اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
جوروند در آیین گشایش جشنواره تئاتر خوزستان؛
تئاتر پیوند نزدیکی با مفهوم شهادت دارد؛ به همین دلیل هنرمندان می‌توانند جلوه‌های شهادت را در نمایش‌های خود به تصویر بکشند.


بیست و نهمین جشنواره تئاتر خوزستان بعداز ظهر امروز (چهارشنبه، 8 شهریور 96) با حضور مسوولان اداره ‎ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گلزار شهدای اهواز و تجدید میثاق با آرمان ‎ های شهیدان انقلاب اسلامی، شهیدان مدافع حرم و سردار شهید علی هاشمی به طور رسمی افتتاح شد. 
  
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر خوزستان  با بیان این‎که معتقدیم بین حوزه هنر و شهدای اسلام پیوند عمیقی وجود دارد افزود: تئاتر پیوند نزدیکی با مفهوم شهادت دارد؛ به همین دلیل هنرمندان می‌توانند جلوه‌های شهادت را در نمایش‌های خود به تصویر بکشند. 
  
محمد جوروند ادامه داد: باتوجه به فداکاری‌های موجود در دفاع مقدس و جنگ‌های عراق و سوریه و حضور مدافعین حرم ما در این کشورها، موظف هستیم که این رشادت‌ها را در نمایش‌های خود با موضوعات مختلف هنری به تصویر بکشیم چراکه با این کار می‌توانیم مفاهیم الهی و جاودانه را به نسل‌های بعد از خود نیز منتقل کنیم. 
  
وی با اشاره به تفاوت‌های این دوره از جشنواره با دوره‎های گذشته بیان کرد: امسال نمایش‌نامه‌ها، گروه بازبینی، هیات داوران و تدارکات نسبت به دوره‌های قبل از کیفیت بهتری برخوردار هستند ضمن این‎که بحث ورودی و جوایز را ارتقا داده‌ایم. 
  
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه از شهید عبدالکریم کجباف نیز یاد کرد و افزود: این شهید اهل شوشتر است. او در ماه رمضان تا سحر در زمین‌ها کار می‌کرد تا برای ایتام خانه بسازد و باید یاد این شهیدان به هر نحوی زنده نگاهداشته شود. 
  
همچنین در حاشیه این مراسم، رضا کیانی، مشاور استاندار خوزستان در امور هنری نیز به خبرنگار ایسنا گفت: هنرمندان باید از جشنواره تئاتر خوزستان استقبال کنند زیرا در جهت توسعه فرهنگ و هنر نیاز به حضور هنرمندان و اهالی رسانه داریم، امیدواریم این جشنواره در این خصوص مؤثر واقع شود؛ ضمن این‎که باید به فکر اتفاقات خوب در تئاتر خوزستان باشیم. 
  
وی افزود: یکی از سازوکارهای ارتباط بین مخاطب و هنر نمایشی، برگزاری نمایش‌های میدانی است. چراکه مخاطب به دلایل مختلف توانایی حضور در سالن تئاتر را ندارد و از طرفی ممکن است انگیزه حضور در این مکان‌ها را نیز نداشته باشد. بنابراین هنرمندان با این کار به استقبال مردم می‌روند و این نمایش‌ها، نمایش‌هایی مبتنی بر خلاقیت هنرمندان هستند. 
  
مشاور استاندار خوزستان در امور هنری در این خصوص اضافه کرد: برگزاری این نمایش‌ها را نمی‌توان تئاتر معرفی کرد به دلیل این‎که تئاتر باید در سالن برگزار شود. این نمایش‌های میدانی را باید نمایش خیابانی معرفی کرد. 
  
او ضمن تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره اظهار کرد: جا دارد از هنرمندان عرصه نمایش، پیشکسوتان، جوانان و حتی اهالی رسانه نیز خواهش ‎کنم یاری‌کننده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیر جشنواره و سایر مسوولان باشند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار