اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
افشاگری الباجی نماینده اهواز از تلاش های "بیطرف" برای جلب نظر نمایندگان / الباجی نماینده اهواز در گفت وگو با شوشان : همه مصائب استان به بی آبی و سياست های انتقال آب برمی گردد / حق خوزستان در کابینه نادیده گرفته شده است
روند رای اعتماد به کابینه دوازدهم دکتر روحانی از فردا در مجلس شورای اسلا آغاز می شود. در عين حال این روزها رفت و آمد گزینه های پیشنهادی دولت...



شوشان: روند رای اعتماد به کابینه دوازدهم دکتر روحانی از فردا در مجلس شورای اسلا آغاز می شود. در عين حال این روزها رفت و آمد گزینه های پیشنهادی دولت نيز برای تصدی وزارتخانه ها به مجلس و حضور در مجامع نمایندگان و کمیسیون ها برای گرفتن رای اعتماد و جلب نظر نمایندگان ،افزايش يافته است.

نمایندگان خوزستان نیز تاکنون نشست های مختلفی را با وزرای پیشنهادی دولت برگزار کرده اند. در همین زمینه ، الباجی نماینده مردم اهواز در گفت و گو با شوشان  با اشاره به جلسات متعدد نمایندگان خوزستان با اين وزرای پیشنهادي ، گفت: نمایندگان خوزستان به دقت همه وزرای پیشنهادی را زیر ذره بین برده اند و در حال بررسی برنامه ها و همچنین سوابق کاری وزرای پیشنهادی دولت هستند. 

وی افزود: تعدادی از وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم ، از وزيران شناخته شده ی دولت یازدهم هستند و تعدادی دیگر نیز چهره های جدید و جوان هستند. در مجموع دکتر روحانی کابینه مناسبی را از منظر  شایسته گی ، تجربه و پویایی معرفی کرده است.

الباجی با انتقاد از دکتر روحانی در نادیده گرفتن سهم خوزستان در وزارتخانه های مهم ، گفت: انتظار این بود که دکتر روحانی با توجه به رای بالای خوزستانی ها در انتخابات ریاست جمهوری ، تصدی وزارتخانه های  حیاتی و مهمي که تاثیری زیادی در توسعه استان دارند را به خوزستانی ها می سپرد اما در این زمینه متاسفانه کوتاهی شده است. هر چند آوایی گزینه وزارت دادگستری نیز فرزند خوزستان است اما با توجه به تمرکز  فعالیت های نفتی ، پتروشیمی و صنایع در استان و همچنین با توجه به حجم بالای محرومیت ها در اين استان ، بهتر بود یک خوزستانی به عنوان گزینه تصدي گري این وزارتخانه ها معرفی می شد. 

الباجی ادامه داد: در کابینه دولت دوازدهم اقوام و همچنین اقلیت ها نیز به نوعی نادیده گرفته شده اند و عدم حضور یک زن به عنوان وزیر پیشنهادی در کابینه دکتر روحانی یک ضعف محسوب می شود. 

نماینده مردم اهواز با اشاره به مخالفت نمایندگان خوزستان با برخی وزرای پیشنهادی ، گفت: وزیر پیشنهادی نیرو ، از جمله وزرایی است که نمایندگان خوزستان و چند استان دیگر ، به خاطر سوابق کاری و دخالت های آشکاری که در انتقال آب داشته است ، مخالف حضورش در کابینه هستند. 

وی با اشاره به فاجعه زیست محیطی سد گتوند در خوزستان ، گفت: سد گتوند که با صرف هزاران میلیارد احداث شده، توسط حبیب الله بیطرف وزیر اسبق نیرو و گزینه پیشنهادی وزارت نیرو در دولت دوازدهم ، طراحی و پیگیری شد و اکنون به بزرگترین معضل زیست محیطی استان خوزستان تبديل  شده و نابودی نخلستان ها و زمین های کشاورزی از عواقب احداث اين سد در خوزستان است. 

نماینده مردم اهواز بخش عمده مشکلات استان خوزستان را ناشی از بی آبی دانست و گفت: امروز همه مصائب استان از ریزگردها گرفته تا نابودي نخلستان ها و زمین های کشاورزی و ... به سیاست های وزارت نیرو در انتقال آب و تلاش برخی افراد از جمله حبیب الله بی طرف وزیر اسبق وزارت نیرو برای آباد کردن فلات مرکزی و اصفهان به بهای نابودی خوزستان ، بر می گردد.  

الباجی ادامه داد: سیاست های بیطرف وزیر پیشنهادی وزارت نیرو در انتقال آب هیچ تغییری نکرده است و در نشست هایی که اخیرا با نمایندگان داشته نيز گفته است که در وزارت نیرو به برنامه های خودش عمل خواهد کرد ! این یعنی ادامه و استمرار انتقال آب و نابودی استان خوزستان . 

نماینده اهواز با اشاره به اینکه همه نمایندگان خوزستان در رای به وزرا انسجام و هماهنگی لازم را دارند ، گفت: نمایندگان خوزستان و همچنین نمایندگان برخی استان های دیگر که از سیاست های وزارت نیرو متضرر شده اند ، از انسجام و هماهنگی کاملي برخوردار هستند و اگر بیطرف در سیاست های انتقال آب برای مصارف غیرشرب تجدیدنظر نکند ، در روز رای اعتماد ، پاسخ او را در مجلس خواهیم داد.

وی با بیان لابی های گسترده برای رای آوری بیطرف در مجلس ، گفت: بیطرف با برخی از مدیران خوزستان برای جلب نظر نمایندگان لابی کرده است اما این را بداند که 18 نماینده خوزستان به همراه نمایندگان برخی استان های دیگر بر سر منافع مردم و استانشان معامله نخواهند کرد. کرسی نمایندگی و مسئولیت برای هیچ نماینده و مدیری پایدار نیست و در زمان مسئولیت باید به گونه ای عمل کنیم تا شان و منزلت مردم و استان حفظ شود و هیچ هدفی جز خدمت به مردم نباید داشته باشیم.

الباجی در پایان گفت: در روز رای اعتماد ، صدای مظلومیت مردم خوزستان را به صورت رسا فریاد خواهیم زد و همگان بدانند كه نمایندگان اين استان ذره ای از منافع مردم و استان عقب نشینی نخواهند کرد.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار