اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
زرین پور مدیر عامل آتش نشانی خرمشهر در مصاحبه ی اختصاصی با شوشان خرمشهر هشدار داد :
ساختمان معروف شش طبقه بعلت فرسایش احتمال ریزش دارد و ممکن است فاجعه ای انسانی رخ دهد . این ساختمان نسبتا مرتفع درکوی مولوی که حدودا 20 خانوار را در خود جای داده است ، بعلت فرسودگی و ازبین رفتن زیرساختها در حال انهدام است و علی رغم اعلام مکرر ما به ساکنین و مسولان برای جلوگیری از بروز حادثه ی مشابه ساختمان پلاسکوی تهران ، متاسفانه تاکنون عزم جدی برای تخلیه آن صورت نگرفته است .
شوشان خرمشهر : بهمن زرین پور مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرمشهر طی مصاحبه اختصاصی با شوشان خرمشهر گفت : ناوگان خودرویی آتش نشانی خرمشهر از زمان بازسازی ها و نهایتا مربوط به  25 سال گذشته است و از آن زمان تا کنون به تجهیزات خودرویی آتش نشانی توجه چندانی نشده است . ما نیاز شدیدی به خودروهای بروز برای امداد و نجات داریم که بتوانیم در مواقع ضروری با کمترین تلفات و خسارات ماموریتهای خود را انجام دهیم . 


زرین پور درباره تقسیم نیروها در پایگاهی مختلف اینطور توضیح داد : تعدا کل پرسنل آتش نشانی خرمشهر 60 نفر است که در 3 ایستگاه در سطح شهر تقسیم شده اند . با توجه به اینکه هر ایستگاه بطور استاندارد باید حداقل 25 نیرو داشته باشد ، ما در این زمینه هم دچار کمبود نیرو هستیم . ساعت استاندارد کار برای آتش نشانان 8 ساعت است در حالی که آتش نشانی خرمشهر برای پوشش دادن تمام ساعات شبانه روز ، شیفت های کاری کارکنانش را به 24 ساعت رسانده است . از سوی دیگر چون آتش نشانی جزو مشاغل سخت است قانون بازنشستگی پیش ازموعد شامل کارکنان آن شده و کمبود نیرو در  سازمان بیشتر احساس میشود . همچنین در حال حاضر دو نیروی از کار افتاده داریم که در دو عملیات مصدوم شده و توانایی ادامه کار ندارند . این عوامل روی تعداد نیروی انسانی آماده به خدمت سازمان تاثیر میگذارند.


وی در خصوص تجهیزات و نیازمندی های پایگاه ی آتش نشانی افزود : کل خودروهای مخصوص در اختیار آتش نشانی خرمشهر 5 دستگاه است که که علاوه بر فرسودگی ، خیلی کمتر از نیاز ما ست . بطور استاندارد هر ایستگاه آتش نشانی حداقل باید 3 خودروی آماده  داشته باشد تا بتواند در موقع حادثه خدمات مطلوب ارائه کند . خیلی از امکانان و تجهیزات دیگر هم نیازمندیم که متاسفانه بعلت هزینه های بالا قابل تهیه نیستند . مثلا دستگاه بالابر برای دسترسی به نقاط مرتفع یا ساختمانهای بلند بنام استوکر با هزینه ی تقریبی دو میلیارد تومان است که خرید آن از قدرت سازمان خارج است در حالی که برای شهر یک نیاز جدی است .

زرین پور به خبرنگار شوشان خرمشهر درباره ی بزرگترین خطرات موجود درشهر و معضلات آتش نشانی هم اینطور گفت : کارگاه های غیر ایمن از بزرگترین خطرات ناامنی حادثه ای در سطح و حواشی شهر هستند . انبارهای ضایعاتی که در قسمت های مختلف شهر بدون حداقل های ایمنی در حال فعالیت هستند و هر لحظه احتمال به بار آوردن فاجعه ای را دارند. خطرناکتر از همه ی آنها ساختمان معروف شش طبقه است که بعلت فرسایش احتمال ریزش دارد و ممکن است فاجعه ای انسانی رخ دهد . این ساختمان نسبتا مرتفع  درکوی مولوی که حدودا 20 خانوار را در خود جای داده است ، بعلت فرسودگی و ازبین رفتن زیرساختها  در حال انهدام است و علی رغم اعلام مکرر ما به ساکنین و مسولان برای جلوگیری از بروز حادثه مشابه ساختمان پلاسکوی تهران ، متاسفانه تاکنون عزم جدی برای تخلیه آن صورت نگرفته است .


وی همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار شوشان خرمشهر  که " در حوادث دریایی خدمات و امداد رسانی چگونه و به عهده ی چه سازمانی ست " گفت : در حوادث دریایی و آبی امداد  از سوی سازمان هلال احمر و آتش نشانی صورت میگیر که متاسفانه ما در این زمینه امکانات خاصی نداریم . اغلب اوقات اگر مورد ، غرق یا در آب گم شده باشد باشد برای غواص و امکانات غواصی به شرکت های خصوصی مراجعه میکنیم و از آنها کمک یا امکانات اجاره میکنیم . که هزینه های آن را گاهی ما ، گاهی هلال احمر و گاهی هم خود شخص حادثه دیده یا خانواده اش میپردازند . 


لازم به ذکر است پایگاهای فعال آتشنشانی  در خرمشهر به ترتیب در مناطق میدان مقاومت ، بلوار طویجات و ابتدای جاده امام صادق (ع) مستقر هستند . 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار