اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
گرامی: خوشحالم که به آرزوی دیرینه‌ام رسیدم
دختر سه گانه کار ایرانی مقیم انگلیس از تایید پوشش بانوان در این رشته برای حضور در مسابقات بین المللی ابراز خوشحالی می کند.

به گزارش شوشان، تقریبا 4 سال قبل بود که وقتی بانوان ایرانی در رشته سه گانه امیدی به حضور در مسابقات بین المللی نداشتند، یک دختر جوان ایرانی که مقیم انگلیس بود، بعد از مذاکره با فدراسیون تصمیم گرفت برای اولین بار در مسابقات بین المللی این رشته در لندن به عنوان یک زن ایرانی با پوشش اسلامی شرکت کند. حضور یک دختر با پوشش اسلامی در رشته ای که ترکیبی از ورزش های شنا، دوچرخه سواری و دوی سرعت محسوب می شود، مورد توجه خیلی از رسانه های خارجی قرار گرفت.


این اتفاق در سال های اخیر چند بار توسط شیرین گرامی تکرار شد تا اینکه فدراسیون سه گانه نزدیک به 20 روز قبل توانست مجوز حضور بانوان ایرانی در رقابت های بین المللی سه گانه را از وزارت ورزش با پوششی که طراحی شده بود، دریافت کند. در اولین اعزام به مسابقات آسیای میانه هم یک برنز توسط یکی از زنان ایرانی در رشته سه گانه به دست آمد تا مشخص شود آنها در این رشته پتانسیل بالایی دارند. 


به همین بهانه با شیرین گرامی، دختر ایرانی مقیم انگلیس که به نوعی آغاز کننده این راه و شاید یکی از دلایل اصلی فعالیت رسمی بانوان در رشته سه گانه بوده، همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های شیرین گرامی با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید. 


بازهم در مردان آهنین شرکت می کنم


من تمریناتم را دائما دنبال می کنم و قصد دارم امسال در 2 مسابقه مرد آهنین در ترکیه و بحرین شرکت کنم. امیدوارم شرایط حضورم در این 2 مسابقه فراهم آید تا بتوانم توانایی های خودم را بار دیگر محک بزنم. قبلا سابقه حضور در مسابقه مرد آهنین را دارم و می دانم که این رقابت یکی از سخت ترین مسابقات در رشته سه گانه محسوب می شود. 


در بازی های آسیایی شرکت می کنم


طبق صحبتی که با فدراسیون داشتم، آنها از من خواستند خودم را برای حضور در بازی های آسیایی 2018 در اندونزی آماده کنم. من هم سعی می کنم با حضور در تورنمنت های معتبر خودم را محک بزنم تا با توجه به تایید پوشش بانوان در رشته سه گانه بتوانم در بازی های آسیایی اندونزی حاضر شوم. 

 


خوشحالم به آرزویم رسیدم


قبلا که به عنوان اولین زن ایرانی در رقابت های بین المللی سه گانه شرکت می کردم، گفته بودم آرزویم این است که روزی بانوان دیگری از کشورم را هم کنار خودم ببینم. از اینکه زنان ایرانی در رشته سه گانه مجوز حضور در مسابقات بین المللی را گرفتند، خیلی خوشحالم چون به آرزویم رسیدم. هم دست خود ورزشکاران درد نکند که تلاش کردند و هم دست فدراسیون که تلاش زیادی کرد. امیدوارم توجه بیشتری به این رشته در بخش بانوان شود و رده های پایه نیز جدی تر گرفته شوند. باید از این پس عملکرد زنان ایرانی سه گانه کار بهتر شود و هر سال شاهد نتایج بهتری باشیم.


مدال گرفتن در اندونزی دشوار است


با اینکه من در چند مسابقه سابقه حضور دارم اما می دانم مدال گرفتن در بازی های آسیایی به این راحتی نیست. هدفم این است که بهترین عملکردم را در این رقابت ها داشته باشم اما می دانم که ورزشکاران چین و ژاپن فوق العاده قوی هستند و در المپیک و مسابقات جهانی مقام آورده اند. من نمی توانم قولی بابت کسب مدال بدهم اما تمام تلاشم را خواهم کرد. مسابقاتی هم که بانوان ایرانی در آن مدال گرفتند، آسیای میانه بوده و ورزشکاران شرق آسیایی در آن حضور نداشتند. البته این مدال هم ارزشمند است و نشان می دهد بانوان ایرانی جا برای قوی تر شدن دارند.

 


لباس تایید شده شبیه همان پوشش من است


من در این مدت با فدراسیون در تماس بودم و رایزنی هایی با هم قبل از اینکه لباس بانوان سه گانه کار تایید شود، داشتیم. این اتفاق باید در وزارت ورزش رخ می داد و من هم تجربیاتم را در اختیار آنها قرار دادم. طرح فعلی شبیه همان لباس هایی است که من در مسابقات استفاده می کردم. از نزدیک لباس های تایید شده را ندیدم و نمی دانم چه جنسی دارد اما فکر نمی کنم مشکلی برای ورزشکار ایجاد کند. 


شاید به ایران بیایم


من گاهی اوقات به ایران سفر می کنم و شاید به صورت حضوری با مسئولان فدراسیون سه گانه در ماههای آینده جلسه ای را برگزار کردیم. البته دائما به صورت تلفنی و ایمیلی با آنها در ارتباط هستم و فعلا هدفم را روی بازی های آسیایی قرار دادم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار