اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶



سهام خزلی

استان خوزستان به دلیل همجواری با کشورهای مسلمان ، این روزها به دروازه ورود مسافران بعضی از این کشورها به ایران تبدیل شده و روزانه شاهد گسیل افراد بسیاری از برخی کشورهای همسایه به قصد درمان ، زیارت ، گردش ، بازرگانی و مقاصد دیگر به استان هستیم . 

طبعا این امر در رونق اقتصادی خوزستان تاثیر بسیار چشمگیری دارد و در آینده ای نزدیک می تواند منجر به رشد و شکوفایی اقتصادی در تمام زمینه ها باشد . با توجه به حجم بالای سفر در تابستان ، این روزها فرودگاه اهواز شاهد مسافران خارجی بیشماریست که در تمام ساعات شبانه روز ، گاه برای نخستین و گاهی هم برای چندمین باراز این مبداء  عازم سفر میشوند . تجهیز فرودگاه اهواز به سیستم های الکترونیکی مدرن و گسترش فضای داخلی ترمینال تغییرات چشمگیری ست که هر مراجعه کننده در بدو ورود به فرودگاه متوجه آن خواهد شد .

 شب گذشته که برای بدرقۀ یک دوست به فرودگاه رفتم ، در بدو ورود متوجه تغییرات اساسی و روند نوسازی و بهسازی سالن های آن شدم . اما آنچه بیشتر از تجهیز فرودگاه نظرم را به خود جلب کرد ، بهداشت نامناسب و وضع اسفناک سرویس های بهداشتی فرودگاه بود . متاسفانه بهداشت فردی از جانب برخی شهروندان و عدۀ زیادی از مسافران خارجی فرودگاه رعایت نمیشد . 

نوشیدن چای و برگرداندن ته فنجان به روی سرامیک های تازه نصب شدۀ سالن فرودگاه و یا ریختن زباله هایی نظیر پوست بستنی و دستمال کاغذی مستعمل ، صحنه های ناگواری بود که چشم هر بیننده ای را می آزرد . در این میان بطری های خالی آب معدنی رها شده بر روی صندلی ها برای کودکان به توپ هایی برای بازی تبدیل شده بود که آرامش حاضرین را سلب می کرد .اینکه هر فردی وظیفۀ رعایت بهداشت محیط پیرامون خود را دارد بر کسی پوشیده نیست ، اما همیشه و در بسیاری جوامع متاسفانه افرادی وجود دارند که هیچ یک از اصول اولیۀ زندگی متمدن را رعایت نمیکنند . 

اینجاست که نقش نیروهای زحمت کش خدمات فرودگاه بسیار پر رنگ تر و ملموس تر به نظر میرسد ، هر چند که متاسفانه در تمام سه ساعتی که در سالن انتظار فرودگاه نشسته بودم هیچ اقدامی برای نظافت فرودگاه صورت نگرفت . چنانچه شما مسافر کلان شهر های دیگر بوده باشید حتما نیروهای زحمتکش خدمات فرودگاه که در تمام ساعات شبانه روز به وضعیت بهداشتی سالن ها رسیدگی میکنند را دیده اید . به هر تقدیر اهواز هم پیشوندی به نام کلانشهر را در کنار خود دارد و من به عنوان یک شهروند آرزومندم شاهد روزی باشم که یا تمام مراجعه کنندگان فرودگاه آموزش های رعایت موازین بهداشت فردی را فرا بگیرند یا اینکه اقدامات نیروهای خدماتی فرودگاه در سطحی باشد که شاهد چنین صحنه هایی نباشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار