شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از دستگیری سه صیاد غیرمجاز ماهی در این شهرستان خبر داد.
علی فتحی نیا اظهار کرد: در پی گشت شبانه روزی مشترک نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شوشتر و گتوند در عملیات زمینی و آبی در حوزه رودخانه کارون در روزهای اخیر، سه متخلف صید غیرمجاز ماهی به وسیله الکتروشوکر دستگیر و از آنها تعداد۲۲۰ قطعه ماهی به همراه سه فروند قایق، یک دستگاه موتوربرق، سه دستگاه الکتروشوکر و ۶ عدد باطری کشف و ضبط و پس از تنظیم صورتجلسه برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فتحی نیا افزود: در روزهای اخیر، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره همراه با نیروهای اداره گتوند پس از چندین ساعت عملیات کمین زمینی و گشت آبی موفق به شناسایی سه فروند قایق درحال صید ماهی توسط جریان الکتریکی در رودخانه کارون شدند و با کمین در محلهای گذر و نیز بارگیری و با تعقیب و گریز شبانه آنها، موفق به دستگیری هر سه متخلف و ضبط ادوات و وسایل صید آنها شدند. متخلفان براساس بند «الف» ماده ۱۰ و بند «ج» ماده ۱۱ قانون شکار و صید برای رسیدگی به پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: استفاده از دستگاه شوک الکتریکی از روش‌های غیرقانونی و غیراخلاقی صید ماهی است که علاوه بر ماهیان، موجب ازبین رفتن و فلج کردن سایر آبزیان نیز می‌شود و متأسفانه به روشی رایج برای صید ماهی در آبهای خوزستان تبدیل شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر تاکید کرد: این شیوه صید ماهی، می تواند حیات تمامی آبزیان و جمعیت و تنوع زیستی آنها را با خطرات جدی مواجه کرده به همین دلیل این اداره حسب وظیفه قانونی و با وجود کمبود امکانات، تمام تلاش خود را برای مقابله با این تخلفات انجام می دهد.

مهر/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار