اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
بر اساس گزارش‌ها شبه نظامیان گروه تروریستی داعش از ماده مخدری به نام "کاپتاگون" ملقب به "شجاعت شیمیایی" به منظور شرکت در جنگ استفاده میکنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مجله سان، ماده کاپتاگون یک محرک روانی است که از ترکیبی از آمفتامین و تئوفیلین ساخته شده است.

این ماده زیر مجموعه گروهی از مخدرها به نام فنتیلین‌ها است. این ماده در سال ۱۹۶۱ عرضه شده و برای مدت ۲۵ سال به عنوان یک جایگزین خفیف‌تر برای آمفتامین مورد استفاده قرار می‌گرفت.

این ماده برای درمان کودکان مبتلا به بیماری ADHD  و نارکولپسی استفاده می‌شد.

کاپتاگون بر خلاف آمفتامین فشار خون بیمار را افزایش نمی‌دهد و می‌تواند برای بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی نیز استفاده شود.

اما این ماده در سال ۱۹۸۶ به دلیل اعتیادآوری بالای آن در اکثر کشورهای دنیا ممنوع اعلام شد.

این ماده اکنون در خاورمیانه تبدیل به یک مخدر تفریحی محبوب شده است و در کشورهای نظیر اردن، لبنان، ترکیه و سوریه با قیمتی ارزان فروخته می شود.

در اکتبر ۲۰۱۵ یک شاهزاده عربستانی به نام عبد المحسن بن ولید بن عبدالعزیز، به همراه چهار تن دیگر در بیروت به دلیل قاچاق مواد مخدر دستگیر شدند و از یک جت شخصی آنها که قرار بود به ریاض برود، دو تن قرص کاپتاگون و مقادیری کوکائین کشف شد.

بر اساس تحقیقی که یک انجمن دارویی عربستان درباره مصرف مواد مخدر از سوی تروریست‌ها انجام داده، اعتیاد به کاپتاگون در میان تروریست‌های داعش موج میزند.

گزارش شده که بمب‌گذاران انتحاری داعش از جمله سلمان عابدی، تروریست عامل حمله چند وقت پیش در شهر منچستر انگلیس، قبل از انجام حملات انتحاری مقدار زیادی از کاپتاگون مصرف کرده بودند و چشمهایشان قرمز شده و حالت سرگیجه بودنشان کاملا مشخص بود.

همچنین پس از کالبد شکافی اجساد مهاجمان حمله پاریس در 2015 و دیگر مناطق اروپا مشخص شد مهاجمان کاپتاگون مصرف کرده بودند.

برخی از کسانی که از این حملات جان سالم به در بردند نقل کردند که فرد مهاجم مانند حیوانی وحشی که از فضا آمده باشد بدون هیچ احساسی به مردم حمله میکرده است.

این ماده مخدر احساس ترس و شک را در فرد مصرف کننده کاهش می‌دهد و علاوه بر این باعث کم خوابی فرد و تشنگی و گرسنگی شدید وی می‌شود.

این تحقیق عنوان کرد که این ماده مخدر تروریست را تبدیل به "یک ماشین کشتار بی رحم" می‌کند.

این ماده مخدر اغلب تروریست‌ها را دچار اعتیاد فلج کننده ای کرده به نحوی که این تروریست کاری به جز پیروی از اربابان نتواند انجام دهد.

سال گذشته میلادی نیز روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره خاورمیانه از مخدارتی که داعش تولید و صادر می‌کند نشوت و اعلام کرد داعش برای جبران ازاضی از دست داده خود و کاهش درآمدهای نفتی‌اش اقدام به تولید و فروش مواد مخدر به ویژه در استان‌های نینوا و الانبار در عراق و در غرب سوریه و در نزدیکی مرزهای لبنان می‌کند.

اوایل سال جاری میلادی یک محموله بزرگ از این ماده مخدر در فرودگاه رواسی-شارل دو گل فرانسه کشف و ضبط شد.

برچسب ها: تروریست‌ها ، مخدر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار