اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
رویا اکبری

شوشان خرمشهر : وزارت آموزش و پرورش بدون تردید یکی از نهادهایی است که بیشترین تعامل و ارتباط را با اقشار و طیفهای مختلف اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی مردم دارد و همین امر باعث شده که در کنار مسئولیت سترگ تعلیم و تربیت ، محور پیشرفت را در جامعه عهده دار باشد.

همچنین نهاد آموزش و پرورش نقش اصلی را در کاهش اختلالات و آسیبهای اجتماعی،تعمیق باورها و اصول اخلاقی و پروراندن ابعاد شخصیتی ،داراست.
شاید به دلایل فوق الذکر باشد که حساسیت افراد و فعالین اجتماعی به این وزراتخانه نسبت به سایر وزارتخانه ها بیشتر است.
در این راستا انتخاب وزیر آموزش و پرورش از مسائل حائز اهمیتی است که باعث میشود که دلسوزان و منتقدین و متعهدین عرصه ی فرهنگ توجه بیشتری را معطوف به این امر نمایند.
ناگفته پیداست که هر پیشنهاد و انتقادی نشانی از دغدغه ها و تعهد نسبت به سرنوشت حال و آینده ی قشر عظیم جامعه ی آموزش و پرورش میباشد. همین امر نیز در خصوص  آقای بطحائی وزیر پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی این وزارت ، جاری و ساری ست که در خصوص ذکر چند نکته را لازم میدانم. 

با توجه به سخنان اقای روحانی در معرفی وزیر پیشنهادی و با نگاهی به رزومه کاری و سوابق فعالیتهای علمی و پژوهشی اقای بطحائی موارد ذیل در مورد ایشان استنباط میشود: 
الف)آشنائی با مسائل راهبردی سازمان برنامه و بودجه
ب)آشنائی با توسعه مدیریت و امور پشتیبانی وزارتخانه
ج)آگاهی به مسائل و مشکلات مدارس فارسی زبان خارج از کشور
د)وقوف به مسائل برنامه ریزی و نظارتی دفاتر ستادی وزارتخانه
ه)آشنایی به مسائل و مشکلات امور تربیتی مدارس
و)شناخت و آگاهی نسبت به سطوح مختلف مدیریتی وزارتخانه
ز)آشنایی با طرحهای مختلف علمی،پژوهشی،تربیت بدنی و ارزشیابی در مقاطع مختلف و نقاط قوت و ضعف آنها

دقت در موارد فوق و اعتقاد اقای بطحائی نسبت به اجرای سند تحول بنیادین و طرح برنامه بر اساس استلزامات و زیرساختهای اجرای سند تحول بنیادین و باور ایشان به جلب همفکری جامعه ی فرهنگیان و استفاده از تمامی ظرفیتها و توانمندی های بالقوه این امید و انتظار را بوجود می اورد که اقای بطحائی به انتقادات و پیشنهادات طرح شده از سوی نهادها و فعالین قطعا بی تفاوت نخواهد بود و مسیر نهائی وزارتخانه حرکت به سمت پویایی ، نشاط ، تحرک و سرزندگی محیط های اموزشی ، کارکنان و دانش اموزان میباشد.

با آرزوی موفقیت برای ایشان در به ثمر رساندن برنامه های پیشنهادی و مشاهده تغییرات مثبت در برنامه های اموزشی و پرورشی و معیشتی کارکنان این وزارتخانه در پایان به برخی از برنامه های پیشنهادی ایشان در جهت استلزامات و زیرساختهای سند تحول بنیادین اشاره میشود.


1- ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در جامعه به عنوان نهاد مولد سرمایه انسانی و اجتماعی و موتور توسعه و پیشرفت کشور.

2- ایجاد عزم ملی و مشارکت تمام قوا، دستگاه ها و نهادها به ویژه خانواده های دانش آموزان.

3- ارتقای منزلت فرهنگیان و تأمین معیشت معلمان به عنوان اصلی ترین مولفه تعلیم و تربیت و قوی ترین عامل تحول آفرین.

4- جذب و تربیت نیروی انسانی باانگیزه و دارای شایستگی های حرفه ای متناسب با نیازهای کمی و کیفی آموزشی و تربیتی با توجه به بازنشستگی بیش از 400 هزار نفر تا چهار سال آینده.

5- تامین منابع مالی و امکانات موردنیاز کیفیت آفرینی در آموزش و پرورش توسط نهادهای تخصیص دهنده منابع.


در پایان باید گفت برای تمام اهالی فرهنگ که دستی در امور اجرایی دارند قابل درک است که انتقادات ، پیشنهادات و نظرات مختلف در طیفهای گوناگون بیش از آنکه هدف تخریب داشته باشد ، دلسوزانه و از روی اهمیت دادن به تعلیم و تربیت فرزندان این مرز بوم است . و لازمه ی پیشرفت و موفقیت در مدیریت کلان کشوری ایجاد  فضایی برای نقد حرفه ای و سازنده همراه با ارائه راهکار است . امید که آینده ی آموزش و پرورش کشور در دولت تدبیر و امید ، مدبرانه و امیدوارانه اداره شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار