متاسفانه بعضی رفتارهای نامزدها توهین به شعور ، آگاهی و بینش شهروندان است به عنوان نمونه نامزدی متوسل به فال حافظ شده است که طرفدرانش درون پاکت به رهگذران می دهند و درون ماشین های عبوری می اندازند...

"> اندر حکایت کاندیداهای شوراهای شهر خوزستان / توسل به فال حافظ و توهین به شعور اهوازی ها !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰

متاسفانه بعضی رفتارهای نامزدها توهین به شعور ، آگاهی و بینش شهروندان است به عنوان نمونه نامزدی متوسل به فال حافظ شده است که طرفدرانش درون پاکت به رهگذران می دهند و درون ماشین های عبوری می اندازند...

 

شوشان / نورعلی رییسی : حضور نامزدهای مختلف در عرصه انتخابات شورای شهر (این مجموعه باید نهادی فنی و تخصصی در حوزه شهرسازی و مسائل مرتبط با آن باشد نه مجموعه ای سیاسی )و مشاهده بعضی از رفتارهای سرزده این نامزدها و طرفدران آنها باعث می شود که انسان نیک اندیش و نیک خواه و شهروندمنش دچار نگرانی و دلواپسی نسبت به آینده جامعه خود شود.

عقلانیت حکم می کند نامزدی که در طول دوره تبلیغات رفتاری غیر شهروندی از خود نشان داده و طرفدارانش عکس ها و پوسترهایش را بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی ، ایستگاههای اتوبوس، دیوارهای منازل و... در شهر چسبانده اند ، همان شهری که شعار و قول تمیزی و پاکیزگی آنرا به شهروندان داده، نباید رای بالایی داشته باشد اما در عمل می بینیم که مردم این رفتارها را می بینند ولی باز هم به این نامزد انتخابات رای می دهند.

شور و نشاط در جامعه بسیار لازم است اما آیا کارناول و کاروان سر و صدا در خیابان های شهر به راه انداختن و ترافیک ایجاد کردن مُخل امنیت، آرامش و آسایش شهروندان نیست؟راستی فکر کرده ایم اگر خانه ای دچار آتش سوزی شود با این ترافیک ها سازمان آتش نشانی چگونه می تواند خدمات رسانی کند؟ آیا اگر کسی دچار ستکه یا نیاز فوری به اورژانس داشته باشد ، 115 به موقع می تواند به کمک او برسد؟

راستی نامزدی که میلیاردی خرج تبلیغات کرده، فردا گوشش بدهکار شهروندان است؟ چگونه می خواهد این هزینه های میلیاردی را جبران کند؟ آیا جای شک و سوال نیست؟ ای کاش مجریان تایید صلاحیت ها این موارد را مد نظر قرار می دادند.

یکی از حضار در نشستی تبلیغاتی در نقد بعضی رفتارهای نامزدها می گفت:" افسوس! سیاست پدر و مادر ندارد" مجبور شدم در جوابش بگویم:" دوست عزیز سیاست هم پدر دارد و هم مادر . این ماهستیم که نتوانستیم علم سیاست و سیاست ورزی را درک کنیم و آن را هم ناشی از سبک فکری اشتباهی است که در پستوی ذهنی من ایرانی بایگانی شده و به فسیل تبدیل شده است و هنوز به خود نیامده ایم تا این آرشیو ذهنی را بازنگری کنیم . حلا یا نخواستیم یا گرفتار تکرار مکررات نقل قول های شفاهی و متاسفانه منفی پیشینیان شده ایم یا دلایل بسیار دیگری ..."

متاسفانه بعضی رفتارهای نامزدها توهین به شعور ، آگاهی و بینش شهروندان است به عنوان نمونه نامزدی متوسل به فال حافظ شده است که طرفدرانش درون پاکت به رهگذران می دهند و درون ماشین های عبوری می اندازند (که خود توهین دیگری است) . به اصل متن توجه بفرمایید.

فال حافظ . نام نامزد ...... کد نامزد: ..........

به جان پیر خرابات و حق نعمت او

که نیست در سر من جز هوای خدمت او

"تعبیر : حتماً تا به حال متوجه شده اید که رحمت خداوند شامل حال شما نیز می شود. در کارهایتان موفق خواهیدشد."


با توجه به این متن این نامزد احتمالاً شهر اهواز را "پیرخرابات" تفسیر کرده اند! وخودش را نیز "رحمت خداوند" بر شهروندان اهوازی دانسته که شامل حالمان شده اند. و موفقیت نیز فقط در گروه رای دادن به حضرت مستطاب وی می باشد تا شعور و درک مان را به سُخره بگیرند و دفعه بعدی با رمال و سِرکتاب بازکن و دعا نویس روبه رو خواهیم شد و قس علی هذا ...

راستی ! مربیگری "گونگ فوا توا" و "پین جوتسو" چه دخلی به شورای شهر دارد؟ راستش من که از ترس لرزم گرفت ! حالا بهتر است بروس لی و جکی جان ... هم بیایند در رقابت های شورای شهر شرکت کنند.

نامزد دیگری با هزینه چند هزار دلار در یک کشور در طول یک هفته در دوره دکتری ثبت نام کرده است و در تمام پوسترها و عکس های تبلیغاتیش خودش را دکتر معرفی کرده است . آیا وقت آن نرسیده که به جای عنوان ها و القاب دهن پُرکن به میزان کارآمدی ، سلامت نفس و دانش عمیق و مطالعات کیفی افراد توجه کنیم ؟ آیا در همه جای دنیا به اندازه ما تبِ مدرک گرایی وجود دارد؟ آیا هر دارنده مدرک تحصیلی ارشد و دکترا می تواند یک انسان بسیار "انسانی و کیفی " باشد؟ و آیا هر انسان بی مدرک بی سواد است؟

 

سال ها پیش در یک جایی تدریس می کردم در محل فردی ضعیف العقل بود که رفتاری معمولی داشت. اهالی او را به صفت "صاف صادق" (با تلفظ سریع دو کلمه پشت سر هم) توصیف می کردند . با خود اندیشیدم در فرهنگی که صاف و صادق بودن برابر است با دیوانگی و خُل بودن ، باید هم مزّور بودن ، ریا کاری ، دروغ، سرهم کلاه گذاشتن ، دزدی کردن، منفعت طلبی لحظه ای نه دراز مدت و... می شود سیاست! بیچاره اندیشمندان علم سیاست از سقراط و ارسطو افلاطون تا هایدگر و ... که عمر خود را صرف علمی کردند که هدفشان زندگی بهتر انسان ها در جامعه در کنار یکدیگر و احترام گذاشتن به حقوق متقابل جهت رفا و آرامش بیشتر بود .البته بسیاری از نامزدهای شورای شهر نیز با رعایت اخلاق انتخاتی توسط خود و طرفدانشان نشان دادند که می توان بدون ریخت و پاش های بی مورد و ایجاد آلودگی بصری در سطح شهر به تبلیغات پرداخت .


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
مهرنوش
|
-
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
comment
0
0
comment فقط می گم متاسفم برای این طرز فکر برخی کاندیداها
comment
محمدیانی
|
-
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
comment
0
0
comment این که چیزی نیست . بعضیا کفش می دن لباس میدن غذا میدن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
comment
فایدیم
|
-
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
comment
0
0
comment واقعا دیگه کار انجام نداده نگداشتن ...سالی که نکوست از بهارش پیداست!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار