شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
خبرگزاری کره شمالی چهارشنبه گزارش داد کیم جونگ اون رهبر این کشور هدایت پرتاب یک موشک بالستیک را که سه شنبه شلیک شد، برعهده داشت و این اقدام «مقدمه ای بر احاطه کردن گوام» است.
به گزارش ایرنا از رویترز، خبرگزاری کره شمالی به نقل از رهبر این کشور نوشت: رزمایش اخیر برای پرتاب موشک بالستیک که مثل یک جنگ واقعی بود، اولین گام ارتش خلق کره برای انجام عملیات نظامی در اقیانوس آرام و مقدمه ای معنادار برای احاطه کردن گوام است.
گوام جزو قلمرو آمریکا در اقیانوس آرام است.
 
تارنمای سی.ان.ان هم نوشت که پرتاب این موشک تحت نظارت کیم جونگ اون صورت گرفت و وی «از عملکرد این موشک بسیار راضی بود.»
 
کره شمالی روز سه شنبه موشک بالستیک «هواسونگ-12» شلیک کرد که از فراز ژاپن عبور کرد.
به دنبال این اقدام، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد که «همه گزینه ها» روی میز است.
 
ترامپ در بیانیه ای که توسط کاخ سفید منتشر شد، گفت: اقدامات تهدیدآمیز و بی ثبات کننده تنها به انزوای بیشتر کره شمالی در منطقه و میان کشورهای دیگر منجر می شود.
 
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز درباره آزمایش موشکی کره شمالی اظهار داشت: این قابل قبول نیست. آنها تک تک قطعنامه های شورای امنیت را نقض کرده اند.
 
آمریکا و ژاپن خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت شده بودند که این جلسه دیشب برگزار شد.
 
تنش ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ به دلیل رزمایش های نظامی آمریکا و متحدانش در شرق آسیا و آزمایش های موشکی کره شمالی افزایش یافته است.
 
ترامپ هشدار داده بود که اگر کره شمالی ایالات متحده را تهدید کند «با خشم و خشونت» مواجه می شود. کره شمالی نیز اوایل ماه جاری میلادی تهدید کرده بود چهار موشک هواسونگ-12 به نزدیکی گوام شلیک می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار