اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
شوشان خرمشهر : شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان مدتهاست بیش از آنکه پایبند اصول اصلاح طلبی و مردمداری و شایسته سالاری باشد ، درگیر خودکامگی و سیاستزدگی شده است . ضربه ای که این بی درایتی و خط مشی غلط به اصلاحات خوزستان زده است را شاید هیچ رقیب یا دشمن خارجی نمیتوانست حتی تصور کند . آزادگی و احترام به گفتمان و تعامل با تفکرات مختلف اصلاح طلبی  جای خود را به قدرت طلبی مفرط و فعالیت برای امتیاز گیری داده است .  
اشتباهات پی در پی شورای هماهنگی ، اصلاحات  را در خوزستان به محاق سقوط سیاسی رسانده و به حدی در این خیال خام تکروی غرق است که با تمامیت خواهی مطلق، جز به حکم زور و تطمیع ، جایی برای دیگر تفکرات همسو باز نمیکند . 
شاید اوج علنی شدن این انحصار طلبی در انتصاب رٶسای ستادهای مختلف روحانی در استان نمود یافته باشد . دعواهای سیاسی پیاپی و قهر و آشتی های نخ نما و بچه گانه ی اعضا برای گرفتن پست و سمت در ستادها به امید کسب جایگاهِ بهتر ، از نمونه های این بازی بچه گانه است . 
ضعف های سیاسی  و اجرایی استاندار بحدی عیان است که کمتر دولتی بعد از این  رغبت خواهد کرد ایشان را بکار گیرد ، و دراین وانفسای آزادگی و منفعت طلبی ، شورای هماهنگی بجای قرار گیری در جایگاهی عاقلانه و منصفانه ، در بیانیه ای سراسر سازشکارانه ، ندای مدح و ثنا سر میدهد . 
اهداف و آرمانهای اصلاح طلبی هرچه که بود ، قطعا این ضعف مفرط عقیده و منفعت طلبی و انحصار طلبی در آن جایی نداشت . 
چه بسا اصلاح طلبانی که به امید فعالیت مثبت سیاسی اجتماعی جذب شده بودند ولی با مشاهده ی این ساختار معیوب  دلسرد گشته و عطای امید را به لقای تدبیر بخشیده و از اصلاحات تبری جسته اند. 

این وضعیت در شهرستانها نیز کم از مرکز استان نیست . کسانی که بی منت در پاسداری از اصلاحات و کسب رای دولت تدبیر و امید پابه میدان گذاشته ، پس از انتخابات شاهد بی رغبتی مسولین شوراها در مرکز حتی برای شنیدن نظراتشان بودند چه برسد به مشورت .
در این برهه ی تاریخی ، شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان، با ضعف مفرط ساختار ، عدم وفاداری به سیاست های کلی اصلاحات ، سیاستزدگی و منفعت طلبی بی مهابا و عدم سعی در حفظ انسجام اعضایش در شهرستانها ، جز سرافکندگی و ضعف و دلسردی چیزی برای اصلاح طلبان خوزستان نداشته و ندارد .
از  استانداری که در بحبوحه ی حوادث طبیعی ، قطع آب و برق ، رد صلاحیتهای گسترده ، تخلفات انتخاباتی ، انتصابات غیر همسوی دولت و همفکران  ، ردپای بزرگی از بی تاثیری و بی تجربگی از خودبجای گذاشته ، قطعا  جز با کسب منافع نمیتوان دفاع کرد.
قطعا زمان  زیادی برای بازیابی فرصتهای از دست رفته و جذب موافقان از یاد رفته باقی نمانده است ،اما پیشنهاد میشود از همین مجال باقی مانده استفاده شود و تا مرگ کامل اصلاحات خوزستان بدست شورای ناهماهنگ هماهنگی اصلاحات رقم نخورده است ، با تغییر این شیوه ی "کسب رضایت همگان برای گرفتن امتیاز" به مسیر درست و سازنده ی اصلاحات ، رمقی به جان این تفکر در خوزستان دمیده شود .


(تاریخ فراموش نخواهد کرد)
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار