شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۱

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس برای روحانیت آمیزه ای از دانش و جهاد بود زیرا زمانی که شیپور عملیات به صدا در می آمد درس حوزوی تعطیل می شد و طلبه ها به یاری رزمندگان اسلام می رفتند.

به گزارش مهر، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری چهارشنبه شب در دیدار معاونان، مدیران ستادی و مدیران ادارت کل سازمان تبلیغات اسلامی کشور با یادآوری رشادتها و ایثارگریهای رزمندگان اسلام در هشت سال جنگی تحمیلی اظهار کرد: در آن دوران مناطق جنگی و عملیاتی مالامال از نیروهای انقلاب و بسیجی بود.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس در کنار تدریس و تربیت طلاب علوم دینی شاهد شهادت، جراحت و اسارت دوستان و آشنایان خود به دست رژیم منفور بعث بودیم.

امام جمعه اهواز با تاکید بر اینکه فرهنگ مبتذل غرب در آن دوران بر جامعه فکری ایران از سوی دشمنان اسلام تزریق می شد، افزود: منزوی بودن قشر روحانیت و غریب بودن روحانیت در آن دوران از مشکلاتی بود که علما و فضلا با آن دست و پنجه نرم می کردند.

وی ادامه داد: جوانان ما در آن دوران ترس و هراس داشتند که به حوزه های علمیه بیایند و علوم دینی را فراگیرند که این از تاثیرات فرهنگ حاکم در آن دوران یعنی فرهنگ مبتذل غرب بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: در آتش توپخانه ای و جنگنده های پیشرفته رژیم بعث و در کنار اندک طلاب علوم دینی و همپای رزمندگان اسلام افزون بر دفاع از خاک و ناموس خود به تدریس، تربیت و تهذیب طلاب علوم دینی مشغول بودیم.

آیت الله موسوی جزایری با تاکید بر اینکه حضرت امام زمان(عج) در همه زمینه ها و علوم باید سربازانی فداکار و ولایی داشته باشد، اظهار کرد: مبنای سربازی امام زمان(عج) فقط در زمینه های دینی نیست بلکه حضرت در زمینه های فرهنگی، علمی و ایدئولوژیک باید سرباز و خدمتگزار داشته باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خوزستان بیان کرد: در آن دوران درک مردم از سربازی امام زمان(عج) فقط مسائل نظامی بود در صورتی که همان گونه از مرزهای خاکی و جغرافیایی خود به عنوان سرباز دفاع می کنیم باید در زمینه علمی، فرهنگی و عقیدتی نیز سربازی مخلص برای حضرت باشیم؛ اما متاسفانه در آن دوران مردم از طلبگی اطلاعات آن چنان زیادی نداشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با سختی و اصرار فراوان اندکی از جوانان را قانع کردیم که همراه ما علاوه بر دفاع از خاک، وطن و ناموس خود به فراگیری علوم دینی و اسلامی در سنگرهای حق علیه باطل ملحق شوند؛ از این رو یکی از کارهای ارزنده ای که آن دوران صورت پذیرفت قطع نشدن درس و بحث حوزوی در زیر آماج حملات زمینی و هوایی دشمن بعثی بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بیشتر دروس حوزوی با عملیات آبی و خاکی رزمندگان اسلام مواجه بود؛ زمانی که شیپور جنگ و عملیات به صدا در می آمد درس و بحث حوزوی و حوزه علمیه را تعطیل می کردیم و همراه با مدیر، استاد و شاگرد به یاری رزمندگان اسلام می رفتیم؛ از این رو تاسیس حوزه علمیه و تدریس طلاب علوم دینی در بحبوحه جنگ از جمله اقداماتی بود که با سختی ها و مشقتهای فراوانی به انجام رسید.

امام جمعه اهواز به سخنرانی تاریخی مقام معظم رهبری در مسجد اعظم اهواز اشاره و تصریح کرد: زمانی که مقام معظم رهبری در اهواز حضور داشتند دشمن بعثی پشت دروازه های شهرهای مختلف خوزستان کمین کرده بود اما مقام معظم رهبری با یک سخنرانی تاریخی و شجاعانه روحیه جهاد و شهادت طلبی در بین مردم و رزمندگان را زنده کردند که همین امر سبب شد مردم و رزمندگان با یکدیگر متحد شوند تا رژیم بعث عراق را از رسیدن به اراضی ایران اسلامی نا امید کنند.

آیت الله موسوی جزایری عنوان کرد: مقام معظم رهبری در روزهای ابتدایی جنگ 8 ماه در شهرستان اهواز حضور داشتند که فقط روزهای جمعه با هوایپمای جنگی 330 که ویژه انتقال مجروحین بود برای ایراد خطبه های نمازجمعه به تهران سفر می کردند و همان روز به اهواز برمی گشتند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار