شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
گزارش شوشان از همایش نقش زنان در توسعه خوزستان / آیت الله حسن زاده: نقش زن در توسعه به حضور فیزیکی آن ها ختم نمی شود / حضور زنان در مناصب اجتماعی و سیاسی اهمیت دارد
وقتی زنی در این شورا حضور نداشته باشد چگونه می‌توان در خصوص مشاغل خانگی در شورای شهر بحث کرد؟
   


شوشان: آیت الله حسن زاده در همایش «نقش زنان در توسعه استان» با محوریت بررسی نقش زنان در توسعه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان که صبح امروز چهارم شهریور ماه در اهواز برگزار شد، با بیان این که بحث نقش زن در جامعه یک مسئله تاریخی است که جایگاه زن در عالم آفرینش را نشان می‌دهد، اظهار کرد: زنان در تمدن سازی نقشی برجسته داشته اند و در قرآن هم به نقش تمدن سازی بانوانی مانند حضرت مریم، حضرت خدیجه و آسیه اشاره شده است. علاوه بر آن، قرآن به شکل صریح و روشن اشاره می‌کند که هر کس(زن و مرد)عمل صالح و کار شایسته انجام دهد و مؤمن باشد به او یک زندگی پاک می‌دهیم. 

وی با تاکید بر لزوم دوری از افراط و تفریط و رعایت اعتدال در کارها گفت: در همه زمینه‌ها حتی خداشناسی باید نگاه اعتدالی داشت. در برابر جریان تاریخی نقش زن، ظهور فمنیست عکس العملی در برابر نگاه غلط تاریخی به زن بوده است. نگاه ما به غرب برای بررسی جایگاه زن باید به دور از افراط و تفریط باشد و نباید بگوییم دیدگاه آنان به طور کامل درست یا غلط است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که حضور زنان در مناصب اجتماعی فرصتی برای تقویت نقش زن در خانواده است، عنوان کرد: زن را آن گونه که هست باید دید و نباید فکر کنیم نقش زن در توسعه جامعه تنها به حضور فیزیکی زنان در جامعه ختم می شود. مهمترین واحد در جامعه خانواده است و استحکام و تعالی آن به نقش مادر برمی گردد بنابراین حضور زنان در مناصب اجتماعی و سیاسی باید فرصتی برای تقویت نقش زن در خانواده باشد.

وی افزود: حضور زنان در مناصب اجتماعی و سیاسی اهمیت دارد و عدم حضور زنان در جایی مثل شورای شهر باعث می شود مواردی مثل بحث مشاغل خانگی در اولویت نباشند. اکنون زنان هیچ جایگاهی را در شورای شهر اهواز اشغال نکرده‌اند؛ وقتی زنی در این شورا حضور نداشته باشد چگونه می‌توان در خصوص مشاغل خانگی در شورای شهر بحث کرد؟

حسن زاده نقش مادر را در جامعه بی بدیل دانست و گفت: رییس جمهور پیشین آمریکا یکی از افتخارات دوران شغلی خود را اعطای حقوق قانونی هم‌جنسگرایان می دانست در حالی که این کار به معنای سستی بنیان خانواده است و همان چیزی است که غربی‌ها از آن رنج می‌برند.

وی با بیان این که «یک جامعه ایده آل، یک امت وسط با مشارکت زن و مرد است» تاکید کرد: نقش بانوان برای تحکیم بنیان خانواده باید در نظر گرفته شود ولی در کنار آن زنان و دختران ما باید به وظایف خود در خانواده آگاه شوند و خود بانوان برای خودشان تصمیم گیری کنند. 

امام جمعه موقت اهواز گفت: باید تلاش کنیم به آموزه های دینی و احکام شرعی عمل کنیم. اکنون در خانواده‌های سنتی مذهبی حرفی از ارث دختر زده نمی شود و یا نظر وی را در بسیاری مسایل جویا نمی شوند و دختران هم از این موضوع احساس ناراحتی نمی‌کنند در حالی که این موضوعات از بدیهیات شرع است و باید در خانواده‌های سنتی مذهبی رعایت شود.

































نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار