اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
مراسم تجلیل از خبرنگاران در فرمانداری شهرستان کارون / معصومه خنفری فرماندار کارون: از مدیریت بانوان در عرصه های مختلف حمایت شود/ از ظرفیت های موجود شهرستان کارون به خوبی استفاده نشده است / آب کارون قابل استفاده حتی برای وضو گرفتن هم نیست / انتقال آب کارون مشکلات متعددی در زمینه تامین آب شرب و کشاورزی ایجاد کرده است
انتقال آب کارون باعث می شود تا دبی رودخانه پایین بیاید، از آنجایی که ما نیز در پایین دست رودخانه هستیم با این حجم فاضلابی که به رودخانه ریخته می شود...



شوشان: مراسم تجلیل و گرامیداشت روز خبرنگار در فرمانداری شهرستان کارون برگزار شد.  به گزارش شوشان ، معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون در این نشست با تبریک روز خبرنگار ، گفت: خبرنگاران نقش بزرگی در انعکاس مشکلات مردم به مسئولین و پیگیری مطالبات مردم دارند. خبرنگاران به مسئولین کمک می کنند تا نتیجه عملکرد مدیرتی شان در رفاه مردم را ملاحظه کنند، اگر این عملکرد منفی بود آن را تغییر دهند و اگر بازخورد مثبتی گرفتند با انگیزه مضاعف خدمت رسانی کنند. 

خنفری ادامه داد: جامعه جهانی به سمت گسترش ارتباطات پیش می رود و در این بین خبرنگاران می توانند نقش پر رنگی را ایفا کنند و با تزریق آگاهی ، مسیر رسیدن به توسعه را برای کشور کوتاه نمایند.

فرماندار شهرستان کارون با معرفی دین اسلام به عنوان دین آگاهی بخشی و دانش ورزی افزود: خداوند برترین بندگان خود را برای خبررسانی و رسالت انتخاب کرده است، خبرنگاران نیز چنین نقشی را بر عهده دارند و باید نهایت امانت داری، صحت و سقم اخبار و نحوه انتقال را در انجام وظیفه در نظر داشته باشند. این خبرنگاران هستند که آینده این جهان را ترسیم می کنند و رسالت پیش بردن جامعه را بر عهده دارند، به همین دلیل این جلسه را در راستای تجلیل از مقام خبرنگاران برگزار کردیم.

وی ادامه داد: از زمان تحویل گرفتن مسئولیت فرمانداری فرصت چندانی نشد که با خبرنگاران ارتباط داشته باشم، چرا که بحرانی ترین نقطه ریزگردها که پروژه آن در حال اجرا است در شهرستان کارون است و بعد از آن برگزاری انتخابات زمان بر بود. لذا این جلسه را با هدف تعامل بیشتر با اصحاب رسانه در راستای معرفی کردن شهرستان کارون و بیان نقاط ضعف و قوت برگزار کردیم.

فرماندار شهرستان کارون از خبرنگاران خواست تا از مدیریت بانوان در عرصه های مختلف حمایت کنند و ادامه داد: بانوان ظرفیت و استعداد فراوانی دارند ولی فرصت بروز این توانایی ها را پیدا نکردند، خبرنگاران در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند و زنان توانمند را به جامعه معرفی کنند تا بسترهای لازم برای استفاده از این ظرفیت ها فراهم شود. خبرنگاران کمک کنند تبعیض جنسیتی را کنار بزنیم و راه رسین به شعار عدالت اجتماعی را هموار کنیم.

خنفری در بخشی دیگر از این نشست به بیان نقاط قوت شهرستان کارون پرداخت و افزود: شهرستان کارون 200 هزار نفر جمعیت دارد و یک شهرستان ساحلی (رودخانه کارون) است، با وجود اینکه این شهرستان مزایای کشاورزی فراوانی دارد اما متاسفانه در طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی حتی یک هکتار هم به این شهرستان داده نشد. البته با رایزنی های که صورت گرفته ، بنا است در فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری سهمی را برای شهرستان کارون در نظر بگیرند. علی رغم همه تبلیغات منفی بر آمار بالای بیسوادی در شهرستان، جوانان تحصیل کرده با استعدادی نیز وجود دارد که بحث اشتغال آنها مانده است.

وی ادامه داد: در شهرستان کارون نگاه مثبتی به مدیریت بانوان وجود دارد و استقبال خوبی از فرماندار شدن من انجام دادند، اگر هم اعتراض های محدود و انگشت شماری صورت گرفت به خاطر اهداف سیاسی بوده است که استاندار زیر بار آن نرفت. پیروزی بانوان  در انتخابات شوراهای مناطق عشایر و روستایی نشان می دهد که جامعه به بانوان اعتماد دارد و مشکل مسئولیت نگرفتن بانوان از جای دیگری است.

فرماندار شهرستان کارون اضافه کرد: مشکلی که در شهرستان کارون وجود دارد این است که از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده نشد، ساحل کارون ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر و ایجاد اشتغال است که رها شده بود. با سازمان آب و برق صحبت هایی صورت گرفته است و بنا است زمین های را برای تجهیز ساحل برای خدمات گردشگری در اختیار ما قرار دهد.

خنفری به بحث انتقال آب کارون نیز گریزی زد و افزود: انتقال آب کارون باعث می شود تا دبی رودخانه پایین بیاید، از آنجایی که ما نیز در پایین دست رودخانه هستیم با این حجم فاضلابی که به رودخانه ریخته می شود مشکلات زیادی در آب شرب و کشاورزی داریم. اگر بخواهیم مواد شیمیایی را برای تصفیه آب بیشتر کنیم که بیماری های خاص خودش را به همراه دارد و اگر هم استفاده نکنیم که آب کارون قابل استفاده حتی برای وضو گرفتن هم نخواهد بود.

وی بیان کرد: قرار است در برنامه های آینده 130 میلیارد تومان برای انتقال فاضلاب، که فاضلاب کارون را هم پوشش می دهد به تصفیه خانه اهواز در نظر گرفته شود که فاضلاب به آنجا منتقل و تصفیه شود. تلاش ها و نگاه ویژه استاندار در پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان کارون قابل تقدیر است. درست است که با بحث انتقال آب مخالف هستیم ولی در مدیریت آب هم مشکل داریم و هنوز به صورت سنتی کشاورزی را ادامه می دهیم و توانایی استفاده کردن از فاضلاب ها را نیز به دلیل نبود تصفیه خانه نداریم.

خبرنگاران وجدان بیدار جامعه هستند

در ادامه این نششست ، سعید حمیدیان معاون فرمانداری شهرستان کارون با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: در سراسر جهان شاهد کشته شدن خبرنگاران در حال تهیه خبر هستیم، این نشان می دهد که خبرنگاری شغل پرخطری است و انسان های متعهدی در آن فعالیت می کنند. خبرنگاران نقش وجدان بیدار جامعه را به عهده دارند و با انتقال افکار و احساسات و طلب آمال و آرزوها هم پیوستگی جامعه را رقم می زنند.

حمیدیان ادامه داد: لازم است با توجه به نقش حساسی که بر عهده دارید در انتشار اخبار حقیقت را مد نظر داشته باشید و برای توسعه جامعه تلاش کنید.

ارائه راهکارها برای برطرف شدن مشکل بیکاری

هرمز بهاروند بخشدار مرکزی شهرستان کارون نیز در این نشست گفت: خبرنگاران زبان گویای مردم هستند و مشکلات جامعه را بدون جانب داری و ملاحظه کاری مطرح می کنند. مشکلات و رهکارهای بخش ما را نیز مطرح کنید تا بتوانیم با برطرف کردن آنها خدمتی به مردم داشته باشیم.
بهاروند ادامه داد: امسال سال تولید و اشتغال است، در این راستا دست به دست هم دهیم و با ارائه راهکارها در این زمینه شعار سال را جامعه عمل بپوشانیم و بخشی از بیکاری که مشکلات اساسی این منطقه است را برطرف کنیم.

باید نگاه ویژه ای به بخش سویسه شود

نبی سعیدی بخشدار سویسه ذنیز در این نشست با تبریک روز خبرنگار گفت: این بخش مزیت های فراوانی دارد و به بخش خرما و ماهی معروف است، علاوه بر وجود زمین های مرغوب ، رودخانه کارون از وسط بخش سویسه عبور می کند که مزیت بزرگی است. در سویسه 600 راس نخل به مساحت 2500 هکتار و مزارع تاکستان فراوانی وجود دارد. سه طرح بزرگ نیشکر فعالیت می کنند و طرح یک و دو شیلات در حال راه اندازی است که طرح دو 1500 شغل مستقیم و 1500 شغل غیر مستقییم ایجاد خواهد کرد، این طرح با پیگیری ها و فرماندار و استاندار در 18 ماه آینده راه اندازی می شود.

سعیدی ادامه داد: در سویسه ظرفیت ایجاد پرورش بزرگترین آبزیان وجود دارد و باید نگاه ویژه ای به این بخش صورت بگیرد، از مشکلات خاص این منطقه می توان به وجود مدارس کانکسی در بخش، سیر نزولی در آمد دهیاری ها و چهار روستای بدون آب اشاره کرد. 














نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار