شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
پروژه برج تقطیر ساخته شده توسط اساتید دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران اهواز، کارگاه تخصصی جوش و مجتمع کارگاهی و آموزشی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران اهواز در آخرین روز از هفته دولت، رونمایی و افتتاح شدند.
به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، امروز چهارشنبه (هشتم شهریورماه) پروژه پژوهشی برج تقطیر ساخته شده توسط اساتید و مهندسان گروه صنایع شیمیایی آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران اهواز با حضور دکتر ناصر شمس، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و جمعی از مسئولان استانی، همزمان با افتتاح کارگاه تخصصی جوش و افتتاح ۲۸۰۰ مترمربع مجتمع کارگاهی و آموزشی این دانشکده، رونمایی شد.

هدف از ساخت این پروژه، آشنایی دانشجویان با فرآیند تقطیر پیوسته و آشنایی با عملکرد آن در صنایع نفت و پالایشگاه‌ها و همچنین خودکفایی در تهیه تجهیزات آموزشی رشته صنایع شیمیایی، استفاده از توان و ظرفیت موجود و به حداقل رساندن هزینه‌ها است.

هزینه ساخت این برج که از لحاظ کیفیت قطعات نسبت به نمونه‌های مشابه خود برتری دارد، ۳۰ میلیون تومان بوده که از محل اعتبارات پژوهشی این دانشگاه و درآمدهای تخصصی آموزشکده تامین شده است.

در ساخت این برج از تجهیزاتی مانند برج تقطیر سینی‌دار و  packing از جنس s.s،  برج خنک‌کننده از نوع جریان آزاد و اجباری اتوماتیک، مبدل‌های حرارتی پوسته لوله، دیگ جوش کوئیل‌دار، جوش‌آور Reboiller، سیستم تولید بخار داغ Boiller و سیستم کنترل دمای جریان فرآیند، استفاده شده است.

امروز (چهارشنبه) همچنین کارگاه تخصصی جوش دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران اهواز به بهره‌برداری رسید. این کارگاه با زیربنای ۷۰۰ مترمربع، ظرفیت آموزش ۵۰ دانشجو را به طور همزمان دارد و کارکرد آن در زمینه‌های جوشکاری قوس الکتریکی، جوشکاری با گاز محافظ و الکترود مصرف شدنی (MIG/MAG)، جوشکاری با الکترود تنگستنی و گاز محافظ (TIG)، جوشکاری اکسی‌استیلن، جوشکاری مقاومتی، برشکاری مقاومتی، برشکاری پلاسما و برشکاری اکسی‌سوخت است.

تجهیزات به کار رفته در این کارگاه شامل ترانسفورماتورهای جوشکاری، دستگاه جوشکاری (GMAW)، دستگاه جوشکاری پالسی (‌GTAW)، دستگاه جوشکاری (GTAW)، دستگاه برش پلاسما، تجهیزات فرآیند جوشکاری اکسی‌استیلن، تجهیزات برشکاری اکسی‌استیلن، دستگاه جوش مقاومتی (نقطه جوش)،  دستگاه برشکاری (اره آتشی) و سنگ فرز می‌شود.

همچنین امروز پروژه مجتمع کارگاهی و آموزشی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران اهواز افتتاح شد. این مجتمع با زیربنای دو هزار و ۸۰۰ مترمربع دارای چهار سوله و هشت کارگاه بوده و ظرفیت آموزش ۲۰۰ دانشجو را به طور همزمان داراست.

هدف از افتتاح این پروژه تاسیس رشته‌های جدید با اولویت رشته‌های نفت و گاز است و آموزش رشته‌های کاردانی فنی مکانیک تجهیزات ثابت فرآیندی، کاردانی فنی و حفاری چاه‌های نفت و گاز، کاردانی فنی نفت - عملیات تولید و فرآورش و کاردانی فنی گاز - عملیات تولید و فرآورش است.

هزینه این پروژه 12 میلیارد و 488 میلیون ریال بوده که از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار