اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
 درپی تهدیدهای رسانه‌ای کشورهای تحریم کننده قطر مبنی بر سرنگونی هواپیماهای مسافربری این کشور، مسئولان قطری به سازمان هوانوردی غیر نظامی بین‌المللی (ایکائو) شکایت کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت حمل و نقل قطر به سازمان هوانوردی غیر نظامی بین‌المللی (ایکائو) شکایت و در آن چهار کشور تحریم کننده قطر یعنی عربستان، مصر، بحرین و امارات را متهم کرد که از طریق رسانه ها و شبکه های تبلیغاتی خود، مسافران هواپیماهای قطری را "دچار ترس و وحشت" می کنند.

وزارت حمل و نقل قطر در بیانیه خود آورده است: دفتر دائم قطر در ایکائو نامه رسمی قطر را تحویل رئیس هیئت مدیره ایکائو و نمایندگان کشورهای عضو کرد. این نامه درباره اقدام کشورهای محاصره کننده دوحه - از طریق کانال های تلویزیونی خود - برای ارعاب مسافران است.

این بیانیه افزود: ارعاب مسافران از طریق گزارش شبکه تلویزیونی العربیه عربستان در نهم ماه اوت انجام شد. این شبکه در گزارش خود از آنچه آن را حق کشورهای تحریم کننده در سرنگون کردن هواپیماهای مسافربری قطری در صورت پرواز بر فراز آسمان این کشورها خواند، سخن گفت.

وزارت حمل و نقل قطر در بیانیه خود این گزارش را نقض آشکار و خطرناک معاهدات و توافقنامه های بین المللی بویژه توافقنامه سال 1944 شیکاگو و توافقنامه خدمات عبور هوایی (ایاستا) و قانون هوایی بین المللی دانست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار