شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
دبیر هیات دو و میدانی خوزستان از تاسيس پنج انجمن این رشته در حاشيه كلانشهر اهواز برای اولین بار در تاریخ  دو و میدانی استان خبر داد. 

سعید پویا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، درخصوص وضعیت دو و میدانی استان، اظهارکرد: هیات دو و ميداني خوزستان قصد دارد با شناسايي افراد نخبه و مستعد در تمامي ماده هاي این رشته علاوه بر استفاده مفيد از پتانسيل های استان، زمينه را براي رقابت با كيفيت در سنين پايه فراهم کند.

وی افزود: دو و ميداني از نظر تعدد ماده و توزيع مدال در سال، گسترده ترين رشته ورزشي در دو بخش آقايان و بانوان است و رسیدن به این مهم تنها با استفاده از خرد جمعي و جذب حداكثري ورزشكار قابل دستيابي است.

دبیر هیات دو و میدانی خوزستان گفت: با يك حساب ساده می توان مشاهده کرد که بيش از ٧٠٠ مدال در سطح قهرمانی دو و ميداني كشور طي يكسال توزيع مي شود و بر این اساس نیز چشم انداز هيات دو و ميداني خوزستان، افزايش سهم مدال آوری استان در کشور است و تمامي برنامه ها و خط مشي هيات نیز رسيدن به اين مهم با پشتوانه اعضاي خانواده دو و ميداني خوزستان می باشد.

وی بیان کرد: هيات دو و ميداني خوزستان قصد دارد با حمايت متوليان ورزش استان و كلانشهر اهواز، پنج انجمن دو و ميداني را در مناطق حاشيه نشين عين دو، ملاشيه، ام الطمير، شهرك آغاجاري و كيانشهر تاسيس كند تا علاقه منداني كه براي فعاليت در رشته دو و ميداني نمي توانند به صورت روزانه به استاديوم تختي اهواز بيايند با ساماندهي و زیر نظر مربيان مجرب در مناطق خود در ماده هاي دو و ميداني تمرين كنند، ضمن این که هیات استان هم روند تمريني، پيشرفت و نتايج آن ها را زیر نظر دارد تا بتواند از پتانسيل موجود در كلانشهر اهواز نهايت استفاده را براي پيشرفت دو و ميداني خوزستان داشته باشد.

پویا گفت: دو و ميداني خوزستان از آغاز سال ٩٦ تا كنون پنج مسابقه قهرماني استان و انتخابي را در سنين مختلف و در هر دو بخش آقايان و بانوان برگزار كرده است. همچنين ليگ دو و ميداني استان كه جان دوباره اي به اين ورزش در در استان بخشيد، از محسنات تلاش همگاني جامعه ورزش دو و ميداني استان بود كه تا كنون دو مرحله از این در هر دوبخش آقايان و بانوان را پشت سر گذاشته ايم و قصد داريم اگر شرايط و حمايت هاي لازم صورت پذيرد، مرحله سوم و پاياني را هم در ماده هاي بيشتري برگزار كنيم. برگزاری لیگ قطعا روزنه امیدی هم در بحث انگيزشي ورزشكاران و هم در بخش دانش افزايي و فعاليت بيش از پيش داوران و عوامل اجرايي خواهد بود.

وی افزود: با توجه با تعدد توزيع مدال در اين رشته حمايت و پشتيباني از  سوي متوليان امر نیز نويد بخش روزهاي روشن و پر از افتخار براي دو و ميداني استان و در نهايت ورزش خوزستان خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار