اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
  

سهام خزلی

یکم شهریور سالروز تولد دانشمند و پزشک مشهور ایرانی ، حکیم ابو علی سیناست که به نام روز پزشک نامگذاری شده است . در تاریخ درخشان ایران اسلامی و باورهای مقدس مردمان فرهیخته این مرز و بوم، همیشه طبیب و طبابت از احترام خاصی برخوردار بوده است . در فرهنگ غنی اسلامی ، ارزش علم سودمند پزشکی چنان است که پزشک را مظهر احیا و زنده کردن بر میشمارند . در بطن فرهنگ و زندگی اجتماعی ایرانیان نیز ، پزشک و درمان گری از جایگاه و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا حدی که بیماران نه تنها برای تسکین آلام و دردهای جسمی و یافتن راهی برای درمان آنها ، بلکه برای یافتن راه و روش صحیح در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی هم به طبیب متوسل می شوند چرا که پزشک در فرهنگ و باور مردم در کنار آگاهی از علم طبابت به فضایل والای اخلاقی هم آراسته است . 

نماد برجسته و الگوی بارز چنین اندیشوران و عالمان آگاهی ، در تاریخ پر افتخار ایران ، حکیم ابوعلی سینا است.ارتباط بسیار عمیق و عرفانی این حکیم فرزانه با امور معنوی و مجاهدت های فراوان در تبیین مفاهیم علمی از گذشته تاکنون موجب درخشش نام ایران و طب اسلامی در تمامی جهان بوده است . 

روز پزشک فرصتی بسیار مناسب است که مدیران و مسئولان عرصۀ پزشکی و بهداشت و درمان ،با همکاری پزشکان فرهیخته ، با برنامه ریزی و بهره مندی از توانایی های ملی مسئولیت خود را برای حل مشکلات پزشکان جوان بجای آورند . پزشک ضامن سلامتی انسان ها ، آرامش فکری بیماران و در یک جمله سفیر سلامتی و آرامش است که درد جسم و روح را با بزرگ منشی در سایۀ لطف خداوند مرهم میگذارد. این روز بر تمامی پزشکان متعهد و دلسوز مبارک باد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار