شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
ترک زاده معاون سرمایه گزاری سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد
ظهر امروز نشستی بین جمعی از مسولین گردشگری کشور عراق و منطقه آزاد اروند در ساختمان منطقه آزاد اروند برگزار شد .طی این نشست ترک زاده معاون سرمایه گزاری منطقه آزاد اروند از رایگان شدن ویزا برای عراقی ها خبر داد.
 شوشان / خرمشهر : توجه به حضور مدیران شرکت های معتبر گردشگری استان بصره عراق در منطقه آزاد اروند و بازدید از پتانسیل های گردشگری منطقه جهت توسعه توریسم جلسه ایی در ظهر روز جمعه سوم شهریور ماه در سالن کنفرانس منطقه آزاد اروند برگزار شد .

در ابتدا خیاط زاده رئیس اتاق بازرگانی آبادان از موقعیت مناسب خوزستان برای گردشگری و انواع توریسم خبر داد و ایران را از نظر قیمت و هزینه برای عراقی ها بسیار مناسب دانست . همچنین وی از احداث اتاق بازرگانی ایران در بصره خبرداد .

اسدیان جانشین مسٶل گردشگری منطقه آزاد نیز افزود : ما از مشکلات آژانس داران دوطرف ایرانی و عراقی مطلعیم و راهکارهایی را برای مرتفع کردن این مشکلات تدارک دیدیم که بزودی بکار خواهیم بست . همچنین ما تورهای سه روزه ای ویژه ی گردشگران عراقی در کل خوزستان تدارک دیدیم که طی آن میتوانند به کارهای درمانی ، تجاری و گردشگری خود بپردازند.

در ادامه جلسه تعدادی از آژانس داران و مسولین گردشگری عراقی سوالات و پیشنهادات خود رابرای کیفیت بخشی به صنعت توریسم بیان کردند که بطور خلاصیه میتوان به موارد زیر اشاره کرد :  درخواست همکاری و همدلی بیشتر طرفهای ایرانی برای جذب توریستهای عراقی ، درخواست رایگان یا ارزان تر شدن ویزا ، تعجیل در پذیرش مسافرین بیمار که برای درمان به ایران خواهند آمد ، کاهش هزینه بلیط کشتی بصره خرمشهر ، افزایش کیفیت و کمیت اتوبوسهای ایرانی ویژه ی گردشگری ، ساماندهی بیمه ی گردشگری ،  رعایت حق و حقوق گردشگران در خصوص هزینه و قیمتها و......

ترک زاده ضمن پاسخ به سوالات از رایگان شدن ویزای ایران برای عراقیها خبر داد. ترک زاده در توضح این خبر افزود : از هفته ی آینده عراقی ها میتوانند با خودروهای خود بدون پرداخت ویزا به منطقه آزاد وارد شوند . این سازوکار که باهماهنگی استاندار خوزستان و رئیس منطقه آزاد اروند پیش بینی شده فقط مخصوص تردد در منطقه آزاد اروند است. ما برای ورود بیماران برای درمان به دیگر مناطق کشور ویزای ارزان را تدارک دیدیم که آنهم از هفته ی آتی در دسترس خواهد بود . 

ترک زاده همچنین از اختصاص وام با تسهیلات مناسب برای آژانس داران ایرانی خبر داد تا بتوانند خدمات بهتر به گردشگران ارائه دهند .





                               

                                        
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار