شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۷

کار‌شناس مسئول بهداشت و پیشگیری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از کمبود 350 مربی بهداشت در مدارس استان خبر داد.

امید مقیمی در گفت‌وگو با فارس ، تعداد مدارس استان خوزستان را بیش از 4 هزار واحد فضای آموزشی اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تنها 400 مربی بهداشت در سطح استان وجود دارد.

وی ادامه داد: توسعه آموزش سلامت برای همه مخاطبان، دانش آموزان، کارکنان، والدین و توسعه مدارس مروج سلامت با رویکرد استقرار مدیریت سلامت در محورهای هشت‌گانه سلامت مدارس با مشارکت همه عوامل ذی‌نفع در مدرسه از مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش در حوزه سلامت است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خوزستان، توسعه نظام مراقبت از سلامت جسمانی دانش آموزان با همکاری ادارات مختلف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از دیگر برنامه‌ها و سیاست‌های کلی حوزه سلامت آموزش و پرورش در سال 91 عنوان کرد.

مقیمی توضیح داد: با توجه به دستور و مصوبه ریاست جمهوری، معاونت تربیت بدنی و سلامت در آموزش و پرورش ایجاد شده که به طور مستقل در دو زمینه سلامت و تربیت بدنی دانش آموزان فعالیت‌های سیاستی، اجرایی و عملیاتی را در سطح کشور هماهنگی می‌کند.

کار‌شناس مسئول سلامت و پیشگیری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، عنوان کرد: این فعالیت‌ها در این دو حوزه براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه پنجم توسعه عملیاتی خواهد شد.

وی اجرای این فعالیت‌ها در سطح مدارس و در بین دانش‌آموزان خوزستانی را ضروری عنوان کرد و گفت: به منظور اجرای این فعالیت‌ها، آموزش و پرورش خوزستان نیاز خود برای استخدام مربی بهداشت را به وزارتخانه اعلام کرده و امیدواریم سهمیه استان در بخش استخدام مربیان بهداشت بر اساس نیاز باشد.


 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار