اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۳

مدیرکل دادگستری خوزستان گفت:‌ مجرای سلامت در نظام اداری اگر مسدود نباشد، بسیار باریک است و اگر بخواهیم از تولید و سرمایه‌گذار حمایت کنیم این سیستم باید اصلاح شود.

به گزارش فارس ،‌ محمدباقر الفت در همایش حمایت قضایی از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی در محل گیت بوستان اظهار کرد: حمایت از تولید، سازوکار خاص خود را می‌طلبد و قانون باید به گونه‌ای اصلاح شود که بتوانیم از اقتدار خود استفاده کنیم.

وی افزود: وجود تبعیض‌های ناروا و غرض‌ورزی و فساد سازمان‌یافته‌ای که گریبان‌گیر نظام اداری و بانکداری است چاره‌ای غیر از حمایت قضات به عنوان پشتوانه‌ای جدی برای سرمایه‌گذاران باقی نگذاشته است.

الفت اضافه کرد: تا زمانی که با فساد بانکی و اداری مقابله جدی صورت نگیرد، حمایت اساسی از تولید، سرمایه و کار ایرانی محقق نمی‌شود. امروز سرمایه‌داران گرفتار فساد بانکی و اداری شده‌اند و برای اخذ مجوز باید به انواع حیله‌های مشروع و نامشروع متوسل شوند.

وی حمایت از تولید را یک ضرورت عنوان کرد و گفت:‌ اگر تولیدکننده‌ جرات ورود به بازارهای بین‌المللی را پیدا کرد آن زمان است که باید بگوییم از او حمایت کرده‌ایم. حمایت واقعی از تولیدات داخلی زمانی صورت می‌گیرد که موانع صادرات را برداریم و بازار را رقابتی کنیم.

مدیرکل دادگستری خوزستان تأکید کرد:‌ تاکنون اقدامی برای شناسایی سرمایه‌گذاران متدین انجام نشده و به آنها توجهی نداشته‌ایم. این امر موجب شده افرادی که می‌توانند راه نفوذی در دستگاه حاکمیت پیدا کنند، به اهداف خود برسند و هر فردی که درخواست مشروع خود را صریحاً اعلام کند به جایی نرسد.

الفت تأکید کرد: در نظام سرمایه‌گذاری ما، سرمایه‌گذاران واقعی تشویق نشده‌اند و در رقابت‌ها نتوانسته‌اند پیروز شوند. برای تحقق این موضوعات باید کار و فعالیت‌ اقتصادی به فعالان صحیح‌العمل در این عرصه‌ها سپرده شود.

به گفته وی،‌ افرادی که عنوان جعلی انتخاب کرده و وارد این عرصه شده‌اند موجب ایجاد فاصله میان سرمایه‌گذاران و دستگاه قضایی شده‌اند و به همین دلیل باید به صورت جدی با فساد اقتصادی مبارزه کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار