهان با شروع جنگ که ۲۹ سال داشته در خوزستان باقی می ماند اما پدر و مادرش به بوشهر باز می گردند.  وی در سال ۱۳۵۲ ازدواج می کند.

این خواننده محبوب بندری خوان می گوید: در سال ۱۳۵۵ بود که توسط آقای بهمن خوش خلق به همراه یداله رضا زاده به تهران رفتیم و برای اولین بار با هدف آلبوم و با هزینه ایشان در استدیو چهار اثر ارکستری ضبط کردم. در این راستا باید از خدای منان و سپس از بهمن خوش خلق و فرخ یزدان فر که در بوشهر مرا کشف کرد کمال تشکر و قدردانی را به جای آورم.

محمود جهان از سال ۱۳۶۶ تا پایان عمر، ۳۲ کاست و آلبوم موسیقی منتشر کرد که از آن جمله به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

  • آلبوم موسیقی «هله دان»
  • آلبوم موسیقی «یاد کارون»
  • آلبوم موسیقی «پریای دریا»
  • آلبوم موسیقی «ای واله»

 علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درگذشت محمود جهان، هنرمند حوزه موسیقی را تسلیت گفت. او در پیام تسلیت خود آورده است:

«انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت هنرمند مردمی و پیشکسوت عرصه موسیقی، آقای محمود جهان واصل گردید و بار دیگر جامعه فرهنگی هنری کشور را در افسوس از دست دادن عزیز دیگر قرار داد. اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری و بویژه خانواده محترم ایشان، برای او آمرزش و آرامش و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.»

محمود جهان شب گذشته بر اثر سکته قلبی درگذشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار