اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۶
رضایت مردمی از عملکرد شهردار و مجموعه شهرداری در نوع خود قابل تقدیر است.
شوشان:
شهردار شهر شرافت با حضور در دفتر پایگاه خبری شوشان و هفته نامه راوی شوشتر گزارش یک ساله ای از عملکرد خود در این منطقه را ارائه کرد. گزارشی که البته با بازدید از شهر و گفت و گو با مردم نیز همراه بود. رضایت مردمی از عملکرد شهردار و مجموعه شهرداری در نوع خود قابل تقدیر است. فتحی سابقه بسیار خوبی در شهرداری اهواز دارد و در بخش های مختلف آن کار اجرایی و مدیریتی کرده است. در برهه ای کوتاه نیز در شهرداری شوشتر همکاری هایی نیز داشت که بعد از آن سکان مدیریت شهرداری شرافت را برعهده گرفت. در 1 سال اخیر توسعه شهر شرافت و اقدامات زیربنایی و حتا فراتر از وظیفه شهرداری در این منطقه به خوبی انجام شده است. در زیر گفت و گوی شوشان با شهردار شرافت را می خوانید:


کاوه فتحی در ابتدا گفت: در تاریخ 6/6/88 شرافت به شهر تبدیل شد و حالا 9 سال است که این منطقه شهر شده اما بدون تعارف به اندازه 9 سال خدمات شهری به آن داده نشده و به قول معروف از شهرهای کمتر برخوردار بوده است. البته به نظر بنده بعضی از مناطقی که در گذشته از روستا و شهرک به شهر تبدیل شدند، ظرفیت لازم را برای این تغییر و ارتقاء نداشتند، اما خب بنا به هر دلیلی در آن مقطع زمانی تعداد زیادی از مناطق روستایی به شهر تبدیل شد، در حالی که زیرساختها و حداقل های لازم برای این موضوع فراهم نشده بود.

وی با اشاره به اینکه منبع درآمدی برای شهر شرافت تعریف نشده است اظهار کرد: بنابراین فشار زیادی بر دوش شهرداری وارد می شود. ما بعد از شروع فعالیت در شهرداری شرافت ضمن رایزنی های بسیار با امور مالیاتی استان و از وقتی که دیدند همه ما پای کار هستیم و می خواهیم شرافت را توسعه دهیم، کمک و پشتیبانی کردند و به نوعی عمده درآمد ما از این مسیر به دست آمده است.


وی از به روز شدن حقوق پرسنل خبر داد و افزود: قبل از ورود ما در شهرداری شرافت، حقوق پرسنل اداری 3 ماه و پرسنل خدمات شهری حدود 10 ماه عقب افتاده بود. به طور کلی در سال پرسنل خدمات شهر که زیرنظر پیمانکار بودند میانگین 4 یا 5 حقوق می گرفتند. اما الان هیچ حقوق معوقی نداریم و تمامی پرسنل سر ماه حق خود را دریافت می کنند. در حال حاضر 43 نفر نیروی خدمات شهری داریم که زیرنظر پیمانکار هستند. 7 نفر پرسنل رسمی و 6 نفر هم در بدو ورود ما با آزمون استانداری استخدام شدند.

وی اذعان داشت: این تعداد نیرو برای بدنه شهرداری شرافت بسیار زیاد است چرا که به طور غیر کارشناسی و بدون برنامه ریزی افزوده شده اند. اما خب به دلیل اینکه افرادی بر سر کار آمده اند و چشم امیدشان به همین حقوقی است که می گیرند قطع همکاری با آن ها اخلاقی نیست.

شهردار شرافت با اشاره به اوضاع بد مالی این شهرداری در گذشته تصریح کرد: در ابتدای کار اوضاع مالی شهرداری آنقدر بد بود که در خرید قند و چایی مانده بودیم و شهرداری شرافت به عنوان یک شهرداری بی پول و بد حساب معرفی شده بود و به نوعی اعتبار مناسبی نداشت. ما در گام اول چندین خیابان برای عملیات آسفالت تعریف و اقدام به برگزاری مناقصه کردیم. 3 دفعه مناقصه برگزار شد اما متاسفانه هیچ پیمانکاری شرکت نکرد. بعد از آن با کمک شهرداری شوشتر با چند پیمانکار مذاکره کردیم و به آن ها اطمینان دادیم به موقع مطالباتشان را پرداخت کنیم. تا اینکه 2 پیمانکار در مناقصه شرکت کردند. 


فتحی در ادامه گفت: بعد از آن 7 هزار متر جوی و جدولی که نیاز شهر بود اجرا کردیم و وارد کارهای عمرانی گسترده شدیم. بعد از آن پارک 1 و نیم هکتاری که چراغ نداشت را روشن کردیم و می توان گفت شهر را به یک کارگاه عمرانی بدل کردیم.

شهردار شرافت خاطرنشان کرد: بعد از این کارها کم کم شهرداری شرافت اعتبار پیدا کرد و می توانستیم پروژه های بزرگ تر را تعریف کنیم. این شهرداری که در برهه ای از زمان 4 بار مناقصه برگزار می کرد و کسی در آن شرکت نمی کرد، در حال حاضر بعد از برگزاری هر مناقصه یا مزایده 14 – 15 شرکت در آن اعلام حضور می کند. در کنار همه این ها حقوق پرسنل را هم کم کم پرداخت کردیم و تا اینجا علیرغم افزایش پرسنل شهرداری حقوق را به روز کردیم. معوقات تامین اجتماعی را که بیش از 100 میلیون تومان به آن ها بدهکار بودیم تسویه حساب کردیم. و به جرات جزء معدود شهرداری هایی هستیم که بدهی تامین اجتماعی نداریم. الان پرسنل می دانند که به موقع سرماه حقوق شان را دریافت می کنند و برنامه ریزی لازم را برای زندگی شان انجام می دهند. 

وی درآمدزایی شهرداری شرافت را در 1 سال اخیر بی نظیر توصیف کرد و در این رابطه گفت: برآورد ما این است در سال باید حدوداً 5 میلیارد تومان درآمد داشته باشیم. تقریباً 2 و نیم میلیارد حقوق پرسنل و هزینه های جاری و معمول است و در کنار این ها 2 و نیم میلیارد هم هزینه های عمرانی، فضای سبز، آسفالت و... است. در سال 93، 94 و 95 بودجه 3 میلیاردی برای شهرداری شرافت مصوب شده بود، اما هیچ گاه بیش از 65 درصد محقق نمی شد و بنابراین افزایش آن هم صورت نمی گرفت. در بدو ورود ما در مرداد ماه 95 مبلغ 411 میلیون تومان از بودجه تصویب شده 3 میلیاردی تا آن موقع از سال محقق شده بود. ما از مرداد تا پایان سال توانستیم حدوداً 3 میلیارد و 200 میلیون تومان درآمد کسب کنیم و برای اولین بار شهرداری شرافت چنین درآمدی به دست آورد. 

وی در پاسخ به اینکه عمده این درآمد از چه محلی جذب شده اظهار کرد: عمده این پول با رایزنی های انجام شده از طریق دوستانمان در اداره کل امور مالیاتی استان جذب شد و به حساب ما واریز گردید. بعد از آن دوستانمان در وزارت کشور و سازمان شهرداری های استانداری خوزستان نیز همراهی ویژه ای با ما داشتند که همین جا از آن ها تشکر و قدردانی می کنم.

فتحی همچنین اشاره ای به درآمد شهرداری در سال 96 کرد و افزود: در پایان خرداد 96 و با گذشت 1 سال از حضور بنده در شهرداری شرافت، تقریباً 4 میلیارد و 800 میلیون تومان درآمد داشته ایم و این آمار بسیار خوبی به نسبت گذشته است. برای سال 96 هم عدد 3 میلیارد و 600 میلیون تومان را شورا مصوب کرد که تا اینجای سال 1 میلیارد و 700 میلیون تومان و تقریباً نزدیک به 50 درصد آن محقق گردیده است در حالیکه به وسط سال هنوز نرسیده ایم.

وی ورود شهرداری شرافت به تمامی حوزه ها را نقطه قوت آن دانست و تصریح کرد: با توجه به همه درآمد شهرداری پروژه های متعددی ایجاد کردیم. زمین چمن مصنوعی را با اعتبار به دست آمده شهرداری شرافت احداث کردیم، که به بهره برداری رسید و در آینده می تواند به عنوان یک درآمد پایدار باشد. در حوزه فرهنگ ورود کردیم چرا که معتقدم اگر تمام پولمان را در فرهنگ هزینه کنیم کم است، اگر فرهنگ اصلاح شود، تمام مسائل دیگر حل می شود. در حوزه فرهنگ با همکاری معاونت فرهنگی سپاه شهرستان اقدامات بسیار خوبی انجام دادیم و برنامه های مختلف مانند شهادت ائمه اطهار (ع) ولادت ها و جشن ها و... برگزار کردیم و دغدغه مان را بیشتر به سمت و سوی کارهای فرهنگی سوق دادیم. با مساعدت فرمانده سپاه شهرستان 2 شهید گمنام را در شهر شرافت دفن کردیم که با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه و بعد از آن به محفلی برای حضور جوانان تبدیل شد. اولین جلسه شورای اداری شهرستان را دعوت کردیم در محل شهرداری شرافت برگزار شود. که برای اولین بار این اتفاق افتاد. 


وی افزود: در بسیاری حوزه ها ورود کردیم که وظیفه ای در قبال آن نداشتیم. از نمونه این ها همکاری با اداره برق و جلب مشارکت این سازمان برای راه اندازی محل اتفاقات برق در شهر شرافت بود. پیشنهاد دادیم آموزش و پرورش برای راه اندازی مدرسه کار و دانش ورود پیدا کند و گفتیم به صلاحدید خودتان محلی را انتخاب کنید و ما آن را اجاره کنیم. حتا در تجهیز مدرسه هم ما تا بخشی اقدام خواهیم کرد. دوستان هم قول دادند تا شهریور ماه انشاءالله این کار را به نتیجه برسانند. 

همچنین در جلسه ای که دکتر حاجتی مدیر سازمان برنامه و بودجه استان در شوشتر حضور داشتند از ایشان درخواست کردیم که با توجه به مشکلات موجود در بحث آموزش و پرورش شرافت و کمبود فضای آموزشی اعتباری برای این موضوع در نظر بگیرند که مقرر شد با همکاری طرفین ما زمینی به وسعت 8 هزار متر برای احداث دو مدرسه دخترانه و پسرانه در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم. 

شهردار شرافت با اشاره به ارتقای درجه این شهرداری عنوان کرد: شهرداری شرافت از بدو تاسیس دارای درجه یک بود، که دوستان قبل از ورود ما برای ارتقای این درجه اقدام کرده بودند و ما هم به جد آن را پیگیری کردیم. در اواخر سال گذشته توانستیم درجه شهرداری شرافت را از یک به سه ارتقا دهیم و این موفقیت ارزشمند را با همکاری پرسنل به دست آوریم.

وی به تکمیل ساختمان شهرداری اشاره کرد و گفت: از روز تاسیس شهرداری، یک خانه 150 متری به عنوان ساختمان شهرداری شرافت اجاره شده بود. شهردار قبلی زحمات بسیاری برای احداث ساختمان جدید کشیده بود اما به دلایلی متوقف شده بود که ما از روز اول به جد تمام تلاشمان را برای بهره برداری آن انجام دادیم که خدا را شکر این مهم انجام و ساختمان تکمیل شد.

فتحی در پایان اظار داشت: اگر در خدمت مردم شهر شرافت بودم تمام تلاشم را برای ادامه حرکت دو چندان در این منطقه خواهم کرد و با عشق و علاقه به مردم این شهر خدمت می کنم. در غیر اینصورت برای شهردار بعدی آرزوی موفقیت دارم و خواهش می کنم اقدامات انجام شده را ادامه داده و حرکت شکل گرفته را گسترش دهد. ضمناً از شما و همکاران محترمتان بابت اطلاع رسانی مفیدتان تشکر می کنم.

* در زیر گوشه ای از فعالیت های بخش های مختلف شهرداری شرافت در 1 سال اخیر از جمله امور عمرانی و فرهنگی را می بینید:










نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار