اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
دزفول - ایرنا - نماینده واحدهای صنعتی دزفول با بیان اینکه کار آفرینان و تولید کنندگان واحدهای صنعتی در این شهرستان برای فعالیت اقتصادی با مشکلات بسیاری روبرو هستند گفت: واحدهای صنعتی این شهرستان از کمترین امکانات از جمله اینترنت محروم اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدموسوی فخر عصر چهارشنبه در نشستی با حضور معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور افزود:بیش از 25 سال از تاسیس شهرک صنعتی شماره 1 دزفول می گذرد و زیرساخت های این شهرک فرسوده شده اند بطوری که در این شهرک با مشکلات ابتدایی مانند اینترنت روبرو هستیم .
وی افزود:مشکلات موجود در شهرک صنعتی شماره 1 دزفول در حالی است که بودجه ای برای تامین زیرساخت های فرسوده این شهرک صنعتی وجود ندارد.
این صنعتگر دزفولی ادامه داد:علاوه بر نبود زیرساخت های تولید ، قیمت زمین های شهرک صنعتی شماره 4 دزفول نیز بسیار بالاست این درحالی است که در دیگر نقاط دنیا برای تشویق تولیدکنندگان به آنان زمین رایگان واگذار می شود ولی در شهرک صنعتی شماره 4 دزفول هرمترمربع زمین به قیمت 800هزار ریال به صنعتگر فروخته می شود که این قیمت سرمایه گذار را از فعالیت اقتصادی منصرف می کند.
وی با بیان اینکه خوزستان یک استان محروم است که برای توسعه و عمران نیازمند حمایت های فراوان کشوری است گفت: باید از صندوق حمایت از صنایع حمایت شود تا صنعت گران بتوانند براحتی از امکانات استفاده کنند.
نماینده صنعتگران دزفول خواستار اختصاص بودجه برای حل مشکلات شهرک های صنعتی این شهرستان شد.
سجاد شاعر جوانترین صنعتگر استان خوزستان در دزفول در بخش صنایع غذایی نیز در این نشست گفت:بهترین حالت برای استفاده از ظرفیت های کشاورزی ایجاد صنایع ساده غذایی است .
وی افزود:یکی از مهمترین دغدغه های صنایع غذایی دزفول عدم همکاری معاونت غذا و دارو با این صنایع است زیرا صنایع غذایی دزفول برای مجوزهای مربوطه به تاییدیه معاونت غذا و دارو نیاز دارند.
وی گفت:اکثر واحدهای فعال در صنایع غذایی که در شهرک های صنعتی دزفول مستقر هستند با اندک سرمایه فعالیت می کنند و نیازمند راه اندازی آزمایشگاه هستند.
این تولید کننده دزفولی از مسئولان خواست در صورت امکان چند واحد صنایع غذایی تجمیع شده و یک آزمایشگاه داشته باشند تا از سرمایه گذاری اضافه در این خصوص جلوگیری شود و فعالیت در صنایع غذایی به شیوه بهتری پیش رود.
معاون استاندار و فرماندار دزفول نیز در این نشست به تشریح ظرفیت های این شهرستان در بخش های مختلف از جمله کشاورزی پرداخت و گفت:علاوه بر تولید انبوهی از محصولات کشاورزی در شمال خوزستان با محوریت دزفول ، این شهرستان بعد از اهواز وسیع ترین شهرک صنعتی استان خوزستان را دارد.
حبیب اله آصفی میزان سپرده ثابت مردم دزفول در بانک ها را افزون بر 500 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:میزان سرمایه گذاری چهار سال اخیر در دزفول بالای 200 هزار میلیارد ریال بوده است.
وی گفت:خوشبختانه با اقدامات انجام شده ترس سرمایه گذاری در دزفول ریخته شده و چرخه سرمایه گذاری در این شهرستان فعال است و اگر قوانین دست و پاگیر ادارات اجازه دهند این میزان سرمایه گذاری بیش از این نیز افزایش خواهد یافت.
آصفی ادامه داد:در حال حاضر برخی محصولات تولید دزفول از جمله سبزی به علت نبود مرز هوایی با برند سایر نقاط ، از کشور صادر می شود در حالی که اگر مشکل مرز هوایی فرودگاه دزفول حل شود ، این شهرستان به تنهایی تا 20 فروند هواپیما ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی دارد.
وی افزود:علاوه بر این در سالهای اخیر حدود چهار هزار هکتار به باغ های دزفول اضافه شده که در این باغ ها 50 هزار مترمربع ویلاسازی شده و همین زیرساخت های گردشگری مانع مهاجرت از خوزستان شده است.
وی اظهار کرد:اگر به بخش صنایع کوچک دزفول نیز توجه شود در این حوزه هم خواهیم درخشید ولی باید گفت عمده گله مندی سرمایه گذاران دزفول بالابودن قیمت زمین در شهرک صنعتی است در حالی که در اکثر مناطق کشور زمین رایگان به سرمایه گذاران واگذار می شود.
فرماندار دزفول خواستار بخشش یا تخفیف قیمت زمین برای سرعت بخشیدن به پروژه های اقتصادی شد وگفت:در 2 سال اخیر مشکل کمبود آب واحدهای تولیدی و صنعتی را در شهرک های صنعتی دزفول آزار داده و شهرک های صنعتی نیازمند مخزن پنج هزار مترمکعبی ذخیره آب هستند که امیدواریم بزودی این مشکل حل شود.
علی یزدانی معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور نیز در این نشست گفت:زمین رایگان مگر در شرایطی که زمین از بخش خصوصی دریافت شده باشد به صورت رایگان ارائه می شود که در این صورت هنگام صدور سند مبلغ زمین اخذ می شود و مابقی پولی که دریافت می شود برای تامین زیرساخت ها هزینه می شود .
وی افزود:در مجموع 6 شهرک و ناحیه صنعتی در دزفول وجود دارد و دزفول از این بابت یکی از نادر شهرستان های کشور است که دارای 6 شهرک و ناحیه صنعتی است.
وی ادامه داد:اگر سرمایه گذار نتواند برای زمین مقداری پول پرداخت کند در آینده نمی تواند سرمایه گذاری میلیاردی انجام دهد و با مشکل مواجه خواهد شد.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت اظهار کرد:زیرساخت های شهرک های صنعتی از جمله آب،برق،اینترنت ، آسفالت،تصفیه خانه ، آتش نشانی،روشنایی از اولویت های شهرک های صنعتی است که تامین خواهند شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در پایان این نشست یک دستگاه خودرو برای تامین امنیت شهرک های صنعتی دزفول توسط این شرکت به نیروی انتظامی واگذار شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار