آخرین اخبار
کد خبر: ۷۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
وقوع صداهای عجیب آسمان در روستای دربند آستارا روز گذشته توسط بسیاری از شهروندان این شهر گزارش شد

روز گذشته فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در این فیلم صدایی عجیب از آسمان شهر آستارا شنیده می شد.

پدیده ی شنیده شدن صداهای عجیب در آسمان در یکی از روستاهای شهرستان آستارا به نام دربند به وقوع پیوسته است.

علت شنیده شدن صداهای عجیب از آسمان آستارا:

برخی از منابع خبری به نقل از ناسا اعلام کرده اند که شنیده شدن این گونه صداها از آسمان طبیعی است.

ناسا چندین بار اعلام کرده که ایجاد این صدا به علت برخورد ابرها در ارتفاع های زیاد است که به علت تماس امواج و الکترون ها و فوتون های رسیده از خورشید که در میدان مغناطیسی زمین اسیر میشوند و باعث افزایش فشار میشود، هرچند باز هم این سوال مطرح است که چرا قبلا چنین صدایی شنیده نمیشده. بسیاری دیگر نیز عقیده دارند این صدا در واقع مربوط به اثرات ازمایش سلاح هارپ است.

توضیحات کارشناس نجوم در مورد شایعه صداهای عجیب در آسمان آستارا

خسرو جعفری زاده: در فیلمی که با این موضوع منتشر شده کاملا مشخص شده است که صدا از آسمان نیست و از همان محدوده است. به احتمال زیاد این صدا صدای دستگاهی صنعتی (برشکاری ابزار دقیق) بوده و به هیچ عنوان نمی تواتد صدای برخورد ابرها باشد

شنیده شدن صدای عجیب از آسمان:

شنیده شدن صدای عجیب از آسمان در برخی از کشورهای دیگر هم از جمله کشورهای آفریقایی و اروپایی همچنین در آمریکا نیز گزارش شده است.

تا به امروز بیش از ۱۰۰۰گزارش و ویدئو مربوط به این صدای عجیب گزارش شده است.

مدت زیادی است که مردم نیمکره ی شمالی صدایی عجیب از اسمان میشنوند، این صدا برخلاف هام و بلوپ که در فرکانس های زیر هستند یک صدای عادی اما بسیار بلند است که هراز چند گاهی شنیده میشود، به نظر میرسد شنیده شدن این صدا مربوط به ۵۰ سال اخیر است و قبل از ان چنین چیزی اتفاق نیوفتاده است.

کشورهای کانادا و سوئد بیشترین گزارش از شنیدن این صدا را دارند، تاثیر این صدا به حدی است که تا به حال بارها در اخبار و شبکه های ملی کشورها درمورد ان گزارش پخش شده است.

پروژه هارپ چیست؟

هارپ پروژه‌ای علمی است و از طریق آن دانشمندان با ایجاد تغییراتی در یونوسفر که دورترین و ناشناخته‌ترین بخش جو زمین است امکان مطالعه در مورد آن را پیدا کرده و آن را به صورت یک آزمایشگاه طبیعی درمی‌آورند. هارپ این کار را با امواج رادیویی فرکانس بالا که توسط رادارهای خود منتشر می‌کند انجام می‌دهد. بخشی از این امواج در ارتفاع ۱۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتری از سطح زمین جذب شده و باعث افزایش شتاب الکترون‌ها در آن منطقه و در نتیجه گرم شدن یونوسفر می‌شوند. هارپ در دوران جنگ سرد با این هدف راه‌اندازی شد که روش‌هایی را برای ارتباط با زیردریاییهای مجهز به سلاح اتمی کشف کند. این زیردریایی‌ها در آن زمان اهمیت استراتژیکی فراوانی داشتند چرا که اصل «تضمین نابودی متقابل» در جنگ اتمی را محقق می‌ساختند. اما این پروژه حتی از قبل از ساخت خود با شایعات فراوانی در مورد هدف و کاربردهای آن گره خورده‌است. تئوری‌های توطئه گوناگونی در مورد آن مطرح شده و از انتشار پرتوهای مرگ تا کنترل ذهن به آن نسبت داده شده است. تکمیل هارپ حدود دو دهه طول کشیده و ۲۵۰ میلیون دلار هزینه‌های ساخت و عملیاتی آن بوده‌است.

اینکه امکان کنترل آب و هوا و غیره توسط پروژه‌هایی مثل هارپ از طرف افرادی چون جسی ونتورا با عنوان «نظریات توطئه» مورد بررسی قرار گرفته اما منابع متعدد دیگری نیز، از جمله نیروی هوایی آمریکا،این مباحث را مورد بررسی قرار داده‌اند. لیکن با اینکه چنین موضوعاتی از طرف منابع مختلف بسیاری مطرح گردیده‌اند، اما هیچگونه سند یا مدرک مستدل علمی در پشتیبانی از تأثیرات هارپ و ادعاهای مربوطه تا کنون در مجامع علمی مطرح و یا منتشر نگردیده، و توسط بسیاری از منتقدین «افسانه»و «نظریات توطئه‌انگیز» اطلاق گردیده‌اند.

نام:
ایمیل: