اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۷
نشت گاز کلر در دزفول/ مسمومیت تعدادی از شهروندان / تخلیه کامل منطقه گردشگری "علی کله" دزفول/ بررسی اولیه نشان می دهد که عوامل انسانی در این حادثه دخیل بوده است / ۳ مسئول دزفولی در میان حادثه دیدگان نشت گاز / پایان عملیات کنترل نشت کپسول گاز کلر در دزفول
عداد مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح شهرستان بر اثر مسمومیت ناشی از استنشاق گاز کلر به 472 نفر رسید ...


معاون فرمانداری ویژه دزفول از مسموم شدن تعدادی از شهروندان دزفولی بر اثر نشت گاز کلر در رودخانه دز خبر داد. عبدالحسین پوررکنی اظهار کرد: متصاعد شدن گاز کلر در منطقه کاشفیه مجاور رودبند موجب مسمومیت تعداد زیادی از شهروندان شده است.

وی افزود: در حال حاضر نیروهای هلال احمر، نیروهای آتش نشانی و نیروهای محلی در حال کنترل اوضاع هستند و در صورت لزوم تیم ارتش نیز وارد عمل می شود. پوررکنی با بیان اینکه بیش از 20 نفر از شهروندان بر اثر استنشاق گاز کلر دچار مسمومیت شده اند، گفت: افراد مسموم شده به بیمارستان گنجویان دزفول و بیمارستان ارتش انتقال یافتند.

معاون فرماندار دزفول ادامه داد: بنا بر بررسی های انجام شده، گاز کلر از انبار شرکت آبیاری قدیم دزفول که در محدوده بین پل سوم و میدان مادر قرار دارد، نشت کرده است. 

 شمار مسموم‌شدگان حادثه نشت گاز کلر در دزفول در حال افزایش است

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی خوزستان از مسموم شدن بیش از 50 نفر از شهروندان دزفولی بر اثر انفجار کپسول گاز کلر در دزفول خبر داد.

رضا رفیعی اظهارکرد: در حادثه انفجار کپسول گاز کلر که امشب (21مرداد ماه) در جاده ساحلی دزفول پارک دولت مجاور تصفیه‌خانه سازمان آب و برق رخ داده است، بیش از 50 نفر دچار مسمومیت شده اند. وی افزود: در حال حاضر افراد دچار مسمومیت به بیمارستان گنجویان دزفول و بیمارستان ارتش انتقال یافته‌اند. رفیعی گفت: شمار افراد مسموم شده در حال افزایش است. 

 تخلیه کامل منطقه گردشگری "علی کله" دزفول در پی نشت گاز کلر

فرماندار ویژه دزفول از تخلیه کامل منطقه گردشگری علی کله دزفول در پی نشت گاز کلر در اطراف این منطقه خبر داد. حبیب آصفی با اشاره به حادثه نشت کپسول گاز کلر اظهارکرد: با توجه به نتایج بررسی ها، گاز کلر از انبار شرکت آبیاری قدیم دزفول که در محدوده پل سوم و میدان مادر قرار دارد، نشت کرده است.

وی افزود: در پی حادثه نشت گاز کلر، محدوده از پل سوم تا میدان مادر به طور کامل تخلیه شده است. آصفی بیان کرد: افراد دچار مسمومیت در بیمارستان گنجویان و بیمارستان ارتش در دزفول تحت درمان هستند. فرماندار ویژه دزفول گفت: حال فعلی افراد دچار مسمومیت خوب گزارش شده است. 

 شهروندان دزفولی اطراف محل حادثه نشت گاز را ترک کنند

فرمانده انتظامی دزفول با بیان اینکه حضور شهروندان در محل حادثه نشت گاز کلر موجب کندی خدمات رسانی خودروهای امداد رسان شده است، گفت: شهروندان دزفولی هر چه سریعتر اطراف محل حادثه را ترک کنند.

سرهنگ علی الهامی با اشاره به حادثه نشت گاز کلر در دزفول و مسمومیت تعداد زیادی از شهروندان اظهار کرد: تمامی راه های منتهی به کاشفیه دزفول به علت نشتی گاز کلر و به منظور سهولت در امدادرسانی سازمانهای امدادرسان مسدود شده است. وی افزود: حضور شهروندان و تردد به منطقه موجب کندی خدمات رسانی خودروهای امداد رسان شده است.

 مسدود شدن محدوده نشت گاز کلر در دزفول توسط نیروی انتظامی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه همچنان خطر مسمومیت شهروندان در محل نشت گاز کلر در دزفول وجود دارد، از مسدودن شدن محدوده نشت گاز توسط نیروی انتظامی خبر داد.

کیامرث حاجی‌زاده اظهار کرد: به دنبال نشت گاز کلر مربوط به تاسیسات شرکت آبیاری قدیم دزفول در محدوده پل سوم و میدان مادر که شنبه شب (21 مردادماه) به دلایل نامعلومی رخ داد، تاکنون بیش از 80 نفر بر اثر استنشاق گاز کلر مسمومیت در بیمارستانهای این شهرستان تحت درمان قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: اکثر این افراد به صورت سرپایی درمان و مرخص شده اند. تیم مدیریت بحران شهرستان دزفول هم اکنون پای کار است و تمام هماهنگی ها با هلال احمر، اورژانس و علوم پزشکی و سایر دستگاههای امدادرسان صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه همچنان خطر مسمومیت شهروندان در محل نشت گاز کلر در دزفول وجود دارد، محدوده نشت گاز از پل سوم تا میدان مادر توسط نیروی انتظامی مسدود شده است.

 افزایش تعداد مصدومان ناشی از نشت گاز کلر در دزفول به 100 نفر

ییس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی خوزستان گفت: تعداد افراد مصدوم ناشی از نشت گاز کلر در دزفول تا این لحظه به 100 نفر رسیده است.

شهریار میرخشتی با اشاره به افزایش تعداد افراد آسیب دیده ناشی از نشت گاز کلر در دزفول افزود:این حادثه تا لحظه مخابره خبر ( ساعت 33 دقیقه بامداد روز یکشنبه ) فوتی نداشته است. وی اظهار داشت: این آمار از تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی دزفول که مصدومان این حادثه به آنجا منتقل شده و تحت درمان می باشند اخذ شده است.

 حادثه نشت گاز کلر در شهر دزفول مربوط به تاسیسات آبفا نیست

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان اعلام کرد که حادثه نشت گاز کلر در شهر دزفول مربوط به تاسیسات آبفا نیست. به دنبال نشت گاز کلر در شهرستان دزفول و انتقال حداقل ۱۰۰ نفر از اهالی این شهرستان به بیمارستان، برخی منابع، گاز کلر را متعلق به تاسیسات آبفای درفول اعلام کرده اند ولی آبفای استان اعلام کرد که حادثه نشت گاز کلر در شهر دزفول مربوط به تاسیسات آبفا نیست و کارشناسان شرکت آبفا خوزستان برای کمک به واحدهای امداد در محل حادثه حاضرند.

 ۳ مسئول دزفولی در میان حادثه دیدگان نشت گاز

در میان حادثه دیدگان نشست گاز در دزفول، نام سه مسئول این شهرستان هم دیده می شود. محمد رضا کرم نژاد شهردار، سرهنگ علی الهامی فرمانده انتظامی و عظیم رضایی رئیس جمعیت هلال احمر دزفول به علت حضور در منطقه مصدوم شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.

 پایان عملیات کنترل نشت کپسول گاز کلر در دزفول

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول از پایان عملیات کنترل نشت کپسول گاز کلر در منطقه کاشفیه خبر داد. عبدالعظیم رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان با اشاره به حادثه نشت گاز کلر در منطقه کاشفیه دزفول که شنبه شب موجب مسمومیت بیش از 100 نفر از شهروندان و تخلیه منطقه علی کله و مسدود شدن محدوده ای از شهر دزفول شد، اظهار کرد: دقایقی پیش عملیات کنترل نشت کپسول گاز کلر به پایان رسید و اکنون اوضاع در این منطقه کنترل شده است. وی افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است. 

 تعداد مسمومین نشت گاز کلر در دزفول به 200 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به حادثه نشت گاز کلر در این شهرستان گفت: تاکنون نزدیک به 200 نفر از شهروندان بر اثر استنشاق این گاز دچار مسمومیت شده و به بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند.

دکتر یوسف پریدار  اظهار کرد: تعداد مصدومان حادثه نشت گاز کلر که شنبه شب (21 مردادماه) در محدوده پل سوم تا میدان مادر دزفول رخ داد، تاکنون نزدیک به 200 نفر بوده است که این افراد در بیمارستان های گنجویان، آیت الله نبوی و همچنین بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک تحت مداوا و درمان قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: هیچکدام از مصدومان این حادثه وضعیت بحرانی نداشتند و وضعیت تمامی مصدومان پایدار است و خوشبختانه مشکل خاصی ندارند. از نظر ارائه خدمات درمانی به مصدومان این حادثه نیز مشکلی وجود ندارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت داشتن علائم تنگی نفس و سرفه های غیرقابل کنترل یا نسبتا شدید سریعا به بیمارستان ها یا مراکز درمانی مراجعه کنند. همچنین از مردم می خواهیم با نیروهای امدادی و انتظامی همکاری لازم را داشته باشند. 

 جزئیات چگونگی وقوع حادثه نشت گاز کلر در دزفول

معاون استاندار خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان حادثه نشت گاز کلر در این شهرستان از مهار نشت گاز خبر داد.

حبیب آصفی اظهار کرد: با تلاش نیروهای امدادی آتش نشانی و هلال احمر، حوالی ساعت 1:30 بامداد یکشنبه نشت گاز کلر به طور کامل مهار و متوقف شد. این حادثه از انبار شرکت آبیاری قدیم دزفول در محدوده پل سوم دزفول نشات گرفته بود.

وی در خصوص علت این حادثه عنوان کرد: شیر یک کپسول حدود 700 کیلویی گاز کلر ظاهرا به علت فرسودگی یا دستکاری انسانی مثلا یک فرد سارق، دچار مشکل و نشتی شد که مسمومیت تعدادی از شهروندان را به دنبال داشت.

فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: در اثر استنشاق گاز کلر تعداد زیادی از شهروندان دچار مسمومیت شدند و در مراکز بیمارستانی تحت مداوا قرار گرفتند که با توجه به حال عمومی خوب مصدومان این حادثه، احتمالا همگی تا صبح امروز(یکشنبه) از بیمارستان ها ترخیص خواهند شد. 

 شمار مصدومان حادثه نشت گاز کلر در دزفول به 472 نفر رسید

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: شمار مصدومان حادثه نشت گاز کلر شب گذشته در این شهرستان به 472 نفر رسیده است. دکتر مهرداد کلانتریان اظهار کرد: تا این لحظه (11 صبح) امروز در مجموع 472 نفر به علت مسمومیت با گاز کلر در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌های سطح شهرستان دزفول به صورت سرپایی یا بستری تحت درمان قرار گرفتند. 
  
وی افزود: از این تعداد در حال حاضر 45 نفر در بیمارستان‌های گنجویان و آیت‌الله نبوی بستری هستند که حال عمومی آنها خوب گزارش شده، همچنین سه نفر از مصدومان این حادثه، اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفتند. 
  
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه حادثه نشت گاز کلر در این شهرستان، مصدوم وخیم بر جای نگذاشته است، عنوان کرد: در این حادثه، ‌یک مرد 42 ساله که با علامت مسمومیت در حال انتقال به بیمارستان بود، متاسفانه فوت می‌کند که نمی‌توان در این رابطه به شواهد اتکا کرد و باید بررسی‌های علمی برای علت مرگ این فرد انجام شود. 

 دادستان:پرونده ای در رابطه با حادثه نشت گاز کلر در دادگستری دزفول تشکیل شد

دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت:حادثه نشت گاز کلر در دزفول در دستگاه قضایی در دست بررسی و پیگیری بوده و پرونده ای در این رابطه تشکیل شده است. احمد قهرمانیافزود:گزارش این حادثه در دادگستری دزفول تنظیم و در حال پیگیری است ضمن اینکه کلیه ابعاد این حادثه باید از نظر کارشناسی بررسی شود.

وی اظهار داشت:طبق شواهد و فرضیه اولیه و با توجه به اینکه شیر سیلندر گاز کلر مفقود شده احتمال می رود فردی به قصد سرقت اقدام به خارج کردن شیر سیلندر کرده باشد که این امر موجب نشت گاز و ایجاد مشکل برای شهروندان شده است .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول در خصوص مرگ یک مرد 50 ساله نیز گفت:طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی دزفول مرگ مرد 50 ساله بر اثر استنشاق گاز کلر هنوز تایید نشده است و علت مرگ وی در دست پیگیری است.

 اقدام به سرقت شیر سیلندر علت نشت گاز کلر در دزفول اعلام شد

فرماندار دزفول گفت:اقدام به سرقت شیر سیلندر گاز کلر از سوی یک فرد علت نشت گاز و ایجاد مشکل تنفسی برای شهروندان دزفول می باشد. حبیب اله آصفی افزود:طبق بررسی اولیه این حادثه به علت دست کاری یک فرد جهت سرقت شیر سیلندر گاز کلر در انبار تاسیسات شرکت سهامی آبیاری قدیم دزفول واقع در محدوده رودبند رخ داده است.

وی افزود:طبق شواهد و ظواهر این فرد سارق قصد سرقت شیر سیلندر گاز کلر را داشته که به علت نشت گاز فرار کرده و باعث نشت گاز در بخش وسیعی از منطقه شد. فرماندار دزفول ادامه داد:سه سیلندر در این انبار وجود داشته که یکی از آنها دچار نشتی شده ولی به علت ابعاد این سیلندرها امکان انتقال و جابجایی آنها شب گذشته وجود نداشت لذا اقدام به تخلیه و امحاء موارد سوء شد و با تلاش ها و تهمیدات ویژه ای که از دیشب تاکنون انجام شده عوامل سوء در حال امحا و انتقال می باشد .

آصفی گفت:باقی مانده آثار نیز تا اواخر امروز از منطقه خارج خواهد شد و منطقه به طور کامل ایمن خواهد شد ضمن اینکه در حال حاضر تردد شهروندان امکان پذیر است و مشکلی وجود ندارد.

 عوامل نشت گاز کلر در دزفول تاکنون شناسایی نشده‌اند

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به حادثه نشت گاز کلر در منطقه کاشفیه این شهر گفت: تاکنون عوامل این حادثه شناسایی نشده‌اند. حبیب آصفی اظهار کرد: با وجود این‌که مشخص است عامل این حادثه، انسانی بوده است ولی در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم که علت نشت گاز کلر ارادی و عمدی بوده است یا خیر.  وی افزود: دلیل انتشار نشت گاز کلر، دستکاری یا سرقت شیر سیلندر حاوی گاز کلر در یک انبار آبیاری بوده است ولی تاکنون عوامل آن شناسایی نشده‌اند. 

آمار مسمومان استنشاق گاز کلر در دزفول ثابت مانده است

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول از کنترل و توقف آمار مصدومان ناشی از حادثه نشت و گاز کلر در این شهرستان خبر داد. دکتر مهرداد کلانتریان در خصوص آخرین وضعیت مصدومان حادثه نشت گاز کلر که شب گذشته (21 مردادماه) در محدود پل سوم تا میدان مادر دزفول رخ داد، اظهار کرد: از شب گذشته تا ساعت 11 صبح امروز(یکشنبه)، تعداد مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح شهرستان بر اثر مسمومیت ناشی از استنشاق گاز کلر به 472 نفر رسید که تاکنون این آمار ثابت مانده است. 
  
وی ادامه داد: از این رقم، 45 نفر بستری و دو نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند. همچنین علت فوت یک مصدوم این حادثه، هنوز به طور قطعی مشخص نشده و در حال بررسی است اما خوشبختانه مسمومیت ناشی از این گاز اکنون کاملا کنترل شده و احتمال نمی‌دهیم که این آمار افزایش پیدا کند. 
  
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: شهروندان در صورت داشتن علائم سرفه‌های غیرقابل کنترل یا نسبتا شدید، خلط، یا تنگی نفس در اسرع وقت جهت معاینه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان مراجعه کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار