اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
قرار است حق آلایندگی شرکت نفت و گاز اروندان که پیش تر به حساب تهران واریز می شد به حساب خوزستان ریخته شود و ۹۵ درصد کار نیز انجام شده است.
نماینده مردم خرمشهر گفت: قرار است حق آلایندگی شرکت نفت و گاز اروندان که پیش تر به حساب تهران واریز می شد به حساب خوزستان ریخته شود و ۹۵ درصد کار نیز انجام شده است.

عبدالله سامری عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خرمشهر در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر اظهار کرد: شرکت نفت و گاز اروندان در تهران ثبت شده بود که حق آلایندگی و عوارض آن نیز به حساب شهرداری تهران واریز می شد که طبق برآوردها تا سال ۹۳، ۱۲۲ میلیارد تومان از درآمد این شرکت که حق خرمشهر است به حساب تهران واریز شده است.

نماینده مردم خرمشهر از احقاق حق خرمشهر برای دریافت حق آلایندگی شرکت نفت و گاز اروندان خبر داد و گفت: کار دریافت حق آلایندگی خوزستان تا ۹۵ درصد انجام شد و آخرین اقدام تحویل نامه محیط زیست مبنی بر آلایندگی ایجاد شده توسط شرکت نفت و گاز اروندان در خرمشهر بود.

وی توصیح داد: تقوی نژاد رئیس سازمان مالیات کشور وعده داده بود با دریافت نامه ای ازسوی محیط زیست مبنی بر گواهی ایجاد آلودگی توسط شرکت نفت و گاز اروندان در محدوده خرمشهر حق آلایندگی این شرکت به جای حساب تهران به حساب خوزستان واریز شود.

سامری با بیان اینکه با تحقق این امر مبلغ آلایندگی در اختیار شهرداری ها و دهیاری های خرمشهر قرار می گیرد، افزود: دهیاری های خرمشهر اکنون مبلغی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون اعتبار دریافت می کنند اما با دریافت حق آلایندگی سهم روستاهایی همچون روستای جدیده ۳۰۰ میلیون تومان خواهد شد که می توان با آن تمام کارهای لازم را انجام داد.

نماینده مردم خرمشهر همچنین از رایزنی برای دریافت ۱۵ میلیارد تومان حق آلایندگی پالایشگاه آبادان برای خرمشهر خبر داد و گفت: ۱۵ روز گذشته جلسه ای با حضور مدیر کل مالیاتی استان خوزستان، فرماندار خرمشهر، مدیر پالایشگاه آبادان در این پالایشگاه برگزار شد که قرار شد من به عنوان نماینده، در تهران، پیگیر ۱۰۰ میلیارد بدهی پالایشگاه بوده ودر مقابل، خرمشهر ۱۵ میلیارد تومان سهم آلایندگی دریافت کند.

وی افزود: این مبلغ به حساب شهرداری های خرمشهر و مینوشهر واریز خواهد شد و بدون شک اقدام مهمی برای کمک به این دو شهرداری است.

سامری در ادامه به تشریح مشکلات فاضلاب خرمشهر و مینوشهر پرداخت و از رفع بخش قابل توجهی از این مشکلات خبر داد و اظهار کرد: به بحث فاضلاب مینوشهر در کنار سه منطقه کوی نخل، کوی فیصلی و زویجات خرمشهر پرداخته و مقرر شد مشکل فاصلاب این مناطق با همکاری اداره کل آبفا خوزستان و منطقه آزاد اروند رفع شود.

وی توضیح داد: قرار است منطقه آزاد مبلغی هزینه کرده و اداره کل آبفای خوزستان نیز از محل اوراق خزانه با تقسیم مناطق نسبت به رفع مشکل ورود کند.

سامری به طولانی شدن انجام پروژه ساحل اروند صغیر در مینوشهر هم اشاره کرد و گفت: در مورد پروژه ساحل سازی سوء استفاده هایی انجام گرفته و پرونده آنها نیز در دادگاه در دست بررسی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار