اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
آیت الله حسن زاده : لزوم اقدام قوه قضا برای حل مشکلات
تجمعات کارگران گروه ملی فولاد از روی سیری نیست، بلکه کارگران به تنگ آمده‌اند و راهی دیگر برای آن‌ها باقی نمانده است.
  

امام جمعه موقت اهواز گفت: قوه قضاییه گروه ملی فولاد ایران را از بلاتکلیفی خارج کند و حل مسایل این کارخانه را جزو اولویت‌های خود قرار دهد. 
  
آیت الله حسن زاده در گفت‌وگو با ایسنا  اظهار کرد: مسایل و مشکلاتی که در مورد برخی از کارخانه‌ها به خصوص کارخانه‌های بزرگ وجود دارد، فقط به خوزستان اختصاص ندارد و همیشه می‌شنویم که مشکلات و بحران‌هایی در واحدهای صنعتی و تولیدی به وجود می‌آید و کارکنان و کارگران را با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند. 
  
وی افزود: مدت زمان طولانی از بحث اختلاس و پرونده معروف 3 هزار میلیاردی در گروه ملی فولاد ایران گذشته است. در آن زمان مدیریت خوبی انجام گرفت که کارخانه تعطیل نشود اما این کار خوب، متاسفانه ادامه پیدا نکرد و اکنون شاهد مشکلات کارگران این کارخانه هستیم. 
  
امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که گروه ملی فولاد یکی از واحدهای فولادی قدرتمند در کشور است، تصریح کرد: یکی از مسایل در کارخانه گروه ملی فولاد بحث تولید است که وقتی متوقف شود، درآمدزایی متوقف و پرداخت حقوق کارگران با تاخیر مواجه می‌شود. 
  
حسن زاده با تاکید بر این‌که قوه قضاییه حل مشکل گروه ملی فولاد ایران را جز اولویت‌های خود قرار دهد، عنوان کرد: قوه قضاییه به لحاظ ماهیت پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی در بحث گروه ملی فولاد ورود کرد و کارهایی انجام داد اما در این زمینه باید بلاتکلیفی کارخانه را برطرف کند. 
  
وی گفت: متاسفانه قوانین دست و پاگیر قوه قضاییه و مشغله‌های بسیاری که مسئولان این حوزه دارند، مساله گروه ملی فولاد ایران را از دستور کار خود خارج کرده‌اند و این یکی از علت‌های بروز این بحران است. 
  
امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: وزارت صنایع بعد دیگری است که می‌تواند به حل بحران گروه ملی فولاد ایران کمک کند. این وزارتخانه به عنوان متولی فولاد و آنچه مربوط به صنایع است باید همت بیشتری داشته باشد و در این زمینه برای حل هرچه سریعتر مشکل پرداخت حقوق کارگران تلاش کند. 
  
حسن زاده عنوان کرد: از مسئولان بانک ملی برای ورود در بحث گروه ملی فولاد ایران تشکر می‌کنیم زیرا اگر بانک ملی وارد این مساله نمی‌شد، بحران گروه ملی فولاد شدیدتر می‌شد. مشکل در داخل کشور است و مساله‌ای نیست که به تحریم‌های خارجی وابسته باشد و مسئولان باید تصمیماتی اتخاذ کنند تا شاهد حل مشکلات باشیم. 
  
وی با بیان این‌که مردم در خوزستان از بسیاری از آنچه در استان‌های دیگر است، به طور طبیعی محروم هستند، ادامه داد: آنچه که واقعا حق مسلم کارگران است از آن‌ها دریغ شده و این مساله به هیچ وجه شایسته نیست. صحیح نیست در کنار مشکلات اقلیمی و جغرافیایی مردم در خوزستان، مشکلاتی را که می‌توانیم با دست خودمان حل کنیم، به آن بی توجه باشیم. 
  
امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: تجمعات کارگران گروه ملی فولاد از روی سیری نیست، بلکه کارگران به تنگ آمده‌اند و راهی دیگر برای آن‌ها باقی نمانده است. کارگران را در این زمینه به صبر دعوت می‌کنیم و امیدواریم راه حلی را برای بیان مطالبات خود در نظر بگیرند تا بدخواهان از این مساله سوء استفاده نکنند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار