اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
معاون اجرایی مؤسسه جهاد نصر:
معاون اجرایی مؤسسه جهاد نصر گفت : تاکنون 312 هزار هکتار از فاز اول طرح احیای زمین های کشاورزی در 19 شهر خوزستان و سه شهر ایلام احیا شده است .
شوشان: حسن علاقه بند اظهار کرد: با حمایت هایی که دولت تدبیر و امید داشته و درپی سفر رئیس جمهور در مهر ماه سال 92 ، شرایط طرح احیای اراضی کشاورزی تغییر کرده که با حمایت های صورت گرفته با تأیید و پشتیبانی مقام معظم رهبری یک و نیم میلیون دلار برای انجام این کار بزرگ اختصاص یافته است . 

وی ادامه داد : حدود 14 هزار کیلومتر شبکه آبیاری در 260 هزار هکتار اجرا شده و از این میزان 27 هزار کیلومتر زهکش زیرزمینی در یکصدو73 هزار هکتار ایجاد شده است. 


وی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف منابع آبی ادامه داد :بحث صرفه جویی و افزایش راندمان آبیاری یکی دیگر از مباحث مطرح دراین طرح است که یکصد و 6هزار هکتار تا پایان طرح به سیستم آبیاری تحت فشار (سامانه نوین آبیاری) تجهیز می شود و در فاز دوم نیز انتظار داریم 30 درصد پروژه به آبیاری تحت فشار اختصاص پیدا کند. 

علاقه بند گفت : بستر کار برای کشت حدود 60 هزار هکتار چغندرقند فراهم شده که با ساخت کارخانه های مورد نیاز با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی شاهد ارتقای تولید هستیم . 

معاون اجرایی مؤسسه جهاد نصر ادامه داد : اجرای فاز دوم این طرح با هدف توسعه اقتصادی است که باپیگیری های استاندار خوزستان و برگزاری جلسات مختلف در تهران تا به امروز اختیاراتی را در بحث تخصیص آب برای شروع پروژه به خوزستان داده اند . 

وی تخصیص آب در فاز دوم و تأمین اعتبارات و نقدینگی را دو موضوع مهم در اجرای این طرح عنوان کرد و ادامه داد : در فاز اول کارهای معوقه وزارت جهاد کشاورزی را انجام داده ایم و در فاز دوم تأمین آب شبکه های اصلی و فرعی را با همکاری وزارت نیرو و جهاد کشاورزی به مرحله اجرا می رسانیم. 

معاون اجرایی مؤسسه جهاد نصر خاطر نشان کرد : حدود 3.5 میلیارد دلار برای اجرای فاز دوم این طرح اختصاص یافته است که از محل فاینانس خارجی و صندوق توسعه ملی تأمین می شود . 

نمایشگاه هفته دولت ازشنبه چهارم شهریور به مدت پنج روزبا حضور 30 دستگاه اجرایی و بیش از 45 غرفه در محل نمایشگاه بین المللی اهواز آغاز به کار کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار