اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
اولین درمانگاه تخصصی شیمی در مانی رایگان در خرمشهر
جانباز 40 درصد است . بقول خودش نصف آدم است . متولد 1339 در همین خرمشهر . تمام هشت سال جنگ را اینجا بوده . الان هم ساکن همینجاست. اولین مسئول جمع آوری خاکروبه ها ی حاصل از جنگ در خرمشهر بعد از پذیرش قطعنامه بوده . هنوز هم جنگ برایش تمام نشده . سال گذشته که دچار سرطان شد و سختی های درمان را از نزدیک لمس کرد ، تصمیم گرفت برای بیماران سرطانی خرمشهر کاری بکند . به جمع رزمندگان قدیم در موسسه امدادگران عاشورا پیوست و و اولین کسی بود که برای احداث درمانگاه شیمی درمانی و درمان بیماران سرطانی نیازمند آستین بالازد .


شوشان خرمشهر :
جانباز 40 درصد است . بقول خودش نصف آدم است . متولد 1339 در همین خرمشهر . تمام هشت سال جنگ را اینجا بوده . الان هم ساکن همینجاست. اولین مسئول جمع آوری خاکروبه ها ی حاصل از جنگ در خرمشهر بعد از پذیرش قطعنامه بوده .  هنوز هم جنگ برایش تمام نشده . سال گذشته که دچار سرطان شد و سختی های درمان را از نزدیک لمس کرد ، تصمیم گرفت برای بیماران سرطانی خرمشهر کاری بکند . به جمع رزمندگان قدیم در موسسه امدادگران عاشورا پیوست و و اولین کسی بود که برای احداث درمانگاه شیمی درمانی و درمان بیماران سرطانی نیازمند آستین بالازد .

اواخر سال گذشته بود که خبر افتتاح اولین مرکز خیریه درمان سرطان در خرمشهر منتشر شد . خبر خوبی که خیلی از بیماران و خانواده هایشان را امیدوار کرد، گرچه که این مرکز کار را شروع نکرده ، تعطیل شد . اما این پایان کار نبود و عزم مؤسسین برای ادامه کار جزم بود .



 بسراغ محمد جامه  دار پور از موسسین این درمانگاه رفتیم تا ماجرا را از زبان خودشان جویا شویم . او اینطور آغاز کرد :
      رمضان پارسال به سرطان بدخیم مثانه دچار شدم . به تهران مراجعه کردم و غدد بدخیم را خارج کردند. بیماران سرطانی بعد از خارج کردن غدد سرطانی باید شیمی درمانی شوند . وقتی برای ادامه ی روند درمان مراجعه کردم پی بردم در خرمشهر و آبادان مرکزی برای شیمی درمانی وجود ندارد . نزدیکترین مرکز شیمی درمانی در بیمارستان شفای  اهواز بود که بعلت تعداد بالای بیماران، نوبت گرفتن از آن بسیار سخت و زمان بر بود . 22 جلسه سخت و دردناک شیمی درمانی را گذراندم که در نهایت به لطف پروردگار و پس از سفر به کربلا درمان شدم .
 زمانی که در طول شیمی درمانی  متوجه شدم مردم خرمشهر برای درمان چه سختی هایی را تحمل میکنند به فکر راه اندازی مرکز شیمی درمانی در خرمشهر افتادم . برای اینکار مؤسسه امداد گران عاشورا ورود پیدا کرد . مؤسسه امدادگران عاشورا در سراسر کشور در مراکز استانها بصورت خیریه فعالیت دارد. اما به لطف جمعی از سرداران دفاع مقدس ، خرمشهر مستثنی شده و یک دفتر هم در خرمشهر راه اندازی کرد .



 لازم به ذکر است دفتر مؤسسه امدادگران عاشوربه مدیر عاملی کریم ملا علی زاده به نشانی : خرمشهر، خیابان شهید تحریری (کوی فرشید) بن بست چهارم قرار دارد .
(محمد جامه دار پور09166314349).
از اعضای هیئت مدیره ی آن میتوان، رویی زاده ،سبز غلامی ،هندی پور ، دکتر عزیزی ، جراح ، خانم حورسی و تعدادی از رزمندگان و سرداران جنگ را نام برد . این مؤسسه توانسته با جذب خیرین هزینه های درمان خیلی از بیماران سرطانی ، MS  و صعب العلاج را تامین کند. تهیه ی دارو و ارزاق عمومی برای بیماران و نیازمندان نیز از دیگر خدمات این مؤسسه است . هچنین روزهای چهارشنبه یک کارشناس برای تمرین روحیه دهی و ایجاد انگیزه بطور رایگان برای بیماران جلساتی برگزار میکند.




     جامه دار پور افزود :  دوم خرداد سال گذشته در ابتدای کار، موسسه امدادگران  48 پرونده از بیماران سرطانی و MS خرمشهری را تحویل گرفت .از این تعداد 8 نفر فوت شده بودند وموسسه کار را با 40 پروند شروع کرد . امروز با گذشت حدود یکسال از آغاز فعالیت به 230 پرونده از بیماران  3 ساله تا 70 ساله  رسیدیم . مکان اولیه ی ما همان روز افتتاح بعلت عدم همکاری مسئولین و بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی یا انجام سازوکارهای  قانونی و لازم بسته شد.



      مکانی که اکنون در اختیار داریم با کمک آقای داوودی مسول بخش تالاسمی خرمشهر بطور موقت در اختیار ما قرار داده شده است تا زمانی که کار احداث درمانگاه به پایان برسد. بنده با هزینه ی شخصی تعدادی از دستگاهای مورد نیاز این مرکز را از تهران خریداری کردم . چون زجر شیمی درمانی را کشیده ام . شما بیماری را تصور کنید که با کهولت سن صبح اول وقت با اتوبوس به اهواز برود، نوبت بگیرد و ساعتها منتظر نوبتش شود که گاها بعلت ازدحام این تزریقهای دردناک را روی صندلی انجام دهد ،عصر با بدنی رنجور و ضعیف با اتوبوس در این هوای خاکی یا گرم به خانه بازگردد. دیگر این درمان نیست . زجر است . بسیاری از این بیماران بعلت عدم تمکن مالی فوت میکنند .این تصاویر بود که من را واداشت دست به تاسیس این مرکز بزنم .



      فعلا بطور موقت در بیمارستان ولی عصر خرمشهر اسکان داریم ولی بیماران تحت پوشش خود را برای درمان به بیمارستان طالقانی آبادان معرفی میکنیم . تا زمانی که کار ساخت درمانگاه شیمی درمانی خرمشهر در محوطه بیمارستان ولی عصر (عج)  به پایان برسد.مواردی بوده که بیمار نتوانسته به ما مراجعه کند و ما خودمان به سراغ بیمار رفته ایم و حمایت کردیم . این وظیفه ی ماست که آنها را درک کنیم و آلامشان را کاهش دهیم . ما بیماران را شناسایی میکنیم ، برایشان پرونده تشکیل داده و بر اساس کد اختصاصی به آنها خدمات ارائه میدهیم .


حتی ما تیرماه سال گذشته بهترین متخصصان خانم را برای طرح غربالگری بانوان در سطح شهر آوردیم و علی رغم رایگان بودن طرح و اطلاع رسانی ما و اهمیت موضوع ، متاسفانه آنطور که باید از سوی مردم استقبال نشد . یا در طرحی دیگر در بیست و دوم بهمن ماه پارسال غرفه ای در کنار مسجد جامع احداث شد برای اطلاع رسانی در باره این بیماری، برای آینده هم طرحهایی داریم که منتظریم کار درمانگاه تکمیل شود.طرح اطلاع رسانی خانه به خانه را در دستور کار داریم که برای شناسایی عارضه های سرطانی و پیشگیری از وقوع سرطان شهروندان صورت خواهد گرفت . قطعا پیشگیری بهتر از درمان است .

ما روز اول این کار را 700 هزار تومان آغاز کردیم و الان مؤسسه حدود 250 میلیون تومان سرمایه برای کمک به نیازمندان دارد . هیچکدام از ارگانها هیچ کمکی به ما نکرده اند . فقط شهرداری خرمشهر و دفتر امام جمعه محترم به حد وسعشان کمکهایی داشته اند . بقیه ی کمکها توسط خیرین گمنام تامین شده است . آقایان کارآموزیان ناظر این طرح و ضیایی معاونت بیمارستان ولیعصر نیز باما همراه بود. پیش بینی میکنیم با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان ساخت این درمانگاه تا دی ماه سال جاری به پایان برسد . و ماهنوز برای ادامه کار نیاز به کمکهای خیرخواهانه بیشتری داریم .

   در پایان عرض کنم متاسفانه رسانه های خرمشهر مطالبه گر و پرسشگر نیستند و بجای نقد و تحلیل صرفا به خبر رسانی و انتشار آگهی بسنده کرده اند . ما برای پیشرفت شهر به رسانه های منتقد و مطالبه گرمثل شما نیازمندیم . در پایان از رسانه ی شوشان خرمشهر تشکر ویژه دارم که این فرصت را برای معرفی بیشتر بما دادند و امیدوارم در آینده شاهد قدرت گرفتن رسانه های خرمشهری باشیم .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار