اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
در آستانه ی روز خبرنگار
 زینب پارسافخر

با نگاهی پر معنا به اتفاقات خوبی که در پیش رو دارم نگاه می کنم، اتفاق که نه ، یک خبر ، یا یک رویداد، بهتر است آن را مقوله اجتماعی بنامم یا رکن آگاهی رسانی، هر دو قابل قبول هستند اما تعریف جامع و قابل تری که برای آن در نظر می گیرم به آگاهی رسانی ختم می شود.ماهیت خبر و اطلاع رسانی در جامعه کنونی که به "عصر ارتباطات و اطلاعات" معروف است می توان با نگاهی تازه و اثر گذار در نظر بگیریم. نمی توان از آن به سادگی گذشت! مگر می شود در جهان امروز از ارتباط و اطلاع سخن نگوییم! مگر می شود تعلق اجتماعی جوامع، به کارکردهای آن را نادیده گرفت! مگر می شود از محیط و جهان پیرامون خود بی خبر باشیم! آری! در شرایط و عصری از جهان زندگی می کنیم که نمی توان براحتی از مقوله "اطلاع رسانی و آگاهی بخشی" عبور کرد و قطعاً نیازمند و فوریت جهان بشری است.

قسمتی از آگاهی بخشی به جوامع در اختیار "رسانه ها و اصحاب خبر" است آنجا که نقش "خبرنگار و روزنامه نگار" معنا پیدا می کند،آنجا که می فهمیم و درک می کنیم که خبرنگار چه مشقتی برای اطلاع رسانی به جامعه خویش میکشد، سرما و گرما در نظر او معنایی ندارد، روز و شب برای او تفاوتی ندارد،او بفکر جامعه خویش و ارتباط و اگاه کردن مردم زمانه خود است.آری! براحتی یک خبر را در روزنامه،تلویزیون،رادیو ، خبرگزاریها و سایت ها گوش می کنیم و می بینیم و می خوانیم حاکی از سختی ها و ملالت ها بسیار زیادی از طرف خبرنگاران است که برای تهیه و انعکاس آن رنج زیادی کشید ه اند.

روز خبرنگار را ارجع می نهیم و بر آن افتخار می کنیم که خبرنگاران و روزنامه نگاران ایرانی همیشه در نوع نگرش خود به مسائل جامعه، پاکی و صداقت را سرلوحه رفتار قرار می دهند.ضمن پاسداشت این روز و تقدیم هزاران درود به شهدای عرصه خبر و به خصوص خبرنگار شهید محمود صارمی که هر سال در چنین روزی بخاطر شهادت این بزرگوار، روز خبرنگار نامگذاری شده است را گرامی می داریم.

و همچنین با افسوس بسیار یاد میکنیم از بانوی قلم و رسانه مرحومه عفت فتحی خبرنگار ونویسنده ی کوشای عرصه ی اطلاع رسانی ومطبوعات استان خوزستان که ناباورانه در سوگش به غم نشسته ایم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار