اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان گفت: در یک سال گذشته 395 هزار و 570 میلیارد ریال خرید کالا توسط دستگاه ها و ادارات در استان انجام گرفت که 62 درصد از این میزان خرید درون استانی انجام گرفته است.

به گزارش ایرنا مسعود صدری یکشنبه در جشنواره استانی شهید رجایی در چهارمین روز هفته دولت در سالن اجتماعات شهید هاشمی استانداری خوزستان بیان کرد: در یک سال گذشته از این رقم 107هزار و 680میلیارد ریال خرید خارج از استانی انجام گرفته است.
وی با اشاره به حرکت به سمت خزانه داری الکترونیک توسط این اداره کل افزود: بر این اساس تمامی دستگاه های اجرایی باید حساب های بانکی خود را در بانک مرکزی متمرکز کنند.
صدری افزود: با تمرکز حساب های بانکی دستگاه های اجرایی در بانک مرکزی تعداد حساب های دولتی کاهش می یابد و نقل و انتقال پول برای دستگاه ها لحظه ای انجام می شود و حساب همه دستگاه های اجرایی به صورت لحظه ای قابل مشاهده است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان افزود: با تمرکز حساب دستگاه ها در بانک مرکزی در سال 1394 پنج هزار و 804 حساب برای دستگاه های اجرایی در استان افتتاح شد که هم اکنون این تعداد حساب به 2 هزار و 70 حساب کاهش یافته است.
وی افزود: پارسال چهار هزار و 851 چک برای انتقال وجه به دستگاه های اجرایی صادر شد که در پنج ماهه امسال با الکترونیکی شدن حساب ها این تعداد به 358 چک کاهش یافته است در حدود 82 درصد صدور چک برای انتقال وجه به دستگاه ها و ادارات کاهش یافته است.
صدری عنوان کرد: همچنین پارسال یک هزار و 170 میلیارد ریال اوراق خزانه به دستگاه ها پرداخت شد.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره محاسبه اموال دولت عنوان کرد: هیچ کس نمی تواند به طور مشخص میزان اموال غیر منقول دولت را بیان کند به همین منظور سامانه ای برای ثبت اموال دولت در اختیار دستگاه ها و ادارات راه اندازی شده که در کل کشور 343 هزار سند دولتی تاکنون در آن ثبت شده و سهم استان از این آمار 16 هزار و 102 سند است.
وی همچنین با اشاره به خودروهای در خدمت دستگاه های اجرایی اظهار کرد: 12 هزار و 247 خودرو که در اختیار دستگاه ها و ادارات دولتی بودند از خدمت خارج شدند و هم اکنون هشت هزار و 945 خودرو در اختیار دستگاه های اجرایی است.
صدری همچنین عنوان کرد: تا سال 1393 یک هزار و 960 خودرو پلاک سفید در اختیار دستگاه های دولتی بود که این تعداد تا کنون به 126 پلاک کاهش یافته است.
درادامه این آئین مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان عنوان کرد: هفت بندر در استان با ظرفیت صادرات و واردات 58 میلیون تن کالافعال هستند که بندر امام خمینی (ره) به عنوان یکی از بزرگترین بنادر استان و کشور سالانه 65 میلیون تن کالا در این بندر جا به جا می شود.
سعد الله عبدالهی گفت: بندر امام خمینی (ره) در استان 80 درصد صادرات و واردات محصولاتی همچون دانه های روغنی و غلات و 94 درصد محصولات پتروشیمی کشور را انجام می دهد.
وی با اشاره به اینکه هفت هزار و 500 نفر در بندر امام خمینی (ره) مشغول به کار هستند افزود: بندر امام (ره) بندر نسل سوم است که به سمت پیشرفت لجستیک در حال حرکت است و با جذب سرمایه گذار در ایجاد کارخانه های تولیدی نیز فعال است به عنوان مثال با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال کارخانه نورد فولاد در این بندر تا اواسط سال آینده افتتاح می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان نیز درادامه این جشنواره افزود: در این جشنواره بر اساس مصوبه شورای راهبری توسعه مدیریت استان دستگاه های اجرایی برتر انتخاب شدند.
امید حاجتی با اشاره به اینکه از سال 75 جشنواره شهید رجایی در حال برگزاری است بیان کرد: ارزیابی دستگاه ها همواره انتقاداتی را به دنبال خواهد داشت و امسال در این جشنواره نیز بخشی به عنوان شاخص اختصاصی خوزستان در نظر گرفته شد که بر اساس آن دستگاه ها ارزیابی شدند که شامل بخش های همچون ارزیابی عملکرد دستگاه ها در سند آمایش سرزمین، برنامه های توسعه ای استان، ارزیابی پروژه های استانی و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: در ارزیابی که برای این جشنواره از دستگاه های اجرایی انجام گرفت متاسفانه برخی مدیران همکاری نداشتند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اظهار کرد: در سال 1393بالغ بر 102 دستگاه اجرایی برای این جشنواره ارزیابی شد که امسال این تعداد به 75 دستگاه کاهش یافت و از این تعداد به دلیل همکاری نکردن برخی دستگاه ها 62 دستگاه اجرایی ارزیابی شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار