شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
یکشنبه ۵ شهریور هم‌زمان با چهارمین روز از هفته‌ی دولت، طی مراسمی اداره‌ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هندیجان به صورت رسمی افتتاح شد.

این مراسم با حضور کوروش مودت فرماندار هندیجان، محمدعلی خلیلی معاون گردشگری خوزستان)، امید نوری مسوول امور شهرستان های اداره کل استان، خالق شعبانی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت هندیجان، خسرو حیاتی رییس آموزش و پرورش هندیجا) و تنی چند از کارشناسان میراث فرهنگی استان و فعالان حوزه تاریخ هندیجان در محل "خانه‌ی هندیجان" برگزار و دفتر نمایندگی اداره نیز رسماً در این مکان مستقر شد.

همچنین طی این مراسم اکرم ندیمی پور به طور رسمی به عنوان اولین رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هندیجان معرفی شد و کار خود را آغاز کرد.

محمدعلی خلیلی،معاون گردشگری خوزستان، در این مراسم ضمن ابلاغ پیام تبریک دکتر خسرو نشان مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان به ندیمی پور برای وی در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد و از او خواست تا تمام تلاش خود را در جهت احیای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هندیجان به کار گیرد.

گفتنی است شهرستان هندیجان یکی از شهرهای تاریخی ایران با قدمتی بیش از ۳۰۰۰ سال، در جنوب شرقی استان خوزستان و در ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر ماهشهر و در شمال خلیج فارس قرار گرفته‌است و  رودخانه‌ای موسوم به زهره نیز این شهر را به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند.

آثار قدیمی تپه‌های باستانی پهکان (پهکون) در مدخل شهر هندیجان، تپه‌های مارضا در جنوب بندرهندیجان، ویرانه‌های بندر قدیمی و تاریخی مهروبان در قریه امامزاده عبدالله و تپه باستانی صاحب الزمان بخشی از مکان های تاریخی این شهرستان تاریخی هستند. افزون بر این، شهرستان هندیجان به دلیل آن که از دیرباز بندر فعالی بوده و دارای قدمت بسیاری در دریانوردی است، قابلیت های بالایی در گردشگری دارد. همچنین این شهرستان دارای هنرهای دستی خاص می باشدکه اینک افتتاح دفتر نمایندگی اداره کل استان در هندیجان در راستای احیای این هنرها را باید به فال نیک گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار