شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
در اولین روز از بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان نمایش «امپرسیون جیغ بنفش» از شهرستان امیدیه در تالار آئینه اهواز به روی صحنه می‌رود.


به گزارش خبرنگار ایسنا ـ منطقه خوزستان، در اولین روز بیست و نهمین جشنواره تئاتر خوزستان نمایش «امپرسیون جیغ بنفش» کاری از گروه فرهنگی هنری نیکان به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی حمزه حمید از شهرستان امیدیه به روی صحنه می‌رود.

این نمایش پیشتر در تاریخ 1/5/96 به مدت 10 شب در پلاتو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان امیدیه روی صحنه رفته بود و حالا هشتم شهریور اولین روز از بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در مجموعه فرهنگی هنری تفریحی آینه اهواز ساعت 17:00 به روی صحنه می‌رود.

نمایش «امپرسیون جیغ بنفش» دارای خط قصه ای ساده است و روایتی است از اتفاقی مبهم در ساعت ده شب در پشت چراغ قرمز و در کنار یک کلوب شبانه، که دو دختر و سه پسر به عنوان شاهدانی دربند به نقل موقعیتی این ماجرا می‌پردازند.

حمزه حمید کارگردان جوان این اثر نمایشی در یادداشتی در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر استان خوزستان نوشت: «جشنواره مکانی است برای نشان دادن و نمایش پتانسیل های نهفته ای که سالها و ماه ها برای آنها تلاش شده و وظیفه بزرگی همچنان اعتلای هنر را بر دوش می کشد و تئاتر زبانی است ساده برای بازگویی گفته های پیدا و پنهان ، به زبان هنر.»

در این نمایش حمزه حمید، امین چراغی، عدی مولیات، آوا حفیظی و حدیث عبادی به عنوان بازیگر ابقای نقش می کنند.

سایر عوامل نمایش «امپرسیون جیغ بنفش» عبارتند از: مهدی درویش، علی اصغر همتیان و عقیل راشدی (مشاور کارگردان)، مانی هنرآوازی (دستیار کارگردان)، حمزه حمید (طراح صحنه و نور)، ثنا چراغی (منشی صحنه)، مهران ستایش و ایمان شریفی (دستیار صحنه)، حسین فردزاده (نورپرداز)، عبدالله بهدارولی (آهنگساز)، استودیو صبا امیدیه (ضبط نریشن)، مهران ستایش (صدابردار)، ایمان شریفی (عکاس)، محمدرضا هدایتی نژاد (تصویربردار).

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان از 8 الی 11 شهریورماه 1396 به دبیری ناصر چنانی در شهرستان اهواز در حال برگزاری است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار