اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
فردوس کریمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز:
در شرایط فعلی شهر اهواز 291 هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز تولید می شود که 184 هزار متر مکعب آن مربوط به شرق و 107 هزار آن متعلق به غرب اهواز است

شوشان: فردوس کریمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در جلسه پیگیری مصوبات دولت که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، درخصوص وضعیت دفع فاضلاب اظهار کرد: در شرایط فعلی شهر اهواز 291 هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز تولید می شود که 184 هزار متر مکعب آن مربوط به شرق اهواز و 107 هزار آن متعلق به غرب اهواز است.

به گزارش شوشان ، وی ادامه داد: به طور کلی حجم فاضلابی که در تصفیه خانه های شرق و غرب تصفیه می شود 161 هزار متر مکعب است و مابقی آن به رودخانه کارون منتقل می شود یعنی در شبانه روز  130 هزار متر مکعب فاضلاب به رودخانه کارون سرازیر می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: در حال حاضر 22 نقطه پساب وجود دارد که 14 نقطه آن در شرق اهواز و 8 نقطه در غرب اهواز و از ساحل چپ و راست رود کارون هستند که موجب ورود فاضلاب  به رود کارون می شوند.

وی در مورد وضعیت جمعیتی شهر اهواز در سال 96 یادآور شد: جمعیت کنونی کلانشهر اهواز یک میلیون و 373 هزار نفر است. ما از سال 1382 تا 1406 یک دوره 25 ساله فاضلاب را پوشش می دهیم و جمعیت 2 میلیون و 100 هزار نفری، افق 1406 ما است.

کریمی با اشاره به  طرح فاضلاب شهر اهواز گفت: این طرح شامل شبکه جمع آوری و طرح خطوطی فاضلاب است که 68 ایستگاه پمپاژ اصلی و فرعی به همراه دو تصفیه خانه شرق و غرب در اهواز نیز در آن وجود دارند.

وی افزود: شبکه جمع آوری فاضلاب اهواز در مجموع یک هزار و 514 کیلومتر است  که تاکنون 605 کیلومتر آن اجرایی شده و خطوط اصلی هم به طول 89 کیلو متر است که 77 کیلومتر آن اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اهواز درخصوص ایستگاه های پمپاژ فاضلاب شهر اهواز عنوان کرد: 19 ایستگاه های پمپاژ اصلی وجود دارد که 8 ایستگاه آن اجرا شده است و ایستگاه های پمپاژ فرعی 49 عدد بوده که 18 مورد آن اجرا شده است. همچنین  تصفیه خانه شرق 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تصفیه خانه غرب هم به مناقصه رفته است.

وی ادامه داد: در مجموع عملکرد شرکت آب و فاضلاب اهواز در اجرای طرح فاضلاب 45 درصد است و به طور کلی هزار و 640 میلیارد تومان هزینه تکمیل فاضلاب شهر اهواز خواهد بود. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار