اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
ایران با شکست قزاقستان صعودش را قطعی کرد
تیم ملی والیبال ایران با سومین پیروزی متوالی توانست حکم صعود به رقابت های جهانی 2018 را دریافت کند.

به گزارش شوشان، بلندقامتان ایرانی که در 2 بازی نخست خود در چارچوب بازی های انتخابی قهرمانی جهان موفق به شکست کره جنوبی و چین شده بودند، در سومین دیدارشان امروز از ساعت 18 به مصاف قزاقستان رفتند. شاگردان کولاکوویچ با توجه به برتری چین مقابل کره جنوبی نیاز به برتری 3 بر صفر یا 3 بر یک داشتند تا یک روز قبل از پایان مسابقات صعود خود را قطعی کنند. 


سالن 6 هزار نفری حسین رضازاده اردبیل مثل چند روز اخیر مملو از تماشاگر بود که یکصدا ایران را تشویق می کردند. کولاکوویچ مثل 2 بازی قبلی با ترکیب معروف، موسوی، قائمی، عبادی پور، غفور و حیدری-مرندی به عنوان لیبرو وارد زمین شد، اگرچه مسعود غلامی جای سامان فائزی را در زمین به عنوان یکی از بازیکنان سرعتی گرفته بود. 


همانطور که پیش بینی می شد ملی پوشان ایرانی توانستند در ست اول با قدرت کار را آغاز کنند و در نهایت با یک نمایش خوب با نتیجه 25 بر 18 این ست را به سود خود رقم زدند. 


ست دوم شاید در برخی از مقاطع با دردسرهایی برای شاگردان کولاکوویچ همراه شد اما در نهایت معروف و یارانش توانستند 25 بر 17 یک گام دیگر به پیروزی نزدیک شوند. 


ست سوم که با لحظه شماری تماشاگران برای پیروزی قاطع ایران همراه بود، با برخی تصمیمات داور کمی به حاشیه رفت. اعتراض کولاکوویچ و پیمان اکبری به چند امتیازی که داور به سود قزاقستان اعلام کرد، اعتراض تماشاگران را هم در پی داشت. این ست هم در نهایت با نتیجه 25 بر 16 به سود ایران به پایان رسید تا سومین برتری 3 بر صفر بلندقامتان ثبت شود.


این پیروزی حکم صعود ایران به مسابقات جهانی 2018 را در پی داشت که سال آینده شهریورماه به میزبانی مشترک بلغارستان-ایتالیا انجام خواهد شد. ایران، چین، ژاپن و استرالیتا 4 تیم آسیا در این مسابقات خواهند بود. 


با وجود قطعی شدن صعود ایران، شاگردان کولاکوویچ باید فردا از ساعت 18 در آخرین بازی خود که جنبه تشریفاتی دارد به مصاف قطر بروند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار