اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
مراسم کلنگ‌زنی احداث باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی و استاندار / معاون وزیر راه و شهرسازی: توسعه راه‌ها در شکوفایی ظرفیت‌های خوزستان تاثیر بسزایی دارد / شریعتی: جاده‌های خوزستان تلفات جانی زیادی به بار آورده‌اند
توسعه راه‌های استان در شکوفایی این ظرفیت و پتانسیل‌ها، تأثیر بسزایی دارد و باعث می‌شود پتانسیل‌های بالقوه استان تبدیل به بالفعل شوند.
مراسم کلنگ‌زنی احداث باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک در محل این پروژه با معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی:

توسعه راه‌ها در شکوفایی ظرفیت‌های خوزستان تاثیر بسزایی دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بزرگراه هفتکل – باغملک در توسعه و رونق اقتصادی کشور بسیار تأثیرگذار است. خیرالله خادمی در مراسم کلنگ‌زنی احداث باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک که امروز، 11 مردادماه در محل این پروژه برگزار شد، اظهار کرد: این بزرگراه از لحاظ پدافند غیرعامل اهمیت فراوانی دارد و در توسعه و رونق اقتصادی کشور بسیار تأثیرگذار است.

وی به دوران دفاع مقدس و ارسال نیرو و تجهیزات به جبهه جنگ اشاره و خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی، تنها راه ورود و خروج استان، محور اندیمشک – خرم‌آباد بود و همچنین راه‌آهن اندیمشک – خرم‌آباد بود که پشتیبانی از جبهه‌ها از طریق این محورها صورت گرفت.

خادمی تصریح کرد: در زمان جنگ، وجود یک راه دیگر برای دسترسی استان به مرکز کشور ضروری بود که این راه دسترسی از طریق محور اهواز – هفتکل - باغملک – ایذه - شهرکرد پیگیری شد؛ بنابراین در سال‌های بعد این محور دسترسی می‌بایست به محور اصلی تبدیل می‌شد که هم‌اینک با دستور وزیر راه و پیگیری‌های استاندار خوزستان، این محور به بزرگراه تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به بندر امام به عنوان دومین بندر تجاری کشور و خاطرنشان کرد: حمل کالاها از بندرامام به مناطق مختلف کشور از طریق بزرگراه هفتکل -باغملک صرفه اقتصادی دارد و این امر باعث توسعه و رونق اقتصادی منطقه و کشور می‌شود.

خادمی ادامه داد: در کنار این بزرگراه، هیأت دولت، آزادراه اهواز - شهرکرد را نیز مصوب کرد و در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت اما تا زمانی که مطالعات این آزادراه به اتمام برسد و سرمایه‌گذار آن مشخص شود، در این فرصت بزرگراه هفتکل – باغملک را تکمیل می‌کنیم.

وی در ادامه به ظرفیت و پتانسیل استان اشاره کرد و گفت: توسعه راه‌های استان در شکوفایی این ظرفیت و پتانسیل‌ها، تأثیر بسزایی دارد و باعث می‌شود پتانسیل‌های بالقوه استان تبدیل به بالفعل شوند.

خادمی گفت: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها و تلاش‌ پیمانکاران، پروژه زودتر از موعد مقرر به اتمام برسد، چراکه مردم این منطقه پس از سالیان سال، شایسته برخورداری از راه‌های مناسب هستند. علاوه بر این‌که مردم منطقه از راه مناسب و ایمن برخوردار می‌شوند، این بزرگراه در توسعه و رونق اقتصادی کشور تأثیرگذار است.

کم‌لطفی در تخصیص اعتبار به بخش راه خوزستان 

استاندار خوزستان گفت: 30 درصد از راه‌ها‌ی کشور در حوزه وزارت راه و شهرسازی به خوزستان اختصاص دارد که اجرایی کردن این پروژه‌ها، نیازمند اعتبار فراوان است.

غلامرضا شریعتی در مراسم کلنگ‌زنی باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک اظهار کرد: با توجه به آیات قرآنی و توصیه خداوند به پیامبر اکرم (ص) زمانی که به تو ظلمی وارد شده است باید فریاد بزنی و صدایت را بالا ببری؛ به همین دلیل ما باید به این توصیه عمل و هم چیز را در جای مناسب خود استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که همه باید بسیج شویم و از منافع استانی و منطقه‌ای خود دفاع کنیم و برای آن تلاش‌ جدی داشته باشیم، افزود: این‌که می‌‌گویند چرا با وجود این‌که رودخانه دز از دزفول عبور می‌کند چرا شهرهای همجوار آن از کم‌آبی رنج می‌برند، کاملا درست است. در همین راستا ما باید تلاش‌های فراوانی بکنیم زیرا زمین‌های کشاورزی نیاز به آب دارند و پیشنهاد می‌کنیم همه باید اهتمام کنند و باید کنار هم باشیم.

شریعتی با اشاره به این‌که مسئولان باید در حال پیگیری مشکلات استان باشند، گفت: اقدامات مربوط به فاینانس جاده ایذه – باغملک - رامهرمز در مدت زمان خیلی کوتاه به طور خیلی خوبی پیش رفت. البته با تلاش مسئولان و پیگیری مداوم آن‌ها مشکلات آن برطرف شد. 

وی در خصوص حل مشکل مؤسسه آرمان، گفت: در هفته آینده با رئیس کل بانک مرکزی جلسه‌ای می‌گذاریم و مشکل آن را حل خواهیم کرد زیرا برگرداندن سپرده‌های مردم حق آن‌ها و تکلیفی بر دوش ما است.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات راه‌ها و جاده‌های خوزستان خاطرنشان کرد: میزان بار و مسافر با میزان جاده‌ها در استان هم‌خوانی ندارد و معتقدیم در رابطه با جاده‌ها در استان کمبودهایی وجود دارد.

شریعتی تصریح کرد: همچنین 30 درصد از راه‌های حوزه وزارت راه و شهرسازی به خوزستان اختصاص دارد اما اعتباری که برای آن در نظر گرفته شده 70 میلیارد تومان است. راه‌ها تصویب شدند اما در خصوص اعتبارات به خوزستان کم لطفی شده است و طی صحبت‌هایی که ما با مسئولان داشتیم مقرر شد که از محل اسناد خزانه، این اعتبارات تامین شود.

وی عنوان کرد: لازم است همه دست به دست هم بدهیم و مشکلات جاده‌ای و شهرسازی خوزستان را حل کنیم زیرا این استان در حوزه راه و شهرسازی عقب است و باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم؛ جاده‌های خوزستان تلفات جانی زیادی به بار آورده‌اند که امیدواریم به طور ویژه به این مسائل رسیدگی شود.







نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار